[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

Kszychu

Posiadacz elektryka
Update u mnie. W moim wypadku drgania występują praktycznie bez przerwy. Tylko jak jade bardzo wolno po bardzo gładkiej jezdni jest ok. Sprawdziłem tryb serwisowy i pokazuje mi się błąd SCCM_a016_hardwareError. Na szczęście wygląda na to że mobilny powinien dać sobie radę z ewentualną wymianą
 

kiszony23

Zadomawiam się
Update u mnie. W moim wypadku drgania występują praktycznie bez przerwy. Tylko jak jade bardzo wolno po bardzo gładkiej jezdni jest ok. Sprawdziłem tryb serwisowy i pokazuje mi się błąd SCCM_a016_hardwareError. Na szczęście wygląda na to że mobilny powinien dać sobie radę z ewentualną wymianą
Daj koniecznie znać czy coś się poprawiło. U mnie też ten błąd występuje.
 

inter

Pionier e-mobilności
Update u mnie. W moim wypadku drgania występują praktycznie bez przerwy. Tylko jak jade bardzo wolno po bardzo gładkiej jezdni jest ok. Sprawdziłem tryb serwisowy i pokazuje mi się błąd SCCM_a016_hardwareError. Na szczęście wygląda na to że mobilny powinien dać sobie radę z ewentualną wymianą
Ten błąd SCCM_a016_hardwareError wynika z braku komunikacji GSM, np jak byłeś w parkingu podziemnym.
 

inter

Pionier e-mobilności
Tak, czytałem o tym na forum niemieckim, tyle że opis tego błędu w menu serwisowym bardzo jednoznacznie wskazuje na błąd w sterowaniu kolumną kierowniczą.
View attachment 17898
Ja też mam ten błąd, jak byłem na parkingu podziemnym, a drgań na kierownicy nie mam.
 

ireef

Nowy na Forum
Tak jak wspominałem u mnie LR, felgi 19, opony Hankook. W ząbkach wyważali dynamicznie nie pomogło. W sumie sami przyznali, że nie mają pojęcia co zrobić, nawet wpisali mi to na FV z serwisu, o co zabiegałem.
 

TomRS

Posiadacz elektryka
A byl ktos na wywazaniu dynamicznym ? To drogie chyba z 600zl ale powinno dac odpowiedz czy to z kol jest.
Jeśli opona ma wadę wykonania (czasem niewidoczną z zewnątrz), albo np była źle magazynowana i w którymś miejscu trwale się odkształciła, to żadne wyważanie już jej nie pomoże. Najlepiej byłoby przełożyć opony albo całe koła z auta w którym problem nie występuje. Wtedy byłoby jasne, czy to problem opony/felgi czy coś zupełnie innego siedzi w tym zawieszeniu. Wiem, że są samochody, które alergicznie reagują na najdrobniejsze wady ogumienia czy felgi. Mam jeden taki samochód, gdzie jednego dnia koła toczą się idealnie, a drugiego na tej samej drodze pojawiają się lekkie wibracje. Czasem mam wrażenie, że zależy to od temperatury i ciśnienia atmosferycznego. Czy samochód długo stał zaparkowany na słońcu i być może jeszcze na nierównej nawierzchni. Faktycznie cięż ko wyłapać przyczynę.
 
Last edited:

adamq

Zadomawiam się
Jeśli opona ma wadę wykonania (czasem niewidoczną z zewnątrz), albo np była źle magazynowana i w którymś miejscu trwale się odkształciła, to żadne wyważanie już jej nie pomoże. Najlepiej byłoby przełożyć opony albo całe koła z auta w którym problem nie występuje. Wtedy byłoby jasne, czy to problem opony/felgi czy coś zupełnie innego siedzi w tym zawieszeniu. Wiem, że są samochody, które alergicznie reagują na najdrobniejsze wady ogumienia czy felgi.
Tak właśnie chcę zrobić na zimę - zakupię nowe opony innego producenta.
 
Top