[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

6a8

Posiadacz elektryka
Miałem dawno temu analogiczny przypadek ( bicie na kierownicy przy 90-100 ).
Działo się to po założeniu nowych aftermarketowych felg dedykowanych do mojego modelu ( to był ICE ).
Chyba dopiero 6-ty oponiarz wyczaił co było winne : pierścienie centrujące, wymienili na inne - oodrazu lepiej :)
Jakiś durny błąd przy kompletacji zestawu, natomiast ważne jest co się wtedy działo : koła nie były idealnie centrycznie na piastach, delikatnie wszystko wibrowało, i w pewnym zakresie obrotów wpadało w rezonans wyczuwalny na kierownicy. Na to żadne wyważania na maszynie nie pomagały, bo na maszynie - było ok.
Myślę że tutaj może być coś podobnego, felga albo opona ?
Najgorsza w tym jednak jest postawa tesli, bo to raczej jest poważny problem z potencjalnym wpływem na bezpieczeństwo użytkowania.

Aha, i napiszcie jaki to dokładnie typ model rozmiar tych opon z którymi macie problemy.
 
Last edited:

Tm3Norge

Nowy na Forum
Dzień dobry wszystkim,

Od samego początku - jak tylko odebrałem samochód borykam się z wibracjami przenoszonymi na kierownicę przy prędkości ok 120 km/h.

Samochód został zawieziony w dniu wczorajszym do serwisu w Ząbkach. Zostały wyważone koła oraz wymieniona jedna z opon (wykryto ponadnormatywne bicie). Wymienione zostały również elementy zawieszenia (nie powiedziano mi jakie, choć pytałem). Niestety na chwilę obecną musiałem zostawić swoją Teslę i wróciłem zastępczym TMY Performance, gdyż serwis aktualnie szuka pomysłu na rozwiązanie problemu.

Felgi zamontowane w moim samochodzie mają rozmiar 18 cali.

Czy ktoś boryka się z podobnym problemem? Na niemieckojęzycznym forum zgłosiło się kilka osób, które mają ten sam problem, ale serwisy w DE oraz AT tego nie rozwiązały:


Ogólnie samochód jest super i mam nadzieję, że problem uda się szybko rozwiązać.
 

eimi

Posiadacz elektryka
Tak problem to konstrukcja opon.
Wyjaśnienie tego problemu znajduje się tutaj:
Tyle że na filmie nadal widać jak obręcz bije minimalnie góra dół co może się przekładać na takie pływanie na samej oponie. Mnie ten film nie przekonuje że to tylko wina opon, bo wiele osób ma problem na różnych oponach, czy to Michelin czy Pirelli
 

sabrez

Zadomawiam się
27.02 odebranie auta - wibracje powyżej 110km/h
28.02 diagnostyka w niezależnym serwisie z testem drogowym (zalecenie: koła reklamować)
28.02 zgłoszenie problemu z kolami
05.03 wizyta w Ząbkach (dzień w d… i 700km) na diagnostyce (dwa zakwalifikowane do wymiany ale brak kół - zapraszamy następnym razem)
10.04 kolejna wizyta w Ząbkach na wymianie 2 kół (kolejny dzień w d.. i 700km)
Po tej wizycie wibracje nieco zmalały ale pojawił się dźwięk jak z uszkodzonego łożyska.
19.04 diagnostyka w niezależnym serwisie z testem drogowym (zalecenie: koła reklamować bo coś się w nich „rozłazi” - fabryka w Chinach - może z całą partią mają problem)
19.04 zgłoszenie do tesli odpytanie czy nie da się tego zrobić bez wyjazdu
20.04 odpowiedź że szans nie ma i zapraszamy do Ząbek
22.04 przyszła wycena na… wyważanie opon
Ja dziś mam chyba słabszy biorytm i poczucie humoru - rozpisałem się co jest nie tak i jakie są uszkodzenia opon i… krew w piach.
Nie uśmiecha mi się znów jechać 700km wiedząc, że to nie usunie przyczyny wibracji.
To co ciekawe dostałem od Tesli alternatywny sposób rozwiązania problemu - propozycję bezpośredniego kontaktu z producentem opon.
 

inter

Pionier e-mobilności
Ciekawe, czy na maszynie do wyważania też będzie widać takie pionowe bicie felgi ?
To nie bicie felgi, tylko opona jest źle zrobiona. W niektórych miejscach jest cieńsza.
 

jarqu

Zadomawiam się
Ja mam te Pirelli sottozero jako zimowe i Micheliny letnie i na obu sa wibracje oba komplety sprawdzane były na hunterze w celu weryfikacji i mieszczą sie w normach może nie sa super idealne mają i lekkie odchylenia aczkolwiek z doświadczenia wiem że ciężko naprawdę o idealne równe opony bo przerabiałem to w poprzednich autach. Może w tym problem że nowa tesla jest super wrażliwa i jak opony nie są perfekcyjne to zaraz jest to wyczuwalne? Nie wiem ale według mnie tak czy siak nie jest to normalne że auto musi mieć super mega idealne opony nowe niezużyte żeby normalnie jeździło bez wibracji. Musi coś być na rzeczy bo jak czytam wątki z niemieckiego forum i ktoś mówi że to jego trzecia tesla i z żadną nie miał takich problemów na różnych oponach to aż dziwne ze raptem w nowej trójce są same problemy z oponami.
 
Last edited:

6a8

Posiadacz elektryka
To nie bicie felgi, tylko opona jest źle zrobiona. W niektórych miejscach jest cieńsza.
No nie wiem,
jak na moje oko to tutaj widać ruchy pionowe felgi, powiedziałbym prawie połowa grubości linii lasera.
A opona też ma problemy.

Pytanie do znawców : jakie jest dopuszczalne bicie pionowe na feldze ?
 

kiszony23

Zadomawiam się
Wszystko pewnie zależy od producenta.

W Hyundai jest to 0,3mm.
1713882201785.png
Widziałem gorsze "nowe" felgi niż ta z wideo, po dobrym wyważeniu z testem drogowym nie powodowało to odczuwalnych wibracji podczas jazdy.
 
Top