[Tesla Model 3 HL LR] Drgania kierownicy przy ok. 120 km/h - czyżby masowy problem?

Pedr

Posiadacz elektryka
Zdjąłem kołpaki (przy okazji ułamałem jeden zaczep :mad:), umyłem felgi i zrobiłem kilkanaście km. Drgania są dalej wyczuwalne. W tygodniu podjadę jeszcze na ponowne wyważanie kół.
20240421_151200.jpg
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
A może kupić już zimówki, przełożyć i zerknąć co i jak. Jak wyjdzie że to opona to zawsze możecie je sprzedać używane, może w spaliniaku nie będzie to tak mocno odczuwalne. Zimówki i tak i tak, trzeba będzie kupić.
 

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Za
No właśnie opon. Ale jak od razu mówiłem że to opona to nie - oni wiedzą w ASO lepiej wiec ustawiali i ustawiali i się dziwili że nie ma poprawy.
po zmianie opon problem ustąpił?
Dziwne to trochę, za wibracje auta przy większych prędkościach na 99% odpowiada praca zawieszenia, wyważenie kół. Ok, jakieś jednostkowe przypadki, że coś jest nie tak z opon, ale nie w takiej skali. No chyba, że rzeczywiście poszła cała partia trefnych opon.
 

jarqu

Zadomawiam się
Nie - w ICE ale też Micheliny z fabrycznego montażu i takie same objawy.
Według mnie nie ma sensu w tym wątku wtrącać historii z innych pojazdów bo co model to inna historia. Ja w swoim highlandzie założyłem zimowe pirelli na okres zimowy i dalej miałem wibracje byłem również na ponownym wyważeniu i nie pomogło, czasem są mniej wyczuwalne czasem bardziej i chyba mimo wszystko na zimowych jest lepiej niż na letnich ale wciąż jak dla mnie do ideału brakuje ale w obu przypadkach jak dla mnie te wibracje są do zaakceptowania aczkolwiek mam nadzieje że kiedyś pojawi sie na to remedium bo widać po wątku z niemiec że opony to jedna rzecz ale gdzieś jest jeszcze jakiś powód że są przenoszone wibracje na kolumnę kierownicy czego nie było w poprzedniej trójce z tego co czytałem.
 

kiszony23

Zadomawiam się
Cześć , również w HL LR mam ten problem.

Na tą chwilę działałem na własną rękę ze względu na brak czasu aby jeździć do Ząbek:
- zamiana kół - brak zmian
- wymiana opon wraz z optymalizacją i testem drogowym - delikatnie mniejsze wibrację, pozostały wibrację na kole kierownicy
- ustawienie zbieżności i geometrii całego pojazdu - brak poprawy
- kołpaki nie wpływają w moim przypadku na wibracje

W moim przypadku brak wibracji całego pojazdu lecz tylko na kole kierownicy czasami jest to mrowienie, czasami dosyć mocno odczuwalne i mało komfortowe.

Dodatkowo w menu serwisowym zauważyłem błąd SCCM_a016 (Steering Column Control Module) o którym już ktoś wspominał na forum. - być może jest to powiązane z wibracjami

Moim zdaniem pojawi się niedługo jakaś kampania naprawiająca tą usterkę biorąc pod uwagę to, że jest to duży/globalny problem.

tff-forum.de są przypadki, że ludzie oddawali w ramach rękojmi swoje pojazdy ze względu na wibrację i brak usunięcia usterki przez TESLE.
 
Last edited:
Top