Tesla Model 3 RWD Higland realny zasięg

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
To jest mit, że wszyscy jadą plus 10 kmh, gdy tak jadę cały czas wyprzedzam innych. Gdy jadę 120 kmh licznikowe, mało kogo wyprzedzam, ale też wyprzedzany jestem dość rzadko.
Znam takich ci jadą licznikowe 140 na 120 i są przekonani, że jadą jak wszyscy, tylko jakoś wyprzedza ich przez godzinę 1 samochód, albo wcale. Za to oni kilkaset. Nie normalizujmy zapieprzania, które ruinuje 90% kierowców płynną jazdę na ekspresówkach.
Polecam też książkę "wszyscy tak jeżdżą", daje do myślenia.
 
Last edited:

Kszychu

Pionier e-mobilności
Nie ma co oceniać prędkości całego ruchu z punktu widzenia kierowcy. Jeżeli ja jadę 140 km/h to widzę tylko albo ludzi jadących wolniej, albo ludzi łamiących przepisy. Mało spotkam osób jadących z moją prędkością bo ... jadą z tą samą prędkością więc się nie zbliżymy do siebie.
 

Hall

Zadomawiam się
Cześć.

Pokażę mój wyjazd na narty do Austrii, 4 osoby samochód cały załadowany (jednak bez bagażnika dachowego).
W tamtą stronę temperatura poniżej zera z powrotem na delikatnym plusie

Na expresówkach prędkość 120+10 , na autostradzie 140, za granicą tak jak pokazują znaki drogowe.

Samochód Tesla model 3 HL AWD. Przejechane 2524 km, średnie "spalanie" wyszło 20kWh/100 km
Wiec łatwo policzyć jaki jest prawdziwy zasięg w takich warunkach.

Pozdrawiam
 

Attachments

  • Zrzut ekranu 2025-02-13 165226.png
    Zrzut ekranu 2025-02-13 165226.png
    285,7 KB · Liczba wyświetleń: 28

Hall

Zadomawiam się
Pewnie masz racje do wartości, to mój pierwszy elektryk i nie mam doświadczenia a samochód posiadam od trochę ponad pół roku (a przy okazji nie boję się opowiadać znajomym, że np. coś jest skopane :p).

Natomiast ciekawe jest to , że jak podsumowałem wszystkie ładowania to nie ma jednak zbyt dużej różnicy, powiedziałbym, że jest tym przypadku pomijalna. Rozumiem, że te wartości są prawdziwe, bo w sumie za nie jesteśmy fakturowani.

Co do danych z Austrii to tam jakoś dziwnie pokazuje, tj, nie pokazuje inne naładowało a ile wykazywano bonów z mojej puli, więc przeliczyłem ze wzoru ilość km x 0,2 Wk (z tego co widzę tak właśnie przeliczane są darmowe km przez Tesla).


..... i mała poprawka... po chwili zastanowienia....

Jednak nie uwzględniłem tego że wyjechałam z domu na 100% w wróciłem nie wiem na ilu :) (od ostatniego ładowania 170 km mam do domu), wiec myślę że jednak z jakieś 45-55 Kwh trzeba jednak dodać a to już robi 10% różnicy tego co pokazuje komp.
 

Attachments

  • 2500.jpg
    2500.jpg
    63,7 KB · Liczba wyświetleń: 11
  • SUC.jpg
    SUC.jpg
    183,2 KB · Liczba wyświetleń: 11
Last edited:

nabrU

Moderator
jak dla mnie
Pod warunkiem , że obraz wartości wtświetlane na tablecie zgadzają się ze stanem faktycznym, w tesli nie jest to takie oczywiste.

Jak się wie co Tesla pokazuje a czego nie, to wszystko się raczej zgadza :p
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Panowie @Creaton i @Przemmo, przecież pytanie było o wersję RWD.
Znowu zaczynamy odpływać od głównego wątku... Zaraz ktoś nie przeczyta tytułu tylko wasze posty i będzie następny temat o zasięgach wszystkich możliwych modeli Tesli...o_O

@nabrU, kolega się boi czy wystarczy mu baterii, więc pokazałem mu moje realne zużycie przy wersji dużo gorszej niż jego opcje. Co w tym złego? Gorszego wyniku nie będzie mieć.
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Też latam często prawie dokładnie 300km spod Warszawy pod Suwałki i LR starcza latem na styk z pewnym zapasem, zimą miewałem problemy żeby dojechać bez doładowania.
Analizując 4 lata temu swoje potrzeby ABRP twierdził że w każdym przypadku dojadę ze sporym zapasem SoC (mam największą baterie 82kWh Panasonica) ale w rzeczywistości wystarczy deszcz czy mocny boczny czy czołowy wiatr i jest słabo z dojazdem.
Mówimy o jeździe jak wszyscy, limit+- 10, a ecodriving jak w UK

@cooler, to może się odniesiesz to danych, które podesłałem? Bo albo jeździsz dużo szybciej ode mnie (realna średnia 120 km/h na całej trasie ponad 250 km to naprawdę szybko) albo coś jest nie tak z Twoim autem lub... Tobą 😂
 

cooler

Pionier e-mobilności
@cooler, to może się odniesiesz to danych, które podesłałem? Bo albo jeździsz dużo szybciej ode mnie (realna średnia 120 km/h na całej trasie ponad 250 km to naprawdę szybko) albo coś jest nie tak z Twoim autem lub... Tobą 😂
Napisałem, zwykle jadę limit +10. I nic z autem przynajmniej jeżeli chodzi o napęd nie jest nie tak, bo teraz jeżdżę serwisowym Tm3P i ledwo dojeżdżam jadąc przez większość trasy z prędkością 130km/h z Ciechocinka do domu, a to jest tylko 225km. Swoim nie miałem problemów.
Żebyś nie rzucał takich głodnych kawałków w stylu "coś nie tak z autem lub z tobą", tu masz dokładny opis takiej jazdy z twardymi danymi i wykresami prędkości:
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
jak dla mnie


Jak się wie co Tesla pokazuje a czego nie, to wszystko się raczej zgadza :p
Mając baterię 82kwh, zimą 100-0% pownienien przy założonej prędkości i zużyciu 20kwh na 100km przejechać 410km, a pewnie ma problem zrobić 350km
 

Najnowsze dyskusje

Top