Tesla Model 3 RWD z baterią LFP

TeslaYStandard

Zadomawiam się
Mam kilka pytań, szukałem ale już dawno nie był tutaj poruszany wątek baterii LFP w Tesla Model 3 RWD

Jakie macie zużycie zimą? Najbardziej interesuje mnie zużycie na krótkich dystansach bo robię takich kilka dziennie po 10-15 km :)

Jak wygląda u was degradacja baterii? Naprawdę jest tak jak mówią, że jest mniejsza niż w bateriach w LR?

Rekuperacja w zimę, czytałem, że na takich dystansach to po prostu jej nie ma. Czy jej brak nie wpływa znacząco na zużycie?

Pytam bo zamówiliśmy Y RWD a tam jest taka sama bateria. Model Y RWD ma niższe zużycie od Y LR z powodu niższej masy ale czy to rekompensuje brak rekuperacji? Mocno zastanawiam się nad zużyciem w takich warunkach ponieważ już wolałbym dopłacić do LR niż widzieć mniej niż 200 km zasięgu gdzie w i3 z baterią 94 można śmiało robić 150-180 km w zimie na krótkich dystansach.
 

SkropMe

Zadomawiam się
Rekuperacji nie masz jak jest wysoki stan naładowania baterii, później normalnie jest pełna. O zużycia Y RWD musisz pytać w wątku niżej przeznaczonym dla tej grupy. Wiadomo Y więcej zje niż 3. Teslą na pewno zrobisz ponad 200km w zimę.

 

danielm

Pionier e-mobilności
Mam kilka pytań, szukałem ale już dawno nie był tutaj poruszany wątek baterii LFP w Tesla Model 3 RWD

Jakie macie zużycie zimą? Najbardziej interesuje mnie zużycie na krótkich dystansach bo robię takich kilka dziennie po 10-15 km :)

Jak wygląda u was degradacja baterii? Naprawdę jest tak jak mówią, że jest mniejsza niż w bateriach w LR?

Rekuperacja w zimę, czytałem, że na takich dystansach to po prostu jej nie ma. Czy jej brak nie wpływa znacząco na zużycie?

Pytam bo zamówiliśmy Y RWD a tam jest taka sama bateria. Model Y RWD ma niższe zużycie od Y LR z powodu niższej masy ale czy to rekompensuje brak rekuperacji? Mocno zastanawiam się nad zużyciem w takich warunkach ponieważ już wolałbym dopłacić do LR niż widzieć mniej niż 200 km zasięgu gdzie w i3 z baterią 94 można śmiało robić 150-180 km w zimie na krótkich dystansach.
jako nietypowy użytkownik modelu 3 SR+ któremu miesiąc temu wymieniono baterie na LFP powiem tak: zużycie zimą mam znacznie wyższe niż przy baterii starszego typu, dodatkowo nawet w trasie zauważyłem że okresowo znacznie rośnie nawet przy stałej prędkości na tempomacie, czyli auto dogrzewa dodatkowo baterie. problem w tym że ja mam 2019 rocznik więc bez pompy ciepła więc to dodatkowe grzanie jest znacznie bardziej prądożerne.
Dodatkowo wymóg ładowania do 100% sprawia że z garażu wyjeżdżam z minimalną tylko rekuperacją, ale wydaje mi się że starsza bateria naładowana do pełna miała jej jeszcze mniej. problem w tym że LFP trzeba ładować do 100% więc problem ograniczonej rekuperacji będzie zawsze, do czasu aż tesla w końcu doda fizyczne hamulce co obiecała dawno temu. Byle do wiosny wtedy będę miał porównanie jak wygląda normalna eksploatacja auta. No i niestety moje auto nie widzi tego że mam baterie LFP, czekam aż dopiszą odpowiedni kod... kiedyś tam
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
To było wałkowane wiele razy
Ogniwa litowe nie lubią być ładowane do 100%, a ten wymóg jest po to, żeby balansować baterię.
Nie trzeba tego robić przy każdym ładowaniu, ani nawet raz na tydzień.
 

danielm

Pionier e-mobilności
To było wałkowane wiele razy
Ogniwa litowe nie lubią być ładowane do 100%, a ten wymóg jest po to, żeby balansować baterię.
Nie trzeba tego robić przy każdym ładowaniu, ani nawet raz na tydzień.
tylko że ja się ładuje rzadziej niż raz na tydzień. a to że sobie wałkujecie mity i teorie mnie nie interesuje. mam nową baterię właśnie dlatego że stara utraciła balans tak bardzo że nie można było jej ładować powyżej 65% więc wole robić to co mówi producent i mieć jakąś tam degradacje niż obudzić się z ręką w nocniku bo bateria będzie tak rozbalansowana że z zaskoczenia auto się wyłączy
 

Jogur

Fachowiec
To było wałkowane wiele razy
Ogniwa litowe nie lubią być ładowane do 100%, a ten wymóg jest po to, żeby balansować baterię.
Nie trzeba tego robić przy każdym ładowaniu, ani nawet raz na tydzień.
on ma LFP, więc ćwierkajoo, że do 100%
 

Rafalski

Posiadacz elektryka
wymóg ładowania w lfp jest po to by bms wiedział jak naładowana jest bateria przez płaska krzywa napięcia. Gdyby to było przez balansowanie to każda bateria musiałaby mieć zalecenie jak lfp.
 
Top