Tesla Model 3 SR vs LR RWD wg. analizy ChatGPT

yeyzee

Zadomawiam się
Dużo bardzo pomocnych wpisów - naprawdę dziękuję! Czuję się zdecydowanie mądrzejszy, ale czy bliższy decyzji to nie wiem :) Te dodatkowe 20k to jednak jest trochę kasy! Podejrzewam, że i jedna i druga opcja zda egzamin wyśmienicie!

Pytanie odnośnie LFP: czy faktycznie swobodnie ładujecie do 100% czy jednak lepiej trochę mniej?
 

pawel pawel

Zadomawiam się
No właśnie, niby i ten i ten da radę, ale boję się tych paru dni tu czy tam kiedy może zabraknąć.
SR powinien wystarczyć, ale czy za parę lat jak już zasięg się trochę zmniejszy (wiem, nie dużo), nagle może być problem. Z drugiej strony, sporo się naczytałem, że LFP może być lepszym wyborem.

Magazyn w domu to 20kWh, więc trochę pomoże, ale wiem, że nie z wszystkim. Po drodze jest pare ładowarek, w razie problemów.
A mnie dał do myślenia kolega co ma Y LR. Powiedział że zimą ma codziennie wtyczkę w prądzie bo podgrzewa przed wyjazdem kabinę. Czyli tak czy siak codzienne ładowanie a te 20 tys. zostaje w kieszeni
Dużo bardzo pomocnych wpisów - naprawdę dziękuję! Czuję się zdecydowanie mądrzejszy, ale czy bliższy decyzji to nie wiem :) Te dodatkowe 20k to jednak jest trochę kasy! Podejrzewam, że i jedna i druga opcja zda egzamin wyśmienicie!

Pytanie odnośnie LFP: czy faktycznie swobodnie ładujecie do 100% czy jednak lepiej trochę mniej?
To teraz do salonu i dowiedz się co płynie RCC Clasic i zamawiaj. Jak jest co wolnego to do 2 tygodni masz. Statek będzie w Słowenii 31.05. Następny za 2 tygodnie. Mój bieda edition jest na tym RCC Clasic - potwierdzone w salonie. No oczywiście mam dystans do tego co gość w salonie mówi ale cóż szkodzi obiecać
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
W pracy, bez ładowarek i parkowany na dworze. I tu mój dylemat: czy SR wystarczy nawet srogą zimą (potencjalnie 8 godzin na ostrym mrozie, więc bateria zimna przed podróżą do domu)?
190km po autostradzie z rozsądną prędkością (~140) da radę każdy EV poza typowymi mieszczuchami. Na 100% da radę każdy Model3. Degradacja baterii w ciągu 10 lat... moim zdaniem nieistotne, bo rozbija się o cenę tej baterii jak już ulegnie degradacji.
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Dużo bardzo pomocnych wpisów - naprawdę dziękuję! Czuję się zdecydowanie mądrzejszy, ale czy bliższy decyzji to nie wiem :) Te dodatkowe 20k to jednak jest trochę kasy! Podejrzewam, że i jedna i druga opcja zda egzamin wyśmienicie!

Pytanie odnośnie LFP: czy faktycznie swobodnie ładujecie do 100% czy jednak lepiej trochę mniej?
No dobre pytanie. Też dołączam do niego. Swoje LFP lądujecie zawsze do 100% czyli tylko np. Raz na tydzień?
 

nabrU

Moderator
Ciekawy problem, sam sie zastanawiam nad nastepną teslą m3 i ladowanie do 100proc to trochę gamechanger. W praktyce na codzień oba auta będą miały taki sam zasieg (NCM będziesz ladowal do 80prov bo bedzie Tobie szkoda baterii).

Panowie, nie zaklinajmy rzeczywistości z tymi 80 czy 100%. Znowu podam realny przykład, co prawda nie Tesla, ale chemia ta sama jak w LR RWD tyle, że w wersji 'bieda' bo bez zarządzania temperaturą itp, więc powinno być nieciekawie. A jest praktycznie tak samo jak w sierpniu 2021, gdy zawitał nowy na nasz podjazd.

 

cwireq

Posiadacz elektryka
Panowie, nie zaklinajmy rzeczywistości z tymi 80 czy 100%. Znowu podam realny przykład, co prawda nie Tesla, ale chemia ta sama jak w LR RWD tyle, że w wersji 'bieda' bo bez zarządzania temperaturą itp, więc powinno być nieciekawie. A jest praktycznie tak samo jak w sierpniu 2021, gdy zawitał nowy na nasz podjazd.


Watpie aby ktoś ladowal NCM w tesli do 100% codziennie jak wyskakuje komunikat który przed tym przestrzega... W przeciwieństwie do LFP który nakazuje ladowac do 100%. Jeszcze inna sprawa jest pytanie kiedy i czy bedzie nowa bateria LFP troche wieksza i o lepszej krzywej (CATL 6M)?
 

nabrU

Moderator
Ale ja nikomu nie każę ładować LR RWD codziennie do 100% bo przy zasięgu tego samochodu zwykle nie ma takiej potrzeby. Zwracam tylko uwagę, że to nie jakaś sztywna reguła i nic się baterii nie stanie jak raz czy 2 razy w miesiącu doładuje się ją do 100% (gdy będzie taka potrzeba). A na jakieś wakacje / wycieczkę dodatkowe 20% się przyda (szczególnie w PL).

Słowem @yeyzee musi sam zdecydować... bo najlepiej wie czego chce i jak potencjalnie będzie tego samochodu używał.
 
Last edited:

super8

Nowy na Forum
Pytanie co dla Ciebie znaczy jazda autostradą, jaka prędkość?
Degradację NCM licz x2 w stosunku do LFP.
SR zrobi 200 zimą przy 130-140km/h, może więcej niż 200km
SR możesz codziennie ładować do 100%, NCM do 80% co da Ci realną pojemność LFP.
NMC nie możesz codziennie ładować do 100% bo zajedziesz baterię, nawet to codzienne 80% nie jest dla niej zbyt zdrowe.
Zimą się jednak wolniej jeździ.
To, że auto będzie stało 8h na mrozie to bez znaczenia, znaczenie by miało gdybyś po tych 8h chciał od razu ładować.
Trudna decyzja, to jest 20k plus.
Ja podobnie użytkuję 3, podobny dystans, ale robiony na dwa razy :)
Trudna decyzja. :)

aaa i najważniejsze, natrzepiesz tych km, przebiegi będziesz miał ogromne, wół roboczy. Wymiana na nową LFP nie jest wcale taka droga, 35 vs 55 tyś, około jeżeli dobrze pamiętam. Im mniej wydasz na tak użytkowane auto tym lepiej, ale to moja kalkulacja.
Wyszedlem z tego samego zalozenia, mam podobne dojazdy do pracy co @yeyzee , 60km/70km w jedna strone/autostrada/miasto, LR oprocz bateri nic wiecej nie oferuje, w moim przypadku bylo to €7000 roznicy wiec wybor byl prosty. Wg mnie LR RWD nie ma uzasadnienia finansowego, te 20k zl mozna na ladowanie przenzczyc albo fajne wakacje. Ja laduje pod chmurka, ladowarka zappi 7.5kw, jak trzeba to i codziennie, z reguly 90% na nocnej taryfie, i raz na tydzien/dwa 100%, jeszcze mi batteri nigdy nie braklo. Poza zima to jest killer dla kazdej batteri, jak jest gdzie ladowac codziennie to problemu byc nie powinno. Nie wiem jak jest w PL ale koszty ubezpieczenia LFP vs NCM moga byc znaczne
 

cwireq

Posiadacz elektryka
Wyszedlem z tego samego zalozenia, mam podobne dojazdy do pracy co @yeyzee , 60km/70km w jedna strone/autostrada/miasto, LR oprocz bateri nic wiecej nie oferuje, w moim przypadku bylo to €7000 roznicy wiec wybor byl prosty. Wg mnie LR RWD nie ma uzasadnienia finansowego, te 20k zl mozna na ladowanie przenzczyc albo fajne wakacje. Ja laduje pod chmurka, ladowarka zappi 7.5kw, jak trzeba to i codziennie, z reguly 90% na nocnej taryfie, i raz na tydzien/dwa 100%, jeszcze mi batteri nigdy nie braklo. Poza zima to jest killer dla kazdej batteri, jak jest gdzie ladowac codziennie to problemu byc nie powinno. Nie wiem jak jest w PL ale koszty ubezpieczenia LFP vs NCM moga byc znaczne
Ja wziąłem TMY LR RWD bo roznica w cenie to było 10k zł - nie żałuję TMY w końcu to kolumbryna i zapas energii jest potrzebny. W przypadku TM3 20k zl różnicy to sporo. Auto jest mniejsze i gwarantuje 550km zasiegu EPA. W tym przypadku ja raczej nie dołożę aż tyle...
 
Top