Witam,
Zamówienie złożyłem 24.02. - TMY LR czarny, białe wnętrze,
VIN dostałem dzisiaj - 14.04.
Zakup przez leasing w Millennium Leasing. Umowę mam podpisaną, teraz ich poproszę o zamówienie FV w Tesli, zobaczymy jak to pójdzie w realu.
Kilka zdań dla tych którzy są na początku procesu wyboru/zakupu z mojej perspektywy. Może komuś pomoże w wyborze nowego samochodu...
1.Do tej pory jeździłem A6 4x4 z mocnym dieslem (2.0 ale zrobiona profesjonalnie mapa - m.in. 480Nm), jest czym jeździć.
2.Robię dziennie sporo km (220-230km, działam w innym mieście niż pracuję). Dojazd połowa autostrada, połowa krajówka. Codziennie jestem w domu, mam własny garaż, taryfę g13 - więc w nocy można taniej ładować.
3.Szukałem czegoś: wygodnego, mocnego, by siedzieć trochę wyżej niż w sedanie więc SUV. Z ekonomicznym silnikiem - spalinowym oczywiście!
4.Rozważałem Q5, XC60, Kodiaq, - pewnie gdyby coś z tych było to bym już kupił, nie było takiego co by miał to co chcę - więc i tak coś musiałem zamówić.
5.Raz byłem w salonie Seata i zobaczyłem Cupra Born - wizualnie bardzo ładny. Pojeździłem na jeździe testowej i odkryłem moc elektryka
6.Potem E-Mach (większy więc coś dla mnie) - tyle że wersja 4x4 mnie cenowo zabijała, więc wybrałem z żalem wersję RWD i wpłaciłem zadatek. Wybrałem leasing w banku PKO w którym mam konto chyba ze 20 lat i niespodzianka - nie dadzą leasingu bo się sądzę z nimi o kredyt frankowy...
7.Zupełnie przypadkowo przeczytałem gdzieś w necie o styczniowych obniżkach cen. Zupełnie nie wiedziałem jak się zabrać do tej "Tesli". Poszperałem jednak w internecie i niespodzianka - cena wersji 4x4 w kolorze czarnym i białym wnętrzem łapie się na dopłatę
8.Decyzja zamawiam! 28.02 wpłaciłem zaliczkę.
9.Marzec - dziesiątki wieczorów spędzonych na przeglądaniu filmików, testów, szukania mocnych i słabych stron - mega wątpliwości po co się pakować w elektryka. Przecież tyle się czyta o złej jakości Tesli, pożarach elektryków, złym serwisie itd... Kilkanaście prób dodzwonienia się do Tesli - Warszawa, Berlin. NIC. Dostałem jedną odpowiedź na maila w stylu - "jak coś będziemy wiedzieć to damy znać..." Co to jest za firma ???!!! WTF!
10.W końcu decyzja i wizyta w Ząbkach. Oglądniecie na żywo samochodu, "przymierzenie" się do niego, rozmowa z kimś z obsługi.
11.SPOKÓJ. Dlaczego? - po prostu dopiero w Ząbkach zrozumiałem jak Tesla prowadzi ten biznes. Tesla nie ma salonów, nie ma obsługi w tradycyjnie rozumianym w branży samochodowej znaczeniu, wszystko dzieje się w systemie "on line". To że w ogóle istnieją takie punkty to w mojej ocenie jedynie tymczasowe protezy, dopóki ludzie się nie przestawią że samochody też można kupować całkowicie on-line. Kiedyś sam nie rozumiałem jak można robić zakupy w internecie, potem miałem etap sprawdź w sklepie kup on-line, teraz kupuję w sieci i ewentualnie zwracam. Tak jest szybciej i taniej.
12.Teraz dostałem VIN - w sumie nie wiedzieć czemu mnie to dzisiaj wieczorem zaskoczyło, czytałem forum kilka postów wyżej i tak dla formalności sprawdziłem logując się na swoje zamówienie.
Zobaczymy jak długo zachowam spokój
Na razie tyle. Jak będą dalsze kroki to dam znać.
ps. chętnie bym się dowiedział od kogoś kto ma białe wnętrze jak to się brudzi w realnym użytkowaniu.