Tesla Model Y, dostawy II kwartał 2023

KrzyCh

Posiadacz elektryka
Uważam, że te wszystkie problemy z obsługą w Tesli to nie jest wynik nieogarniania, a raczej efekt świadomej polityki.
Cieszymy się (niektórzy) z niskich cen. Jest sporo info o wysokiej marży Tesli. Jest to możliwe, dzięki ekstremalnej optymalizacji i automatyzacji procesów zarówno produkcyjnych jak i obsługi. To, obok minimalizacji wydatków na klasyczny marketing, jedno z głównych założeń Elona i wyróżników Tesli.
Gdyby dziś, obok rozszerzonego autopilota, w cenniku pojawiły się:
- obsługa premium za 25 kPLN,
- rozszerzona promocja marki za 25 kPLN,
to ilu z nas zaznaczyło by te opcje przy zakupie 😉? 0,1%?
i nie zdziwię się jeśli z czasem takie „opcje” się pojawią 😀.

PS. To się da w każdej większej firmie zorganizować, tylko uwaga - wymaga zmiany modelu biznesowego.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Ludzi, nowych oddziałów sprzedażowych i serwisowych potrzeba. Organizacja pracy i ułożenie procedur to bardzo ważne ale jak całą Polskę obsługuje - nie wiem 5, 6 osób to po prostu jest za mało. Myślę że rozwiązaniem było by połączenie jednego i drugiego.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Dobry system do zarządzania taskami podpowiada odpowiedzi, bo większość pytań klientów jest podobna. To powoduje, że jedna osoba jest w stanie obsłużyć tysiące zapytań. Niestety trzeba coś takiego kupić i wdrożyć, a Tesla nie lubi rozwiązań z rynku, więc pewnie chcieliby tworzyć taki soft od podstaw.
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Dobry system do zarządzania taskami podpowiada odpowiedzi, bo większość pytań klientów jest podobna. To powoduje, że jedna osoba jest w stanie obsłużyć tysiące zapytań. Niestety trzeba coś takiego kupić i wdrożyć, a Tesla nie lubi rozwiązań z rynku, więc pewnie chcieliby tworzyć taki soft od podstaw.
Ok - w tym kontekście że jedna osoba obsługuje tysiące zadań to moje wrażenia po zakupie, obsłudze, kontakt z leasingiem itd. + do tego opisy tej drogi od innych na forum to - jak napisałem do pani A. to wszystko miałem sprawnie. Pisałem na Sales -- zero kontaktu, problem z masą w homologacji - mail do A. i odpowiedź sprawnie i od razu wysyłka dokumentów poprawionych do leasingu. Teraz nie było jej do wczoraj (urlop) i wszystkie tematy faktur, odbiorów dokumentów (z tych opisanych na forum) stanęły w miejscu. Wczoraj pierwszy dzień wróciła i nagle ktoś z forum ma 13 razy fakturę na koncie na którą czekał kilka-kilkanaście dni. Moim zdaniem to jest ta jedna osoba (na chwilę obecną) która to ogarnia żeby się nie rozsypało a może kiedyś (rok, dwa temu) było więcej takich ogarniętych co potrafili działać albo mieli korpo-uprawnienia żeby robić dużo.
 

TSK

Zadomawiam się
Wg mnie padli ofiarą własnego sukcesu.

Dzisiaj zrobiłem sobie krótki spacer przez osiedle do najbliższego dyskontu i po drodze naliczyłem 5 zaparkowanych Tesli.

Jeszcze do niedawna widok Tesli był u mnie wielką rzadkością, pierwsze "lokalne" się pojawiły jak zamontowali słupek Type2 do ładowania.

Także odpalenie Katowic wg mnie spóźnione, może nie spodziewali się, że w PL CCC 😀
Dokładnie, jeszcze jakiś czas temu nikt nie spodziewał się, że Tesla będzie się tak dobrze sprzedawała w Polsce. Patrząc na mapę szybkich ładowarek, serwisów, salonów Polska jest w czarnej du...e. Wystarczy otworzyć serwis z punktem wydawania w Katowicach i np. na północy w 3mieście i problemy na pewno się zmniejszą. Na cały kraj jeden punk wydawania w W-wie to stanowczo za mało i tak właściwie założę się, że gdyby powstały dodatkowe dwa/ trzy punkty to sprzedaż zwiększyłaby im się radykalnie + otrzymalibyśmy lepszą obsługę. Gdyby nie fakt, że w Katowicach była akcja z kilkudniowym showroom'em dalej bujałbym się z myślami czy kupić/nie kupić/ jechać do Wawy itp....
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Dokładnie, jeszcze jakiś czas temu nikt nie spodziewał się, że Tesla będzie się tak dobrze sprzedawała w Polsce. Patrząc na mapę szybkich ładowarek, serwisów, salonów Polska jest w czarnej du...e. Wystarczy otworzyć serwis z punktem wydawania w Katowicach i np. na północy w 3mieście i problemy na pewno się zmniejszą. Na cały kraj jeden punk wydawania w W-wie to stanowczo za mało i tak właściwie założę się, że gdyby powstały dodatkowe dwa/ trzy punkty to sprzedaż zwiększyłaby im się radykalnie + otrzymalibyśmy lepszą obsługę. Gdyby nie fakt, że w Katowicach była akcja z kilkudniowym showroom'em dalej bujałbym się z myślami czy kupić/nie kupić/ jechać do Wawy itp....
Mało, że na cały kraj, pamiętajmy, że ścianę wschodnią Europy, którą kiedyś ogarniały Niemcy jak nie było Warszawy - potem właśnie przejęła Warszawa. Więc Ząbki to 1 miejsce (i serwis) nie tylko na całą Polskę, ale też na Tesle jeżdżące z krajów sąsiednich na wschód.
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
Dokładnie, jeszcze jakiś czas temu nikt nie spodziewał się, że Tesla będzie się tak dobrze sprzedawała w Polsce. Patrząc na mapę szybkich ładowarek, serwisów, salonów Polska jest w czarnej du...e. Wystarczy otworzyć serwis z punktem wydawania w Katowicach i np. na północy w 3mieście i problemy na pewno się zmniejszą. Na cały kraj jeden punk wydawania w W-wie to stanowczo za mało i tak właściwie założę się, że gdyby powstały dodatkowe dwa/ trzy punkty to sprzedaż zwiększyłaby im się radykalnie + otrzymalibyśmy lepszą obsługę. Gdyby nie fakt, że w Katowicach była akcja z kilkudniowym showroom'em dalej bujałbym się z myślami czy kupić/nie kupić/ jechać do Wawy itp....
Myślę że jako rynek nie robimy aż takiego wyniku w skali Europy żeby mocno labo szybko inwestować w rozwój salonów/ punktów odbioru - serwisy to inna sprawa ale tych autoryzowanych blacharskich pojawiło sie już kilka tylko z naprawami techniczno/mechaniczno/elektrycznymi jest słabo. Odkąd się interesowałem naszym rynkiem to głównym odbiorcą aut nowych w PL jest flota i firmy a tam Tesla nie wygra z Kia czy BMW który mają fizycznego handlowca żeby wysłać na spotkanie/ dać rabat. Niemcy i Holandia - chyba 40% rynku firmy a reszta klient indywidualny.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Odkąd się interesowałem naszym rynkiem to głównym odbiorcą aut nowych w PL jest flota i firmy a tam Tesla nie wygra z Kia czy BMW który mają fizycznego handlowca żeby wysłać na spotkanie/ dać rabat. Niemcy i Holandia - chyba 40% rynku firmy a reszta klient indywidualny.
Chyba coś tutaj się zmienia - w UK ponoć odpalili wersję Model 3 LR RWD - dostępną tylko dla flot - większy zasięg, brak AWD i mniejsze przyspieszenie - idealny flotowy samochód.

MisterGreen to samo proponuje w Holandii dla flot:

Firmy kupują głównie ceną, więc Tesla powoli staje się bezkonkurencyjna w segmencie elektryków.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Błagam nie brońmy tego typu rzeczy. Automatyzacja przy zakupie auta za ponad 200k?? Nawet jeśli to niech ogarną że na takie rzeczy bierze się leasing. Mało kto bierze coś takiego za gotówkę. To już trzeba mieć naprawdę gruby portfel albo niechęć do kredytów itp. Wciąż jednak mało kogoś stać na taki wydatek.
Jak ma niby działać automatyzacja kiedy niektórzy czekają na dokumenty a ci ich nie wystawiają.
Przestańmy bronić ich bezradności. Nie chce tu mówić o braku kompetencji choć pewnie i tu by się coś znalazło.
Nie bronię ich :) Staram się zrozumieć przyczynę problemu.

Leasingi to niestety problem obecnie, którego raczej nie opłaca się automatyzować (zbyt mały wolumen w PL i duże rozdrobnienie rynku leasingowego). Dlatego chyba rozwiązaniem na "już" jest zwiększenie kadry obsługującej to ręcznie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Ciekawostka - dzisiaj spadła ilość kredytów (bonów) w Loot Box za polecenie z 5000 na 2000, to zapewne oznacza że nakręcili większą sprzedaż i już bonus można zmniejszyć.

Pogoda się poprawia a to zawsze na rynku Moto generuje sprzedaż, w tym roku była anomalia bo styczeń był ciepły i zima trzymała aż do świąt.
 
Top