Tesla Model Y, dostawy II kwartał 2023

Michal

Moderator
1) Czy Y LongRange różnią się między sobą w zależności od koloru? Rozważam biały lub Quicksilver.
Wybierając Quicksilbver albo Cherryred masz pewność, że auto będzie wyprodukowane w Niemczech, bo tylko tam są dostępne takie kolory. Reszta może przypłynąć z Chin. Czy to źle? Chyba nie, bo podobno te z Chin są nawet lepiej spasowane niż z DE.

2) Hak - czy on jest na stałe, demontowany, wysuwany elektrycznie - nigdzie nie mogę znaleźć info na ten temat.
Hak jest składany manualnie.

W tej chwili, bez względu co wybiorę czas realizacji jest taki sam (maj-czerwiec), czy to jest realne?
Aktualne daty zostaw w zależności od wybranych opcji zbieram i pokazuje tutaj:
 

PawelGDZ

Posiadacz elektryka
Czy ja mam takiego pecha czy coś się skisiło w Tesli ?
Z mojej perspektywy, to masz pecha
Odbierałem dwa TMY w tym kwartale i mam bardzo dobre doświadczenia
Przy pierwszym aucie to, to była to rekordowo szyba akcja, wszystko załatwiał w 3 dni leasing „salonowy”
Piekarnia była tak ostra, że jak byłem już na Radzimińskiej odebrać auto to dzwonili z informacją, że niedługo odbiór i dziwili się że już jestem pod salonem i że mają już tam moje blachy :)
Z drugim było dłużej, bo płynął z Chin
Początkowy termin został zmieniony z 26
maja na 1.06, po czym na moją prośbę na 31.05, jednak w piątek o 17:00 był telefon czy nie mogę odebrać go w sobotę, a że mogłem to odebraliśmy i jeździmy już ze wspólnikiem tymi pralkami 🤩

Za każdym razem obsługa bardzo miła, na ogół ogarnięta, chociaż jak odbierałem pierwszą pralkę to jeden z pracowników opowiadał jakies głupoty o wall connectorze

Dodzwonić się nie ma problemu, sami dzwonili z 5-6 razy w sprawie drugiej sztuki, wysyłali również smsy
Zmiany terminu zawsze były momentalnie wprowadzane w apce

Obecnie dzwoniąc na Ząbki połączenia są przekierowywane do polskiego wsparcia w Berlinie

Jak znajdę czas to wrzucę post z różnicami między dwoma autami z jednego kwartału ale z innych fabryk, bo różnią się choćby:
Półką bagażnika, szybą, fotelami, czy boczkami drzwi…

Ok, jeden minus, już prawie dwa miesiące czekam na zwrot zaliczki, bo leasing wpłacał całość, a interweniowałem juz 5x :(
 

Jaeger

Zadomawiam się
Wybierając Quicksilbver albo Cherryred masz pewność, że auto będzie wyprodukowane w Niemczech, bo tylko tam są dostępne takie kolory. Reszta może przypłynąć z Chin. Czy to źle? Chyba nie, bo podobno te z Chin są nawet lepiej spasowane niż z DE.


Hak jest składany manualnie.


Aktualne daty zostaw w zależności od wybranych opcji zbieram i pokazuje tutaj:

Tutaj jest porównanie Szanghaj vs Berlin
 

itguy

Posiadacz elektryka
Ok, jeden minus, już prawie dwa miesiące czekam na zwrot zaliczki, bo leasing wpłacał całość, a interweniowałem juz 5x :(
Mam podobne doświadczenia z wyjątkiem tego ostatniego, zaliczka/opłata za zamówienie wróciła do mnie w 2 tygodnie bez żadnego proszenia/pytania o nią
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Cześć,

Chciałbym podzielić się informacjami z odbioru ;)

Auto odbierałem zgodnie z checklistą, dzięki Wielkie dla całej społeczności bo w trakcie emocji porządkuje ona cały proces.
Najpierw jak to wyglądało w mojej sytuacji, odbiór zaplanowany na 13:00, samochody jeszcze nie przyjechały z Wyszkowa ale zapewnienie obsługi, że laweta jest już ładowana. Laweta przyjechała z samochodami nie na 14:00 a mocno po 15 i wtedy zaczął się cyrk, nie wiem czy youtuber DG który był ze swoimi klientami coś z tym miał wspólnego ale kolejka z planowanego FIFO zmieniła się w chaos i swoim samochodem wyjechałem po 17, gratuluje i pozdrawiam małżeństwo z Wrocławia, mieli szczęście i czekali może kwadrans na samochód.
Nie popsuło mi to dobrego samopoczucia po części spowodowanego miłymi rozmowami z ludźmi czekającymi na serwis (dziękuje za wszystkie dobre rady i wskazówki).

Co do samochodu to mimo że naprawdę się starałem coś znaleść to niczego nie było, odhaczałem kolejne punkty i na koniec jeszcze raz gruntownie przepatrzyłem lakier. Obsługa spokojna przepraszała za zaistniała sytuację ale coś mi się zdaję że mają jakieś szkolenia z tego jak się zachowywać w tak stresującym środowisku. Jedyny minus to bateria załadowana na 20%, co prawda jest bon który ponoć każdy teraz dostaje w aplikacji na 150km zasięgu w SuC ale to i tak przy naszej infrastrukturze to trochę słabo.

Na salonie TMY P w kolorze wiśniowym, niebieska 3, szary X i biała S. Parking zapchany na żyletki samochodami właściwie w każdym oferowanym kolorze. Nie było jakiegoś dużego ruchu i same wydawanie jest sprawne, widać że transport z Wyszkowa na Radzymińską to chyba ich wąskie gardło. Teraz to na co wszyscy pewnie czekamy postęp prac z SuC przy salonie, jest nieźle i podstawy po stanowiska już ustawione i przekopy na przyłącza też, dość dziwnie to wygląda, jak Tesla w budowie ale cóż cała okolica nie powala prestiżem lekko mówiąc. W załączniku fotki z wczoraj.

Wrażenia ogólne bardzo pozytywne, nic nie trzeszczy, części spasowane i naprawdę dobrej jakości jak za tą cenę a infontainment powala szybkością w porównania do wszystkiego co znam a pracuje w automotiv to wiem co mówię. Trasa do Krakowa sama przyjemność, szczególnie z autopilotem.

Na samym końcu jedna uwaga od mnie dla tych co myślą, że pomoc kogoś z "zewnątrz" w czymś pomoże, przyśpieszy albo da inne benefity. Przeznaczenie swoje pieniądze na dodatki do swoich nowych samochodów i poczytajcie forum w jeden wieczór, naprawdę wystarczy nie ma czego się bać.

Do zobaczenia przy ładowarkach.
 

Attachments

  • IMG_7079.jpeg
    IMG_7079.jpeg
    1 MB · Liczba wyświetleń: 83
  • IMG_7084.jpeg
    IMG_7084.jpeg
    1,3 MB · Liczba wyświetleń: 73
  • IMG_7083.jpeg
    IMG_7083.jpeg
    1,4 MB · Liczba wyświetleń: 72

SylArt

Nowy na Forum
Wczoraj się podjarałem, gdyż dostałem sms: "...nadaj priorytet swojej dostawie Model Y wykonując dane rejestracji tak szybko jak to możliwe." Wszedłem na konto Tesli, ale nie ma Vin'u, nie ma info o wysłanych dokumentach. Czy tak wygląda standardowa komunikacja, czy coś mi umknęło, czy jest jakieś niedopatrzenie z mojej strony? A może powinienem kontaktować się z Teslą?
 

Energetic_Mkay

Zadomawiam się
Mnie spotkała dziwna sytuacja. W poniedziałek (29 maja) zamówiłem Teslę Y SR, opłaciłem zaliczkę i dziś dostałem SMSa:
Tesla Update - Pojazd zostal przypisany do Twojego zamowienia i jest juz w drodze! Prosze dokonaj platnosci i uzupelnij wszystkie informacje na swoim koncie Tesla. Jesli masz jakies pytania, odpowiedz WSPARCIE. Jesli niezbedne czynnosci nie zostana wykonane w ciagu 7 dni, pojazd zostanie przydzielony innemu oczekujacemu klientowi.
Czy to znaczy, że muszę opłacić już całość czy SMS o wpłacie zaliczki dotarł z opóźnieniem?
 
Top