Olecki

Pionier e-mobilności
Przewody za zaślepką służą tylko do otwierania frunka, nawet w wersji z akumulatorem kwasowym.
Podłączenie 12V do akumulatora 16V może mieć sens. Choć go to nie naładuje, może go „aktywować”, by umożliwić naładowanie z baterii trakcyjnej. Patrz:
Ok, obejrzałem. Gość opisuje 3 metody 'kopnięcia' rozładowanej baterii 16V.

1. Podłącz boostera do terminali i pomódl się żeby odpaliło, raczej się nie uda ale możesz spróbować.

No fajna porada, szczególnie że jest powiedziane żeby nie podłączać kablami z innego aku/samochodu tylko ze startera. Rozumiem iż starter we frunku powinien być standardowym wyposażeniem?

2. Odepnij baterię 16V, podłącz boostera, odpal samochód (naciśnij pedał hamulca) i może zacznie ładować.

Jak wyżej - starter we frunku to podstawa. Problem tylko w tym że trzeba mieć dostęp do wnętrza samochodu ale nie ma pewności czy starter będzie w stanie na tyle zasilić układ że uda otworzyć się drzwi.

3. Jak punkt 2 tylko odpal jeszcze soft diagnostyczny Tesli.

No to już jest jakiś kosmos dla przeciętnego użytkownika.

Wychodzi na to że jako standardowe wyposażenie wypadało by wozić we frunku starter potrafiący podbić napięcie w okolice 15-16V a i tak nie ma gwarancji że się uda. To ja już chyba wolę tradycyjnego kwasiaka.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
@Olecki przecież wszyscy zainteresowani wiedzą, że Tesla to kosmiczna technologia..,
Jak Ktoś zamiast patrzenia w gwiazdy oczekuje serwisu „za rogiem” to wybiera np Kia.., 🫣😂😎
 

p0li

Pionier e-mobilności
Wychodzi na to że jako standardowe wyposażenie wypadało by wozić we frunku starter potrafiący podbić napięcie w okolice 15-16V a i tak nie ma gwarancji że się uda. To ja już chyba wolę tradycyjnego kwasiaka.
a jak sie dostaniesz do frunka jak ci akku 12V padnie jak koledze z poczatku watku?
drugi starter w kieszeni nosic?
 

Olecki

Pionier e-mobilności
a jak sie dostaniesz do frunka jak ci akku 12V padnie jak koledze z poczatku watku?
drugi starter w kieszeni nosic?
Nie, zwykła bateria wystarczy z jakiejś zabawki. Co nie znaczy że to też może być jakiś problem, ale chociaż można tu poprosić o pomoc kogoś przejeżdżającego.

@Olecki przecież wszyscy zainteresowani wiedzą, że Tesla to kosmiczna technologia..,
Jak Ktoś zamiast patrzenia w gwiazdy oczekuje serwisu „za rogiem” to wybiera np Kia.., 🫣😂😎
Ja tam nie oczekuje serwisu za każdym rogiem bo większość rzeczy jestem w stanie zrobić sobie sam, nawet w elektryku. Jeśli jednak ta kosmiczna technologia nie pozwala nic zrobić szaremu użytkownikowi a assistance może łaskawie po 24 godzinach przyjedzie to ja chyba podziękuje takiej technologii. Ja też miałem jedną przygodę z assistance drugiego dnia po odbiorze, odebrali telefon po jednym sygnale a laweta podjechała niecałe 25 minut później. W sumie niepotrzebnie bo do czasu przyjazdu system się odwiesił i można było jechać dalej.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
A może to nie tzw 12V acu tylko zabezpieczenie (np specjalne, tajne) antykradzieżowe?
To Tesla tu nigdy nie wiesz co autor miał na myśli,
W razie problemów rozwiązanie będzie.., za 2 tygodnie.., 😂
Trzeba było kupić Kia/Citroen/Ford etc…
Ewentualnie asekuracyjnie Toyota oczyszczająca atmosferę?..,
 

p0li

Pionier e-mobilności
To Tesla tu nigdy nie wiesz co autor miał na myśli,
W razie problemów rozwiązanie będzie.., za 2 tygodnie.., 😂
Trzeba było kupić Kia/Citroen/Ford etc…

dokladnie - jak ktos nie lubi takich "atrakcji" to zostaja "stare" marki - wtedy nie ma sie moze 5s do setki ale zostaje cala reszta zalet :)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
@Olecki @p0li dlatego piszę, że:
Jak Ktoś nie jest gotów lecieć na Marsa to Tesli nie kupuje.
Do wyboru, nawet w EV, jest tyle aut, firm, które nie mają marsjańskich ambicji, że nie na co się napinać…
No chyba że Ktoś jest tesla hayterem to ma problem mentalny i musi.., 🤔
👍✌️😎
 

Olecki

Pionier e-mobilności
dokladnie - jak ktos nie lubi takich "atrakcji" to zostaja "stare" marki - wtedy nie ma sie moze 5s do setki ale zostaje cala reszta zalet :)
E tam, nowe małe Volvo ma te 5 z hakiem a w wersji dual motor 3,6 do setki więc masz jedno i drugie :). A jak ktoś lubi duże auta to widziałem też dziś EX90. W środku straszny kozak ale nie moja liga finansowa :)

@Olecki @p0li dlatego piszę, że:
Jak Ktoś nie jest gotów lecieć na Marsa to Tesli nie kupuje.
Do wyboru, nawet w EV, jest tyle aut, firm, które nie mają marsjańskich ambicji, że nie na co się napinać…
No chyba że Ktoś jest tesla hayterem to ma problem mentalny i musi.., 🤔
👍✌️😎
A niech tam sobie każdy wybiera co chce. Tutaj to raczej działa w drugą stronę i każda nie-Tesla to zły wybór i sto argumentów dlaczego.
 
Top