Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

EVJerry

Fachowiec
A spróbuj pojechać używając tylko Ionity do takich miast jak Lublin/Białystok, albo do wschodniej granicy. Mam darmowe SuC i jak narazie tylko w Olsztynie musiałem ładować się na Orlenie. Oczywiście jak by mi zależało zeby zaoszczędzić 15 minut to mógłbym sie naładować na innej ładowarce i zawsze można to zrobić
Sorry, ale to jest argument karciany: Niby to, że na Ionity nie dojedziesz do Lublina czy Białegostoku, to ma w jakikolwiek sposób usprawiedliwiać, że na SuC nie dojedziesz do Gdańska lub Katowic?
Ile pojazdów elektrycznych jeździ do Lublina lub Białegostoku, a ile na trasie północ-południe Polski?

Naprawdę do tej pory to było po 4 stanowiska zeby dalo sie przejechać. Ja mogę zrobić 350km jadąc 130km/h na 100% i 280km na 80%
Gratuluję umiejętności. Moje doświadczenie wskazuje, że TMY Performance 350 km przy 130 km.h jest nieosiągalne. Nie mówiąc już o zimie.
Juz to pokazywałem w innym wątku ze Tesla w PL stawia podobną ilość ładowarek w przeliczeniu na sprzedane auta co w innych zachodnich krajach, a zapowiada sie ze w 2025 i 2026 postawi u nas duzo więcej niz na zachodzie EU
Takiego argumentu mogą używać tylko miłośnicy statystyki. Jest on z gruntu błędny. To nie sprzedaż samochodów ma napędzać sieć SuC, lecz odwrotnie. Poza tym sieć w Niemczech jest na tyle dobra, że nawet gdyby jej nie rozbudowywali, to mało byłoby narzekających. Tymczasem sieć w Polsce jest zwyczajnie niewystarczająca (pod względem ilości, jakości i lokalizacji). No i trzeba pamiętać, że SuC nie są tylko dla kupujących pojazdy w danym kraju, ale także dla podróżujących przez ten kraj.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
O ile sieć internetową i uslugi telefoni mamy dobre, bankowość jej karty , bliki itd ..., nawet drogi czy dystrybucję paczek , to tam gdzie rządziło i niby rządzi nasze Państwo, poprzez jego Spółki i wpływy : mamy to co mamy .
Nawet Poczta zdycha gdy handel zdalny kwitnie , a sieć energetyczna i jej infrastruktura płacze jak rolnik gdy jest klęska urodzaju. Jak widzę Klostkę to mi żarowki w domu migają
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
? Jakos nie widzę bumu po 250 kW i po 20 stanowisk. Lokalizacje tez są średnie .Faktycznie jest o niebo lepiej ale jeśli porównujemy to do Polski z przed np 3- 5 lat.
Natomiast porównując z krajami zza Odry ..miodu nie ma.
I tu nie chodzi tylko o Teslę...bo ta u nas nie ma istotnego rynku jak i cale EV .
Wszystko co ma mniej jak 150kW to nie jest siec dla komunikacji dalekiej i nie przekona aby sie przesiadać na EV .
 

umcus

Pionier e-mobilności
Sorki, ale nie bardzo kumam jaką tezę chcesz udowodnić? Że sieć SuC nie jest kiepska w Polsce, bo inne sieci mogłyby być lepsze?
Ja tylko próbuję zrozumieć, jaki jest cel porównywania SuC do Ionity, która wg Ciebie jest siecią pięciu producentów, z których każdy ma większe przychody od Tesli, a więc dysponują grubo x5 gotówką. A samo Ionity jest zaledwie ździebko lepsze od sieci SuC u nas w kraju (i również daleko im do bycia siecią, na której można przejechać Polskę wzdłuż i wszerz). Dla mnie jest to bez sensu, również dlatego, że, biznes związany z SuC przynosi Tesli sporo mniej niż 8% przychodu (globalnie, gdzie w takich US czy UE jest tych SuC jak mrówków). I tak, inne sieci mogłby być lepsze. Ba, sporo lepsze, bo to przecież jest ich core biznes, a nie poboczny. Ich polityka cenowa mogłaby być lepsza, jakość usług mogłaby być lepsza, bo to jest ich jedyny produkt, jedyne przychody. A jednak, mamy to co mamy. Narzekiwania (spóźnione) na Teslę są dla mnie przykładem, że jednak to Tesla nadal jest wyznacznikiem jakości a nie np. Greenway, co jest w cholerę dziwne. No ale trzymam kciuki, że faktycznie sieć SuC będzie się powiększać zgodnie ze słowami Larsa Moravy. Na pewno będzie to z korzyścią dla użytkowników, bo jak widać, na inne sieci można tak średnio liczyć (albo trzeba kupować jakieś idiotyczne abonamenty).
Nie wiem jakie kryteria wziąłeś pod uwagę dochodząc do wniosku, że jest sporo aut lepszych od Tesli. W ogóle takie twierdzenie jest dość ryzykowne, bo jest wiele istotnych aspektów oceny. Są auta lepsze pod jakimś względem, ale równocześnie są pod innym względem gorsze.
Wiele kryteriów. Tesla choćby ignoruje np. 800V w swoich najpopularniejszych modelach. Już nie zjeżdżajmy z tematu :) Wiadomo, kwestia gustu, ale Tesla nie robi najlepszych na świecie samochodów.
"Ruszyło w wielu lokalizacjach", to jest niezwykle przeszacowane określenie. Skoro inne firmy udowodniły, że można postawić kilkanaście hubów w stosunkowo krótkim czasie, to znaczy, że średnio 1,5 nowych lokalizacji SuC Tesli w ciągu ostatnich 4 lat, to jest tempo ledwo zauważalne.
Acha, czyli ignorujemy fakty i opieramy się wyłącznie na przeszłości? Trochę to bez sensu. Poza tym, nadal porównujesz marginalną pozycję biznesu z corowymi biznesami innych firm. Nie można? Pewnie, że można. Ale czy to ma jakiś sens? Wątpię.
No i nadal nie uczą się odnośnie lokalizacji. Warszawa Al. Krakowska - kto to wymyślił? Wylot z Warszawy jest S8/S7, a dojazd do SuC wymaga zboczenia 10 km.
Czy ja wiem, lotnisko jest pod nosem. Lokalizacja jest bardzo spoko. W ustalaniu lokalizacji jest sporo czynników branych pod uwagę. Ty wziąłeś tylko jeden - Tobie nie pasuje, bo musisz zboczyć 10 km. Przypomina mi się dyskusja o SuC w Trójmieście. Jednemu pasowało, drugiemu nie. Nie dogodzisz. Zawsze będzie ktoś niezadowolony.
Ale jak ktoś jeździ po Polsce dużo, to już SuC jest dla niego problemem.
To wtedy bierze BMW i jeździ po Ionity, byle nie na Lublin i Białystok (żart). Jak ktoś kupuje Teslę, żeby dużo jeździć po kraju i korzystać wyłącznie z SuC, to znaczy, że w ogóle nie odrobił pracy domowej. Bardzo źle wybrał narzędzie pracy.
Greenway ma stosunkowo wysokie ceny, ale za to dostępność ma dobrą.
Moim zdaniem z Greenway są dwa problemy: ceny i brak przewidywalności. Nie mam zbyt wielkiego "nalotu" na EV, a i tak zdarzyło mi się odbić od 2 ładowarek GW, może to pech, ale jestem nieco uprzedzony. Na szczęście jest pomidor.io, to przynajmniej można na szybko sprawdzić, czy dana ładowarka jest w miarę uczęszczana, choć pewności nigdy nie ma. A przecież to jest ich biznes, kompletnie nie rozumiem takich wtop.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Sieć energetyczna jest badziewna demokratycznie - skoro inni budują znacząco więcej ładowarek, to znaczy, że nie sieć jest głównym problemem w rozwoju SuC w Polsce.
Tak? To bardzo ciekawe w kontekście terminu powstania jednej z przyszłych lokalizacji SuC, która ma być projektowana przez Enea (?). Jak to nie oznacza problemu z siecią, to ja już nie wiem, jak źle musiało by być, żebyś stwierdził, że jest problem z siecią. Problemem jest wszystko, od OSD po odbiory. Skoro jako prosument widzę, jak wielki jest problem, to mam poważne wątpliwości czy na poziomie wysokich mocy jest dużo lepiej. Zasadniczo mam wrażenie, że nadal zbyt często liczy się to, kogo znamy. Ale to już niczym nie poparte moje podejrzenia :)
 

EVJerry

Fachowiec
Ja tylko próbuję zrozumieć, jaki jest cel porównywania SuC do Ionity, która wg Ciebie jest siecią pięciu producentów, z których każdy ma większe przychody od Tesli, a więc dysponują grubo x5 gotówką. A samo Ionity jest zaledwie ździebko lepsze od sieci SuC u nas w kraju (i również daleko im do bycia siecią, na której można przejechać Polskę wzdłuż i wszerz). Dla mnie jest to bez sensu, również dlatego, że, biznes związany z SuC przynosi Tesli sporo mniej niż 8% przychodu (globalnie, gdzie w takich US czy UE jest tych SuC jak mrówków). I tak, inne sieci mogłby być lepsze. Ba, sporo lepsze, bo to przecież jest ich core biznes, a nie poboczny. Ich polityka cenowa mogłaby być lepsza, jakość usług mogłaby być lepsza, bo to jest ich jedyny produkt, jedyne przychody. A jednak, mamy to co mamy. Narzekiwania (spóźnione) na Teslę są dla mnie przykładem, że jednak to Tesla nadal jest wyznacznikiem jakości a nie np. Greenway, co jest w cholerę dziwne. No ale trzymam kciuki, że faktycznie sieć SuC będzie się powiększać zgodnie ze słowami Larsa Moravy. Na pewno będzie to z korzyścią dla użytkowników, bo jak widać, na inne sieci można tak średnio liczyć (albo trzeba kupować jakieś idiotyczne abonamenty).
Tesli nie brakuje kasy na SuC. Poza tym jest AMIR, jest KPO - po prostu trzeba mieć sprawnych ludzi. Tesla w Polsce ich nie ma. Ionity pojawiło się tylko dlatego, że zbudowało to co ma w PL szybciej niż Tesla. Większość istotnych graczy na rynku buduje swoją sieć szybciej od Tesli.

Wiele kryteriów. Tesla choćby ignoruje np. 800V w swoich najpopularniejszych modelach. Już nie zjeżdżajmy z tematu :) Wiadomo, kwestia gustu, ale Tesla nie robi najlepszych na świecie samochodów.
Twoja teza była taka, że jest wiele samochodów lepszych od Tesli. Moja jest taka, że nie ma samochodu EV najlepszego.

Acha, czyli ignorujemy fakty i opieramy się wyłącznie na przeszłości? Trochę to bez sensu. Poza tym, nadal porównujesz marginalną pozycję biznesu z corowymi biznesami innych firm. Nie można? Pewnie, że można. Ale czy to ma jakiś sens? Wątpię.
Ale jakie fakty? Obietnice? Faktem jest to co napisałem - średnio 1,5 lokalizacji rocznie w ciągu ostatnich 4 lat.

Czy ja wiem, lotnisko jest pod nosem. Lokalizacja jest bardzo spoko. W ustalaniu lokalizacji jest sporo czynników branych pod uwagę. Ty wziąłeś tylko jeden - Tobie nie pasuje, bo musisz zboczyć 10 km. Przypomina mi się dyskusja o SuC w Trójmieście. Jednemu pasowało, drugiemu nie. Nie dogodzisz. Zawsze będzie ktoś niezadowolony.
To nie jeżdżący na lotnisko są głównym ruchem na SuC. Nie mnie nie pasuje, tylko do głównych tras nie pasuje. Ładowarki powinny przede wszystkim pojawiać się przy głównych trasach. A jak się je obstawi, to można stawiać w miastach. Jak popatrzysz na lokalizacje SuC Tesli w Europie, to właśnie na obrzeżach, przy trasach są zwykle.
To wtedy bierze BMW i jeździ po Ionity, byle nie na Lublin i Białystok (żart). Jak ktoś kupuje Teslę, żeby dużo jeździć po kraju i korzystać wyłącznie z SuC, to znaczy, że w ogóle nie odrobił pracy domowej. Bardzo źle wybrał narzędzie pracy.
Ale co ma piernik do wiatraka? Znasz kogokolwiek, kto kupił w Polsce Teslę żeby dużo jeździć po kraju korzystając z SuC? Niby na jakiej podstawie, skoro sieć SuC nie pozwala na to i jeszcze przez, co najmniej, kilka lat nie będzie pozwalała?

Moim zdaniem z Greenway są dwa problemy: ceny i brak przewidywalności. Nie mam zbyt wielkiego "nalotu" na EV, a i tak zdarzyło mi się odbić od 2 ładowarek GW, może to pech, ale jestem nieco uprzedzony. Na szczęście jest pomidor.io, to przynajmniej można na szybko sprawdzić, czy dana ładowarka jest w miarę uczęszczana, choć pewności nigdy nie ma. A przecież to jest ich biznes, kompletnie nie rozumiem takich wtop.
W żadnej mierze nie twierdzę, że Greenway jest super. Korzystam z GW, bo muszę. Jeżdżę dużo w różne nietypowe miejsca w Polsce i na razie nie znalazłem żadnej sieci, która mogłaby zastąpić GW pod względem lokalizacji. Raz spotkałem się z tym, że nie mogłem się na GW naładować, ale to było spowodowane modernizacją KFC, przy którym stała ładowarka - wykonawca sobie ogrodził cały teren mając w nosie dojazd do ładowarki.
 

EVJerry

Fachowiec
Tak? To bardzo ciekawe w kontekście terminu powstania jednej z przyszłych lokalizacji SuC, która ma być projektowana przez Enea (?). Jak to nie oznacza problemu z siecią, to ja już nie wiem, jak źle musiało by być, żebyś stwierdził, że jest problem z siecią. Problemem jest wszystko, od OSD po odbiory. Skoro jako prosument widzę, jak wielki jest problem, to mam poważne wątpliwości czy na poziomie wysokich mocy jest dużo lepiej. Zasadniczo mam wrażenie, że nadal zbyt często liczy się to, kogo znamy. Ale to już niczym nie poparte moje podejrzenia :)
Nie pisałem, że sieć nie jest problemem. Pisałem, że problem z siecią mają wszyscy, a pomimo tego to Tesla odpala najmniej lokalizacji. Zatem przyczyną jest coś innego.
Prosty przykład - w ciągu ostatniego roku w Warszawie:
Polenergia: 3x350 kW (BlueCity), Warszawa-Mokotów (2x300 kW)
Ekoen: 5x350 kW (Reduta), 4x350 kW (Nadarzyn).

Tesla z tej strony Wisły nie odpaliła w ciągu ostatnich lat totalnie nic.
A w Całej Polsce odpaliła o połowę mniej niż ww. konkurencja w samej Warszawie.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Polenergia: 3x350 kW (BlueCity), Warszawa-Mokotów (2x300 kW)
Ekoen: 5x350 kW (Reduta), 4x350 kW (Nadarzyn).

Tesla z tej strony Wisły nie odpaliła w ciągu ostatnich lat totalnie nic.
Bo może trudniej jest z przyłączem pod stacje rzędu 12-16x250kW z możliwością zwiększenia na 500kW w niedługiej przyszłości (SuC v4)? Która inna sieć postawiła taka stację ze sumaryczna maksymalna moc stanowisk to 3MW? To jest trochę tak jakbyś napisał ze Dino potrafi szybko stawiać markety a Auchan stawia bardzo wolno. Tak jak napisałem nie widzę jakiejś dużej przewagi innych sieci. Wole mieć ładowarkę w troszkę gorszej lokalizacji i na 95% wolne stanowisko niz w lepszej ale gdy podjadę wszystkie 3-5 stanowisk bedzie zajęte. Ja dalej twierdzę ze sieć SuC nie odbiega od innych.
 
Last edited:

umcus

Pionier e-mobilności
Tesli nie brakuje kasy na SuC. Poza tym jest AMIR, jest KPO - po prostu trzeba mieć sprawnych ludzi. Tesla w Polsce ich nie ma. Ionity pojawiło się tylko dlatego, że zbudowało to co ma w PL szybciej niż Tesla. Większość istotnych graczy na rynku buduje swoją sieć szybciej od Tesli.
W takim razie nie jesteś na bieżąco.
Twoja teza była taka, że jest wiele samochodów lepszych od Tesli. Moja jest taka, że nie ma samochodu EV najlepszego.
Zgoda.
Ale jakie fakty? Obietnice? Faktem jest to co napisałem - średnio 1,5 lokalizacji rocznie w ciągu ostatnich 4 lat.
Legnica, Rumia, Zielona Góra, Poznań, Wrocław, Odolion (ok, 3 ostatnie są na wymianę chyba). To nie są tylko plany czy obietnice.
To nie jeżdżący na lotnisko są głównym ruchem na SuC. Nie mnie nie pasuje, tylko do głównych tras nie pasuje.
Nadal twierdzę, że Tobie nie pasuje do Twojej wizji. Mi pasuje.
Ładowarki powinny przede wszystkim pojawiać się przy głównych trasach. A jak się je obstawi, to można stawiać w miastach. Jak popatrzysz na lokalizacje SuC Tesli w Europie, to właśnie na obrzeżach, przy trasach są zwykle.
SuC ma tego pecha, że w odróżnieniu od takiego Ionity ma w założeniach obsługiwać zarówno ruch lokalny jak i przejezdny.
Ale co ma piernik do wiatraka? Znasz kogokolwiek, kto kupił w Polsce Teslę żeby dużo jeździć po kraju korzystając z SuC? Niby na jakiej podstawie, skoro sieć SuC nie pozwala na to i jeszcze przez, co najmniej, kilka lat nie będzie pozwalała?
To był Twój argument, nie mój.
Raz spotkałem się z tym, że nie mogłem się na GW naładować, ale to było spowodowane modernizacją KFC, przy którym stała ładowarka - wykonawca sobie ogrodził cały teren mając w nosie dojazd do ładowarki.
To albo Ty masz szczęście albo ja pecha :)
Nie pisałem, że sieć nie jest problemem. Pisałem, że problem z siecią mają wszyscy, a pomimo tego to Tesla odpala najmniej lokalizacji.
Bo na przykład mają inne priorytety. W sumie się nie dziwię, patrząc na liczbę sprzedanych Tesli u nas i porównując je np. z Niemcami. Zrównoważony rozwój i optymalizacja w każdym możliwym segmencie biznesu - Tesla to uwielbia.
Zatem przyczyną jest coś innego.
Gdyby tylko życie było czarno białe...
Prosty przykład - w ciągu ostatniego roku w Warszawie:
Polenergia: 3x350 kW (BlueCity), Warszawa-Mokotów (2x300 kW)
Ekoen: 5x350 kW (Reduta), 4x350 kW (Nadarzyn).
Sukces. Firmy, które zajmują się tym i tylko wyłącznie tym odpaliły aż po dwie lokalizacje. Mało imponujące. Co do Ekoenu, jak sobie planowałem trasę do Niemiec, to właśnie sobie pomyślałem, że się podładuję u nich, bo mają fajne moce i ceny. No... po czym sprawdziłem mapkę i wróciłem do planowania. Kumasz - na głównej trasie Warszawa-Berlin nie mają żadnej ładowarki (no bo tej w Poznaniu nie liczę, jak sam napisałeś, taka lokalizacja jest kompletnie nie po drodze). Co do Polenergii, to jak sami zapowiedzieli, zwijają biznes, więc jakby Ci to napisać... ch* w bombki strzelił.
Tesla z tej strony Wisły nie odpaliła w ciągu ostatnich lat totalnie nic.
A w Całej Polsce odpaliła o połowę mniej niż ww. konkurencja w samej Warszawie.
Oby ta konkurencja wzorem Polenergii nie zapowiedziała za chwilę, że się zmywają z rynku. Trzymam kciuki. I za SuC i za konkurencję, bo wcale nie jest z nią tak różowo, jak opisujesz.
 
Top