Tesla nie stawia w Polsce ładowarek

EVJerry

Fachowiec
W takim razie nie jesteś na bieżąco.
To mnie z błędu wyprowadź.

Legnica, Rumia, Zielona Góra, Poznań, Wrocław, Odolion (ok, 3 ostatnie są na wymianę chyba). To nie są tylko plany czy obietnice.
Staną się czymś innym niż obietnice, gdy zostaną otwarte.
Przy czym nawet, gdy zostaną otwarte, to przejazd północ<>południe nie będzie obstawiony.

SuC ma tego pecha, że w odróżnieniu od takiego Ionity ma w założeniach obsługiwać zarówno ruch lokalny jak i przejezdny.
Niemniej na zachodzie preferuje ruch tranzytowy swoim położeniem. Rozumiem, że tam się mylą, a u nas jest polityka ukrywania SuC w miastach i pod ziemią

Bo na przykład mają inne priorytety. W sumie się nie dziwię, patrząc na liczbę sprzedanych Tesli u nas i porównując je np. z Niemcami. Zrównoważony rozwój i optymalizacja w każdym możliwym segmencie biznesu - Tesla to uwielbia.
Tesla rozwija się niezwykle zrównoważenie w Polsce. ;)

Sukces. Firmy, które zajmują się tym i tylko wyłącznie tym odpaliły aż po dwie lokalizacje. Mało imponujące. Co do Ekoenu, jak sobie planowałem trasę do Niemiec, to właśnie sobie pomyślałem, że się podładuję u nich, bo mają fajne moce i ceny. No... po czym sprawdziłem mapkę i wróciłem do planowania. Kumasz - na głównej trasie Warszawa-Berlin nie mają żadnej ładowarki (no bo tej w Poznaniu nie liczę, jak sam napisałeś, taka lokalizacja jest kompletnie nie po drodze). Co do Polenergii, to jak sami zapowiedzieli, zwijają biznes, więc jakby Ci to napisać... ch* w bombki strzelił.

Oby ta konkurencja wzorem Polenergii nie zapowiedziała za chwilę, że się zmywają z rynku. Trzymam kciuki. I za SuC i za konkurencję, bo wcale nie jest z nią tak różowo, jak opisujesz.
Nie pisałem, że z konkurencją jest różowo, lecz to, że z SuC w Polsce jest zawstydzająco marnie.
Na Ekoen i Polenergię się powołałem tylko ze względu na to, że są małe, lokalne, a jednak potrafiły to, czego wielka, zrównoważona Tesla w PL nie potrafi.

Bo może trudniej jest z przyłączem pod stacje rzędu 12-16x250kW z możliwością zwiększenia na 500kW w niedługiej przyszłości (SuC v4)? Która inna sieć postawiła taka stację ze sumaryczna maksymalna moc stanowisk to 3MW? To jest trochę tak jakbyś napisał ze Dino potrafi szybko stawiać markety a Auchan stawia bardzo wolno. Tak jak napisałem nie widzę jakiejś dużej przewagi innych sieci. Wole mieć ładowarkę w troszkę gorszej lokalizacji i na 95% wolne stanowisko niz w lepszej ale gdy podjadę wszystkie 3-5 stanowisk bedzie zajęte. Ja dalej twierdzę ze sieć SuC nie odbiega od innych.
Jest takie powiedzenie: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
Aktualny "rozwój" SuC w Polsce pokazuje, że w tak dużym kraju przyłącza daje się uzyskać w 1,5 lokalizacji rocznie. Śmiem twierdzić, że to bzdura.
Ponadto lepiej jest postawić 2 lokalizacje z 6x250 kW niż żadnej z 12x250 kW.
Tesla ma też technologie, dzięki którym radzi sobie z mniejszymi przyłączami wspomagając się swoimi własnymi bateriami oraz fotowoltaiką.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ponadto lepiej jest postawić 2 lokalizacje z 6x250 kW niż żadnej z 12x250 kW.
Nie żadnej bo 3 takie stoją. Lepiej postawić 12x250kW na których masz 1,4-2zl/kWh niz 3x więcej lokalizacji 4x350kW na których masz 2.5-3.5zl/kWh. Trzeba spojrzeć na współczynnik równoczesności i koszt utrzymania przyłącza aby zrozumieć dlaczego dziś absolutnie nie opłaca sie stawiać stacji po kilka wtyczek.
 

Michal

Moderator
Czy ja dobrze rozumiem, że jeździsz EV niby od 6 lat i narzekasz na tempo rozwoju? Bo ja jeżdżę od 2020.12 i teraz jest przepaść w porównaniu z wtedy. Obecnie i to od wielu lat spokojnie dojeżdżam z Warszawy do Słupska, Gdańska i do Szczecina. Dojeżdżam do Krakowa, dojechałem do Nicei, jeżdżę w Bieszczady. Co Ty tutaj wygadujesz? Nie mam żadnych abonamentów, bo mam darmowe superchargery, a jak mam się podładować 2x w roku na GW nawet za 3 zł/kWh, to nie płacze z tego powodu. Robię autem 25 000 km rocznie od ponad 4 lat i nie narzekam.
Tesla stawia u nas ładowarki tam gdzie im się opłaca, a że nie ma sprzedaży, to nie stawiają za szybko. Powiedziałbym nawet, że stawiają je dla przejeżdżających z DE, a nie dla nas i ja im nie nie dziwię. Nie ma infrastruktury, pozwolenia z UDT to komedia, miejsca na ładowarki (MOP) w rękach koncernów paliwowych. Weź...
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
to jak biznes spina się Polenergii i Ekoenowi dla stacji na poziomie 4-5 stanowisk?
Wystarczy spojrzeć w cenniki i wszystko jasne. Nie sztuka postawić stacje ładowania w dobrej lokalizacji. Tak samo jak nie sztuka wstawić większa baterie do samochodu aby miał większy zasięg. Klienci sami zagłosują portfelem. Taki SuC Tesli nie ważne gdzie by dziś został postawiony to w dzień 6-8 stanowisk byłoby zajętych a nadal w PL mogą ładować się tylko Tesle, w takich Ząbkach to i 12 potrafi być zajętych i kolejka się robi.
 

umcus

Pionier e-mobilności
To mnie z błędu wyprowadź.
Nie da się. Dla Ciebie wpis z GUNB czy stojące słupki, ale niepodłączone to bajki i obietnice (patrz niżej).
Staną się czymś innym niż obietnice, gdy zostaną otwarte.
Słusznie, nikt nas nie przekona, że czarne jest czarne, a białe jest białe. Czy jakoś tak ;)
Przy czym nawet, gdy zostaną otwarte, to przejazd północ<>południe nie będzie obstawiony.
Zupełnie jak w przypadku Ekoen czy Ionity na wschodniej flance. Przy czym po raz n-ty przypominam, że to jest ich biznes corowy, w odróżnieniu od Tesli. I tak, wiem, przy Warszawskim SuC już ustaliliśmy, że liczy się wyłącznie Twój punkt widzenia, ale i tak napiszę, że w nosie mam przejazd północ-południe. Nie jeżdżę z Gdańska do Zakopanego.
Niemniej na zachodzie preferuje ruch tranzytowy swoim położeniem. Rozumiem, że tam się mylą, a u nas jest polityka ukrywania SuC w miastach i pod ziemią
Z jednym się zgodzę. Tobie się wydaje, że jest tak jak piszesz.
Tesla rozwija się niezwykle zrównoważenie w Polsce. ;)
W końcu załapałeś ;)
Nie pisałem, że z konkurencją jest różowo, lecz to, że z SuC w Polsce jest zawstydzająco marnie.
Na Ekoen i Polenergię się powołałem tylko ze względu na to, że są małe, lokalne, a jednak potrafiły to, czego wielka, zrównoważona Tesla w PL nie potrafi.
Zawstydzająco marnie jest z "konkurencją". Przypomnisz ile wtyczek ma Polenergia na jednym MOPie np. na przelotówce do Berlina? A ile ma zazwyczaj SuC? Tesla jak stawia, to stawia kilkanaście szt., bo taki ma modus operandi.
Jest takie powiedzenie: jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma.
O, to, to.
Aktualny "rozwój" SuC w Polsce pokazuje, że w tak dużym kraju przyłącza daje się uzyskać w 1,5 lokalizacji rocznie. Śmiem twierdzić, że to bzdura.
Pewnie że bzdura. Wystarczy spojrzeć na GUNB nie ignorując faktów.
Ponadto lepiej jest postawić 2 lokalizacje z 6x250 kW niż żadnej z 12x250 kW.
No widzisz, a Tesla się uparła na te min. 12 słupków i co im zrobisz?
Tesla ma też technologie, dzięki którym radzi sobie z mniejszymi przyłączami wspomagając się swoimi własnymi bateriami oraz fotowoltaiką.
No jasne. Wystarczy mi debilizmów naszych OSD przy zakładaniu PV z magazynem energii. Powiem szczerze - nie chcę wiedzieć, jak wysoki poziom sp&%$#olenia jest przy przyłączach wyższej mocy. Wystarczy mi Bareja na poziomie prosumenta.

Im mniej się wie, tym łatwiejsze jest znajdywanie rozwiązań. Dotyczy to każdej dziedziny. EV również.

Tak czy owak, SuC się rozwija, niezależnie od Twoich spóźnionych narzekań. I dobrze, bo to jedyna szansa na normalne stawki, nie takie jak np. na Ionity.
 

umcus

Pionier e-mobilności
Nie zrozumiałeś przenośni. Skoro nie opłaca się stawiać po kilka wtyczek, to jak biznes spina się Polenergii i Ekoenowi dla stacji na poziomie 4-5 stanowisk?
Ebitda na minusie. No, powiedzmy że się spina... ;) A Polenergia? Tak się spina, że w zeszłym tygodniu zdecydowali o zwijaniu się z rynku. Czy my żyjemy w jakiś alternatywnych światach?
 
Top