Tesla traci swoją zajfejność - Tesla Bjorn wie co mówi

Fenrise

Pionier e-mobilności
Można zarzucać Tesli wiele, ale wyrobili sobie coś, co także wyrobiły sobie takie firmy jak Apple, mimo że od dawna takie Apple też już "skostnialo" czy raczej ustabilizowało się i nie robi już żadnego "wow". W przypadku Apple jest to ich ekosystem sprawnie i efektywnie wiążącey ich urządzenia i usługi.
Tesla ma renomę ich napędów i software, częstych aktualizacji oraz bycia pojazdami z "nieszablonowymi" rozwiązaniami (lepszymi albo gorszymi). Brak manetek, wszystko obsługiwane z wielkiego centralnego ekranu, dziwne funkcje - to są rzeczy których wielu odrzuca ale wielu też przyciąga.

Marki Chińskie nie mają nic z tych rzeczy, bo są nowe, nieznane. Ktoś kto kupi Tesle czy "legacy" wie czego może się spodziewać, a kupując nieznane auto nieznanej marki z Chin w sumie nie wiadomo co to będzie. Czy będą aktualizacje, czy elektronika albo napędy nie będą się sypać, czy w ogóle będzie jakaś sieć serwisów albo czy na części nie trzeba będzie czekać pół roku. Niektórzy lubią być eksperymentatorami, ale raczej jest ich niewielu. Więc nawet jeśli marki Chińskie wejdą (z dobrymi cenami) na poważnie do PL, to nie będzie tak że nagle szturmem zdobędą rynek.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Podali konkretny przykład samochodu bardziej nowoczesnego czy z lepszym infotaimentem ?
Wystarczy obejrzeć jego filmy, wszystko jest tam podane że szczegółami. Gość ma dwie Teslę (w tym Cybertrucka) więc jeśli mówi że infotainment u chińczyków jest dużo lepszy to na podstawie własnych doświadczeń.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wystarczy obejrzeć jego filmy, wszystko jest tam podane że szczegółami. Gość ma dwie Teslę (w tym Cybertrucka) więc jeśli mówi że infotainment u chińczyków jest dużo lepszy to na podstawie własnych doświadczeń.
Jeżeli wyjazd sponsorowany to niczego innego niż chwalenie chińczyków bym się nie spodziewał. Skądś na te Tesle musiał wziąć.
 

miv

Posiadacz elektryka
dzisiaj o smarcie #5 opowiada, pokazuje nawet sporo jak się software zachowuje:
podsumowanie filmu przez gemini:
Film dotyczy nowego Smart #5, samochodu elektrycznego o mocy do 640 koni mechanicznych. Samochód ma baterię 100 kWh i może ładować się z mocą do 400 kW. Ma również wiele innych funkcji, takich jak projektor filmowy, podgrzewana kierownica i wyświetlacz head-up. Recenzent jest pod wrażeniem osiągów i funkcji samochodu, ale krytykuje jego materiały wewnętrzne i cenę. Podsumowuje, że Smart #5 jest dobrym samochodem, ale nie najlepszym w swojej klasie.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Jeżeli wyjazd sponsorowany to niczego innego niż chwalenie chińczyków bym się nie spodziewał. Skądś na te Tesle musiał wziąć.
Wyjazd był za jego kasę ale człowiek z NIO udostępnił mu samochód do podróży na miejscu i trochę pozwoleń. Jeśli to Ci przeszkadza to nie bierz pod uwagę opinii o NIO (które i tak nie było dla OOS numerem jeden z tego co widział) bo według Twojego założenia to powinien absolutnie wychwalać 'sponsora' a innych nie za bardzo żeby 'sponsor' wypadł relatywnie lepiej.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wyjazd był za jego kasę ale człowiek z NIO udostępnił mu samochód do podróży na miejscu i trochę pozwoleń. Jeśli to Ci przeszkadza to nie bierz pod uwagę opinii o NIO (które i tak nie było dla OOS numerem jeden z tego co widział) bo według Twojego założenia to powinien absolutnie wychwalać 'sponsora' a innych nie za bardzo żeby 'sponsor' wypadł relatywnie lepiej.
Widzę że nie śledzisz branży. Nikt teraz wprost nie wychwala sponsora, bo to śmierdzi na odległość. Pokazuje się trochę wad (ale takich na które każdy machnie ręką) i porównując do czegoś znanego wspomina się o kilku przewagach, za to dość istotnych dla potencjalnego kupca.
Branża ewoluuje i coraz bardziej wysublimowanie podchodzi klienta.
 

solik

Pionier e-mobilności
Polecam obejrzeć sobie parę filmów Out Of Spec z ostatniej wycieczki do Chin, jest tam pokazanych nie tylko wiele tamtejszych modeli ale i pokazany punkt widzenia przeciętnego Chińczyka

jezdzilem mg, bejingiem, bydem oraz dzis forthingiem

IMG_5370.jpeg

mialem chinski motocykl

wszyscy mieli ten sam kiepski system, samochody mialy identyczny obrotomierz i predkosciomierz jak motocykl i ofc carbit ride

moze to nie sa prawdziwe chinskie samochody wiec ktore sa te prawdziwe... oczywiscie multimedia dzialaly okropnie lacznie z przerywaniem radia DAB
 

safeto

Posiadacz elektryka
jezdzilem mg, bejingiem, bydem oraz dzis forthingiem

View attachment 24923

mialem chinski motocykl

wszyscy mieli ten sam kiepski system, samochody mialy identyczny obrotomierz i predkosciomierz jak motocykl i ofc carbit ride

moze to nie sa prawdziwe chinskie samochody wiec ktore sa te prawdziwe... oczywiscie multimedia dzialaly okropnie lacznie z przerywaniem radia DAB
Przez moment śledziłem temat Baic, obiecanych aktualizacji przez rok nie wydali, asystenci bardziej próbują zabić niż pomóc. Auta te (poza mg) nie miały (i chyba dalej tak jest) homologacji europejskiej i dealerzy rejestrują je na drodze wyjątku jako pojedyncze egzemplarze (jak auta z USA).

Jeśli chodzi o multimedia to tam był system Huawei (Android) z 2GB ram i 4 rdzeniami (niezbyt świeżymi). W innych autach z Chin wygląda że jest podobnie.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Przez moment śledziłem temat Baic, obiecanych aktualizacji przez rok nie wydali,
Bardzo to przypomina czasy tanich chińskich telefonów brandowanych przez różne polskie firmy:
po zakupie zostawałeś z tym samym dziurawym i zbugowanym systemem na lata, o ile wcześniej się nie zepsuł w sposób uniemożliwiający naprawę.
Nie żeby europejskie legacy było dużo lepsze, ale chociaż rynek części zamiennych czy używanych jest większy.
 
Last edited:
Top