Tesla Y RDW SR vs LR

Jozin von Bazin

Posiadacz elektryka
Zastanawiam się nad kupnem Tesla Y RWD SR, auto będzie mi potrzebne do codziennych dojazdów do pracy, około 100-120km dziennie przebiegu, tylko dni robocze. W dłuższe trasy będę jeździł tak sporadycznie, że nawet tego nie uwzględniam w kalkulacji. Tesla byłaby ładowana wyłącznie w domu, sporadycznie ładowarki.
Zakładam roczny przebieg około 30tyś km. Auto chciałbym kupić na 6 lat, ale niewykluczone, że po leasingu zostawiłbym je dla siebie. Patrząc czysto użytkowo na auto moje wymagania spełnia Y SR. Zastanawiam się tylko nad zużyciem baterii vs cykle. Która bateria będzie miała mniejsze zużycie po 6 latach, ta z Y SR, czy ta z Y LR (obie RWD).

Czy przy moich założeniach użytkowania auta:

1. Jest sens kupować Y RWD LR?
2. Jak ładować? Jak to jest z tymi cyklami? Czy ładować codziennie po przejechaniu tych 100-120km, czy raz na dwa dni schodząc do 20% baterii.
3. Może lepiej jednak kupić RWD LR i podpinać do sieci raz na 3 dni zamiast codziennie jak w przypadku RWD SR?
 

danielm

Pionier e-mobilności
ad1 jako użytkownik 3 SR który jeżdzi mniej od Ciebie... nie ma sensu kupowania LR choć 10tys różnicy kusi i mnie pewnie też by kusiło
ad2 w przypadku y SR sprawa jest jasna, producent zaleca ładowanie do 100% tak często jak tylko się da, czyli wjeżdzasz do domu i ładujesz się do pełna, w przypadku LR ładujesz się do 80% a tylko w trasę do 100%
ad4. w trasie SR i LR będzie bardzo podobne ze względu na dużo lepszą krzywła łądowania do 100% w przypadku baterii LFP SR. zyskiem LR jest większa bateria przy wyjeżdzie z garażu. ładowanie LR do 80% i SR do 100% będzie podobnie trwało więc zasięg w trasie będzie podobny chyba że jesz obiad który trwa dłużej niż ładowanie, wtedy oczywiście im większa bateria tym lepiej
 

Michal

Moderator
Przeczytaj wątek:

W zasadzie pytanie jest praktycznie takie samo, więc możesz skorzystać z odpowiedzi tam.
 

JM&JM

Posiadacz elektryka
Kusi to RWD LR, tylko cena auto z placu SR vs LR do zamówienia to 20tyś zł. Pytanie jak LR RWD będzie w ofercie, czy pojawią się za chwilę na stocku. Auto będzie mi potrzebne od września/października i się zastanawiam, czy już klikać, czy jeszcze poczekać.
Przy 20 tyś. różnicy to na stoku masz już wersję AWD LR. Napęd 4x4 robi różnicę zimą i w deszczu
 

Grzesiek

Pionier e-mobilności
Jeszcze jest jeden argument ZA long range względem standard.
Jeśli najczęściej jeździsz wokoło komina to możesz na własnym prądzie jeździć dalej. Ze względu na tą większą baterię.
Akurat dla mnie to jest najbardziej istotne.
 
Top