Tesle 3 i Y produkowane w chinach dostały nowe baterie. Szału nie ma.

abes99

Posiadacz elektryka

EU07

Zadomawiam się
Szału nie ma, ale pasuje do koncepcji Junipera, czyli bezpiecznego liftingu udanego modelu, w której mamy zasadniczo to samo auto, tylko bardziej dopracowane w najważniejszych punktach. Mimo wszystko trochę kwaśna sytuacja, że pół roku po premierze robią lifting liftingu, i to kluczowego podzespołu. Nawet jeśli różnica nie jest spektakularna, to mogliby dać lepszą baterię na start.
 

Iktorn

Zadomawiam się
Pytanie czy i jak zmieni się krzywa ładowania.
O ile nie podoba mi się pas świetlny Jupitera i parę innych zmian, to jeśli z baterii i lifta dałoby się uzyskać co najmniej 10% zasięgu + lepsze ładowanie to bym nie narzekał.
Wiem, mamy duże oczekiwania, ale porównując np. do koreańczyków (Ioniq 5, EV6) to tam też zmiana nie jest jakaś wielka.
 

Namtih

Zadomawiam się
Większa zmiana szykuje się w przyszłych wersjach 6 i 7 miejscowych ( 15cm dłuższa) tam już można by wsadzić większy pakiet baterii.. I w zasadzie zasięg połączony z wydajnością to jedyne w czym tesla może mieć przewagę i powalczyć jeszcze trochę obecnymi modelami ( 3 i Y reszta to trupy technologiczne nie warte swojej ceny) W innych aspektach poza infotainmentem konkurencja odleciała i to w dobrym tego słowa znaczeniu..
 

armata

Zadomawiam się
Pytanie czy i jak zmieni się krzywa ładowania.
Po teście porównawczym Bjorna, widać, że Juniper ładuje się wolniej od przedlifta. Dołożenie pojemności baterii musi skutkować jeszcze wolniejszym ładowaniem.

Mam nadzieję, że obecne "spowolnienie" było zaplanowanym działaniem, żeby za niedługo móc wykazać "teraz ładuje się o x minut szybciej, mimo większej baterii". Jakoś będą musieli uzasadnić zwyżkę ceny przy dużej konkurencji na rynku EV, a zwiększenie zasięgu o 30-40 km może okazać się zbyt słabym argumentem.
 

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Bardzo fajny news, a tytuł wątku, jakby coś zepsuli :)
Szybka kalkulacja - mój model 3 LR RWD wyświetliłby z tą nową baterią po naładowaniu do 100% 608 km zasięgu, zamiast obecnych 574 km. Dla mnie WOW!

Ja dla tych 30 km (i innych względów) zrezygnowałem z AWD, więc teraz AWD będzie miał tyle samo co LR RWD.

I zgaduję, że masa pozostała taka sama. A kto wie jak z szybkością ładowania i trwałością, tu też może być poprawa.

Życzę wszystkim zamawiającym, by przypłynęły im już z Szanghaju te większe baterie.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Pytanie czy i jak zmieni się krzywa ładowania.
O ile nie podoba mi się pas świetlny Jupitera i parę innych zmian, to jeśli z baterii i lifta dałoby się uzyskać co najmniej 10% zasięgu + lepsze ładowanie to bym nie narzekał.
Wiem, mamy duże oczekiwania, ale porównując np. do koreańczyków (Ioniq 5, EV6) to tam też zmiana nie jest jakaś wielka.
+10 % na baterii - to chyba nawet więcej niż 10% zasięgu.
No i koreańce startowali z wyższego pułapu (800V i świetna krzywa ładowania w std).
 
Top