No i teraz wiemy o co chodzi ;-)
Idealnego auta nie ma.
To dział Tesli i o Tesli tutaj się tu pisze. Ja nawet zrobiłem off dot Nissana popełniłem gafę.
Akurat te auta znam i wszystko są w stanie pokazać.
Nie w każdym kraju są 3 fazy i nawet 230v. Nie każdy ma dostęp do dobrej instalacji i chyba dlatego zrezygnowano z ładowarek 22kW. A i tak 1 fazowe 7kw może być ryzykowne..
Wiedza jest cienka, nomenklatura nowa, prądu nie widać, a sieci i domy bywają nie przystosowane. Do tego ludzie lubią kombinować i przeginać stąd dawane podstawowe evse są o niskiej mocy . Ale akurat ta teslowska ma możliwość jej podwojenia.
Nie sądzę aby ktoś był zaskoczony poborem, ma przecież licznik i ma wszystko, albo w evse albo w samochodzie. A że nie potrafi lub nie chce tego sprawdzać to jego problem.
Ad pytanie : ile straci jak stoi, to wystarczy zapisać po wyjściu i potem po wejściu. %, km a sięgając głębiej i kWh.
Postój postojowi nierówny, więc zużycie będzie różne w różnych warunkach i w różnym stanie. Samo Sentry Mode ma ustawienia czy kamery czy nie itd..A ilosc zdarzeń ma wpływ na wybudzanie auta . Dotyczy to wszystkich marek jak stoją w Afryce lub na Kamczatce
A dlaczego pokazuje się najczęściej zasieg i km i %, a nie kWh i te są ukryte?
Może dlatego, że tamte wartości bardziej znamy : km - bo chodziliśmy do szkoły, a procenty bo wiemy że spirytus 70% to tzw "młodzieżowy"? Kilowatogdziny to abstrakcja. Kiedyś tesla pokazywała ile będzie zasiegu po naładowaniu do określonych procentów, ale z tego zrezygnowano bo to było wróżenie i się nie sprawdzało jak wsiadł np inny kierowca lub warunki jazdy były inne niż ostatnie.
Ludziom myli się evse z ładowarką, kW z kWh i to nawet tym co mają elektryki. Fazy, Ampery, moc kable. Siła 16A 32A... Trochę czasu musi minąć jeszcze i dlatego tu takie dyskusje z ostatecznym argumentem z piaskownicy : sekta, rudy, Żyd, Kościół...ale zaleganie afektu ma swoje prawa