To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Czyli co?
Tesla oszukuje, reszta nie?
Raczej Tesla manipuluje prezentowanymi danymi tak żeby na pierwszy rzut oka wyglądało zdecydowanie lepiej niż jest w rzeczywistości ale żeby grzebiąc głębiej nie można było udowodnić im kłamstwa. Akurat w tym mają sporą praktykę bo różnego rodzaju 'cherry picking' widać w bardzo wielu danych którymi się chwalą.
Takie mamy czasy, pół prawdy wygrywa w sądzie. Cała prawda niekoniecznie.
 

JED 3City

Fachowiec
Na wstepie, chcialbym podziekowac za ten temat - do tej chwili bylem wielkim, WIELKIM fanem Tesli, szerzac opowiesci, jakie to oszczedne auto - niestety, nawet znajac tylko nierealne (z tableta) wartosci zuzycia, nie oplacalo mi sie go kupic ze wzgledu na cene pradu.
A dzieki temu watkowi, juz wiem, ze NA PEWNO nie zamienie swojego ICE na Tesle, bo to zwyczajnie nie bedzie mialo uzasadnienia ekonomicznego - chcialem zonie kupic do wozenia dzieci, jednak sie uparla na hybryde i...dzieki bogu - odbieramy w ciagu 2 tygodni.

Chcialbym przy tej okazji wyrazic swoje ubolewanie nad stanem umyslu niektorych uzytkownikow, ktorzy notorycznie pisza bzdury (hak, liczenie zuzycia), a zarzucaja to innym.

Reszcie gratuluje zdrowego podejscia i mierzenia sie z rzeczywistoscia, zamiast jej zaklamywania, pt. "2.4L/100 km", jako przyklad.

EDYTA: 12h temu klocilem sie z czlowiekiem, ktory zamienil TMS Plaid na i7M60 i twierdzil, ze jadac 150 km/h, to BMW zuzywa mniej niz TMS Plaid.
Glupi ja.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Najfajniejsze jest to ze wiecie więcej nie mając tych samochodów .
Cierpienie ma różne oblicza. :-

SPlaid ma 2,1 do setki i trzy silniki. A beemka ponad 4 A to . 2x wolniej przyśpiesza. Inny charakter auta
Więc takie porównania są do bani. Inna sprawa po co te 2,1? Po prostu ją tak
zrobiono dla jaj.
Trzeba porównywać gabaryty, osiągi i spalanie,oraz koszty poboczne, jak serwisy itp.
Beemka np nadrobi te swoje kilka kWh niby mniejszego poboru prądu , kosztami serwisów , aktualizacji i co tam jeszcze sobie nie wymysli np płyn hamulcowy co rok ? itp.
Zresztą porównanie z S tzw zwyklą, będzie lepiesze, a i tak ona jest szybsza i o wiele tańsza !!!
Do tego mało kto liczy te "krople prądu" różnicy w eksploatacji i przy cenach powyżej pół bańki za furę.
Zarzut :"Mierzenie się z rzeczywistością! ". Przecież to piszecie Wy , o czym czego nie macie.A nawet czasem nie siedzieliście w tym!
 
Last edited:

JED 3City

Fachowiec
Z calym szacunkiem - nie zrozumiales sensu wpisu o S Plaid vs i7M60.
Niewazne - jak piszesz, choc innymi slowami - nie moj cyrk, nie moje malpy.
Natomiast fakty sa faktami.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
A mnie ten cały temat dalej śmieszy - ICE podają nieprawdę w katalogowych zużyciach - jasne, wiadomo, nikt na to nie patrzy, przed zakupem każdy poszuka tego w necie, nawet sprzedawcy mówią - "panie, pan na to nie patrzy, to po poprzedniej jeździe, to wszyscy testują, to cisną, potem będzie 2 x mniej" - i nikt na to nic nie mówi, bo i tak każdy wie, że to nieprawda. A tutaj nagle taka walka, a wszystkie dane da się policzyć (jak ktoś chce). Tak samo tam - jak ktoś chce to zmierzy lejąc do baku i potem znowu lejąc do baku. Tutaj można tak samo - ale źle. To że Tesla lata temu zdecydowała się pokazywać na głównym ekranie zużycie tylko z jazdy - co jest logiczne i opisane i w "tablecie" i w instrukcjach - też źle.
To że komuś wychodzi w trasie drożej niż ICE - też potem narzeka w sieci. A to wszystko przecież można znaleźć w sieci - jak się chce - przed zakupem. I dokładnie tak samo się robi przecież w ICE.
P.S. - Zrobiłem tym autem 33,5kkm w 11 m-cy, z czego 75% tras i za cholerę nie wiem jak to może wychodzić drożej niż w ICE. Mi same trasy (bez prądu z domu) wychodzą porównywalnie do spalania, które miałem wcześniej w ICE (7,5-8l/100km), a jak jeździłem latem po Europie, to nawet wychodziło mi Teslą tak z 20-30% taniej. A komfort - nieporównywalnie lepszy - auto większe (tam kompakt w kombi), jazda dużo przyjemniejsza, itp. - nawet jakby miało być drożej to IMO warto dopłacić - a i tak wychodzi porównywalnie do poprzedniego mojego ICE, a jakbym miał porównywać do tej samej klasy, to zdecydowanie taniej.
Czy są tańsze w eksploatacji elektryki - pewnie, pierwsza Kona, Ionic, trojaczki, itp., jest tego sporo. Czy jest coś tańszego w eksploatacji w tej klasie za te pieniądze? - IMO nie, a jak już się ma PV (w 80% spłaconą jeszcze przed zakupem Tesli) - to w ogóle bajka. Czy Tesla mogłaby pewne rzeczy robić/pokazywać lepiej - pewnie, mają sporo wad i sporo do poprawki. Ale kto nie ma?
Tak czy siak - szkoda już więcej tu ścierać klawisze - pewne osoby mają takie zdanie, inne inne zdanie i pewnie jedni drugich nie przekonają, więc dla mnie (również) EOT.
 

Kwas

Zadomawiam się
Fajny temat, wrzucam swój plik z ładowań powstał bo mnie to nurtowało..


Realne spalanie KW/100km z FV. Tyle mocy pobrało za którą trzeba zapłacić PLNami.
Postój nie postój wcale dużo nie pobiera. Ma być wliczony chyba mało kto siedzi w aucie żeby se kur... posiedzieć. Grzanie rano, jak w ICE za darmo nie grzeje... chcesz grzej, nie, to nie. A baterie musi podgrzać.

Do BRONKA prośba gdzie ukryte jest zużycie kwh?

Jak że nie wiem gdzie sprawdzić kw wiec przyjąłem 73kw netto gdyby ładować na 100%. I tak to dobierałem żeby zużycie DRVIE od ostatniego ładowania (kolumna I ) odpowiadało "Razem Podróż" (kolumna T)

Wniosek taki w moim przypadku oczywiście:
-spalanie z tesli J trzeba dodać srednio 2kw/100 za postoje - zaznaczam że nie przesiaduje w aucie w zasadzie nigdy, tylko na ładowarce ( ale nie używam ekranu ) ogrzewanie działa
-dodać dodatkowe 3-10kw/100 - straty? Pobór na ogrzewanie i inne na ładowarce? Aż 10kw/100 bo przy -19 zużyło 40 na jazdę i 13 postój a wbiło 67, no bo chyba czas spędzony na ładowarce nie wlicza się do "Jazda" i "Postuj"

Generalnie wielkie straty lub mocno zaniżone wyniki spalania DRVIE, JAZDA, POSTUJ albo ja nie wiem gdzie te kw idą.

Przykład przedostatnie ładowanie:
Z DRIVE 53kw
Jazda 53
Postój 3,7
RAZEM 56,7

Załadowano 66kw

i Tak za kazdym razem +- 10 kw więcej/ strat (20%)


PS: Ciekawa kolumna N
Jest to różnica ostatniej sesji ładowanie w Karcie ŁADOWANIE a fakturowanego kw przez TESLE.
Myślałem że tesla bierze na siebie straty lub zużycie auta na ładowarce np na grzanie kabiny.
Jak widać w grudniu i wcześniej. Pobrano więcej, a fakturowano mniej o jakieś 4kw.
Niestety z nowym rokiem już chyba sięgnęli do mojej kieszeni :(

PRO TIP cebula: Przerywać tankowanie jak jest XX.99kw- zaokrągli w dół na FV - prawie 1 kw do przodu🤣🤣🤣🤣🤣

Trzeba mieć na uwadze że ktoś ma ciepły garaż, fotowoltaike. Ja nie. Chmurka i SuC.
Pozatym niedługo lato. Ogólne spalanie to za które płacę i tak nie jest złe. Ale pisać że spalanie 20kw/100 to pomyłka. Mi pisze aktualnie chyba 17,8 a rzeczywistość jest tak jak w kolumnie K.
Ale Tak, kupił bym znowu bo na benzynie byłoby i tak drożej, a za tą cenę auta to ja pierd...e 1.5TSI😂🤣
 

Michal

Moderator
Reszcie gratuluje zdrowego podejscia i mierzenia sie z rzeczywistoscia, zamiast jej zaklamywania, pt. "2.4L/100 km", jako przyklad.
Opisywałem gdzieś na forum co to jest za wartość. Poszukaj sobie, to się dowiesz, bo mi się nie chce już kolejny raz co pół roku kolejnej bandzie mądrych inaczej tłumaczyć coś co ja wiem od 3 lat. Aha i przestań się poklepywać po sam wiesz czym, jakie to dobre decyzje podejmujesz, bo oślepniesz. Kupiłeś ICE i chwała Ci za to. Nie będę musiał Cię oglądać na ładowarce.
 

luki

Posiadacz elektryka
Zaraz nam tu wyjdzie DieselGate by Tesla ;)
VW też nie podawał zużycia adblue na postoju (tak, skrót myślowy ;) )
Prawda jest taka, że mamy często tendencję liczenia oszczędności nie tam gdzie trzeba, czasem, żeby coś pokazać/udowodnić. To tak samo jak w przypadku ładowania w domu (po 0.7zł) i na DC (po 3zł). No wiadomo, że na DC się nie opłaci (swoją drogą, gdyby było w okolicach 1.8zł, to diesel się zrównuje kosztami), ale jeżeli na DC ładuję ilościowo 5% całej energii, to mogę przeboleć, a ktoś inny nie koniecznie.
Co do "statystyk", to wiadomo, każdy producent będzie ściemniał jak może, nawet ten od lodówki czy pralki. I nie bronię tutaj nikogo (zwłaszcza Tesli, jako że jej nie mam ;) )
 

pmlody

Pionier e-mobilności
ICE, mające webasto, nie pokazuje zużycia paliwa na ogrzewanie. Przynajmniej te całe dwa, które użytkowałem.
ICE, nie pokazuje na postoju i w czasie jazdy z małymi prędkościami, spalania w l/100km, tylko w l/h. Nigdy nie sprawdzałem, czy dolicza to średniego zużycia. Natomiast średnie spalanie nigdy się nie zgadzało z litrami zatankowanymi. Różnica w okolicach 0.5 - 1l/100km. Zakładam, że to właśnie przez to.
Tesla podaje też zaniżone dane. Większość jazdy mojej, to kilka km, stanie kilka h z włączonym sentry, grzanie/chłodzenie przed wyjazdem i powrót kilka km. Jeśli jadę z psami, to zawsze mają włączoną klimę na 20*.
Auto przyjęło do tej pory 10324kWh. To pokazuje teslamate/logger. Przejechało 46379,1km. To daje 22,26002661kWh/100km. Tesla pokazuje zużycie 8110kWh i średnio 17,5kWh/100km.
Z moich testów, nawet jeśli audi, kia, bmw, mercedes i inni, pokazują kWh/100km całościowe, a nie tylko z jazdy, to dalej tesla spala mniej.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
A najlepsze, jak ludzie naoglądają się bzdur na Zakopane test, ciepłym głosikiem zachwalane jak to EV za prawie darmo jeździ się. Przyjeżdża gość z rozgrzanym wnętrzem, a następnie ciągną się na 2óch pasach 90-100km/h, później jadą jednym pasem oczywiście przepisowo i dumnie odczytują wartość wyświetlaną przez tablet.
Może niech odrazu napiszą, że to test robiony pod dziadka z laską.
Brakuje na początku filmu zdania, materiał nie dla osób jeżdżących normalnie. Chyba nie po to kupuje się elektryki 200-500km.
 
Top