Darmowy Lidl- trzeba mieć dużą cierpliwość, żeby kilka h spędzić na ładowarce, w podróży odpada
Co do GreenWaay
AC nie liczę, bo większość w ten sposób ładuje w domu/firmie
A potrzebuje dobić w pdroży
125kwh zużyłeś w danym miesiącu, przeważnie wykupiłeś na ten miesiąc abo, bo planowałeś jechać gdzieś, a w następnym też musisz go opłacić i prawdopodobnie większość w kolejnym miesiącu zużyje mniej.
Zostańmy przy 125kwh
Energia Plus 35zł/mc
35zł abo/125kwh miesiecznie= koszt abo do pobranej kwh 0,28zł
2,4+0,28= 2,68zł i to jest cena którą należy , najwyżej dodać że dla czlonków klubu EV są jakieś zniżki na abo.
Energia max 100zł abo
100zł/125kwh= 0,8zł
2,1+ 0,8=2,9
A jAk nam trafi się miesiąc , że pobierzemy 1/2 tej ilości to juz cenę pojedyńczej kwh mamy kosmos.
Nie oszukujmy się, wiekszość elektryków jeździ wokół miejsca zamieszkania i pokonuje około 20-25tys/rok
t.j. nie więcej niż 2000km/mc. Z tego 70-80% ładuje z gniazdka, więc max 600km miesięcznie robi na prądzie komercyjnym,
Wychodzi akurat Twoje 125kw/h
Co do Lidla - wiadomo, on niekoniecznie na trasy, ale dobrze o nim powiedzieć, żeby było wiadomo, że jest taka opcja.
A powyższe obliczenia nie pasują do mojego przypadku.
Te 125 kWh to tylko z lutego, tylko GW i tylko DC z trasy. Abo mam 35zł/m-c. Zniżka z EVKlub - 25kWh za free.
Więc za GW zapłaciłem/zapłacę 275zł/125kWh = 2,20zł/kWh (a jak mówiłem w lutym abo był po 17,5, ale tego nie liczę, bo to dopiero drugi raz w ciągu roku takie coś dają).
Te 125kWh z GW - to m-c gdzie od 9 m-cy (czyli kiedy mam abo w GW) pobrałem od nich najmniej - miałem i m-ce po 450kWh, więc u mnie abo jest przydatny od początku i zapowiada się, że na kolejne m-ce (lata).
Idąc dalej - jeśli ktoś robi tylko 600km na prądzie "komercyjnym", to właśnie ten abonament w GW jest świetnym wyjściem - wiadomo, lepiej SuC, tam wyjdzie jeszcze taniej (pół roku temu miałem w NL i cenę 0,12 euro/kWh na SuC v3) - ale w PL z SuC to nadal słabo niestety.
Wracając do obliczeń - ciężko dojść do 2,8-2,9zł/kWh, u mnie to zwykle jest 2,1-2,3kWh.
Ale żeby było wiadomo - każdy to musi przeliczyć dla siebie. Jeśli nie chce przed - to może zrobić jak większość radzi - wziąć darmowe konto w GW, sprawdzić 1 m-c ile będzie ładowań i potem albo brać płatne abo, albo brać je tylko na m-ce z wyjazdami (bo można tylko na 1 m-c, a potem rezygnować i tak na zmianę).
Żeby nie było - nie mówię, że EV będzie w jeździe zawsze i dla każdego tańsze niż ICE - pokazuję tylko, że można łatwo zrobić, żeby było taniej, a można też zrobić, żeby było drożej. A co kto z tym zrobi - jego sprawa. Namawiać do EV też nikogo nie będę, bo w tym kraju, to nie leży w moim interesie.