To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jak ktoś jedzie same pozytywy, to odpowiadam skrajnymi negatywami. Nie znosze nieobiektywizmu, czy ktoś robi to świadomie, czy jest mało bystry nie ma znaczenia, mija się z prawdą.
Żeby nie było mamy Enyaqa w firmie i zamierzam kupić TM3 w tym roku, jak pojawią się na inwentory, ale jestem wszystkiego świadom i te auta służą i będą służyć do jazdy koło domu i praktycznie w całości ładować się na placowych 3f. Nawet darmowy kupon z Greenwaya który dostaliśmy na zlocie EV w Łodzi był za karę, i trzeba było ostatniego dnia ważności specjalnie jechać 20km na pobliską stację, szwagier chyba 1.20h spędził tam. A kupony elocity przepadły. Jedynie po zakupie pojechałem tym gdzieś w trasę i na orlenie "50" 25-30kwh doładowywałem ponad 40 min, odechciało się takich zabaw.
 

paradox

Pionier e-mobilności
sądząc po komentarzach, przyszedł czas na otrząśnięcie się z religijnego otępienia. słusznie jest podnoszone liczenie w miarę dokładne.
może przywołam cytat:
" religia jest dla głupich prawdą, dla mądrych fałszem a dla rządzących jest po prostu użyteczna"
niech każdy umieści siebie w odpowiednim kontekście niezależnie czy się zgadza czy jest przeciw i odpowie sobie na pytanie czy jednak warto dociekać prawdy?
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Jak ktoś jedzie same pozytywy, to odpowiadam skrajnymi negatywami. Nie znosze nieobiektywizmu, czy ktoś robi to świadomie, czy jest mało bystry nie ma znaczenia, mija się z prawdą.
No widzisz, to ja mam inne podejście - jak ktoś jedzie czy same pozytywy czy same negatywy to ja wolę pokazać na przykładach (najlepiej ze swojego życia wziętych) jak to wygląda w prawdziwym użyciu - chyba, ze mnie ktoś uprzedza, wtedy siedzę cicho, powtarzać mi się nie chce.
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Ja też nie mówię, że naciągałeś - a jedynie, że (cytując Ciebie, tak jak to sam napisałeś) odpowiedziałeś samymi negatywami, co próbowałem pokazać na sobie, że może zacierać obraz, bo jak widać w moim przypadku, fakty u każdego mogą być trochę inne. Zresztą ten link do YT też pokazuje prawdę - tam bardzo pozytywną, u Ciebie bardzo negatywną - nadal to jednak fakty. Jak widać - jak to zwykle w życiu - perspektywa ma duże znaczenie.
 

Kwas

Zadomawiam się
Piszecie, że nikt nie siedzi w aucie, żeby sobie k!$% posiedzieć to przedstawiam Wam moje dwuletnie dziecko, które lubi sobie spać godzinkę albo dwie w samochodzie. I tak prawie codziennie od poniedziałku do piątku, a czasem w weekendy. Jakbyśmy ją przenieśli i zaczęli rozbierać z kurtki to by się obudziła.
Tak ja to napisałem, ale Ty jak i ja wyznaję jedną prawidłową zasadę pomiaru "zalania pod korek".
A z wielu wpisów wynika inne zdanie. Co więcej nawet w ICE kierowali się spalaniem komputera...
I o ile w ICE są przekłamania to w Tesli uwzględniając straty czy Bóg wie co to jest, te przekłamania wydają się dużo większe. Straty może być ciężko wliczyć ale ten postój powinien być wliczony jak w ICE.
A jak ktoś by nie chciał to szukałby info i liczył ile z tego to postój. Jak pisałem nie siedzę w aucie postuj wiadomo się zawsze jakis drobny pojawi. Jak widać z mojej tabeli, coś tam kosztuje. Nie pokazywanie go w "Śr. Energia" gdzie jest to widoczne na 1 rzut oka to IMO śrubowanie wyniku przez Tesle.

Nie mam EVSE i nie wiem czy tam pokazuje ze stratami czy nie. Moim zdaniem tylko przedlicznik pokazuje realne koszty lub faktura z ładowarki SuC , GW itp.

Nie wiem czy ktoś otwierał mój plik:

@Bronek
Chyba nie zaglądał na plik. Coś tam mnie tylko pouczył o pisowni ale w sumie nie wiem o co mu chodzi:unsure:o_O:love: Rozmawiamy o kilowatach a nie np. księgach wieczystych. A "ładowarka" miałem na myśli SuC - gdybyś otwarł plik to byś wiedział.
O jakie ukryte kWh Ci chodzi . Najprościej jest wykonać prosty rachunek Ile wlazło i ile ubyło. Lub np dobijac do 80% itp i patrzeć ile doładowało . Mierzyć można róznie : I z evse z samochodu, a rzetelenie , to licznikiem na wejściu . Tu fajnie widać

Jest tam 99% ładowanie SUC z ostatnich dwóch miesięcy. Zawsze do 80%. Spisywane min właśnie Energia->Jazda, Postój - jak zdjęcie które wysłałeś.
W tym rzecz że pisze tam tylko % i km. Nie ma informacji o kW. Mogę to tylko sam wyliczć jakoś na podstawie tych % wartości netto. A takie sprzętu jak u Ciebie na fotce nie mam i nie wiem z kand wziać.
Bo nie wiem czy rzeczywiście te starty na SuC są tak olbrzymie. Na AC 10% tak coś pisałeś. A u mnie na SuC 20%. Czy po prostu jednak więcej kW wchodzi do tesli, ale ja źle liczę lub nie pokazuje tego tesla w Energi na co jest zużywane.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Nikt nie będzie Twojego pliku otwierał panie ruski agent z wirusami :)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
@Bronek
Chyba nie zaglądał na plik. Coś tam mnie tylko pouczył o pisowni ale w sumie nie wiem o co mu chodzi:unsure:o_O:love: Rozmawiamy o kilowatach a nie np. księgach wieczystych. A "ładowarka" miałem na myśli SuC - gdybyś otwarł plik to byś wiedział.

Uff kolejny raz! Uparty i oporny :)

Masz elektryka a takie kardynalne błędy robisz.
Rozumiem raz dwa razy ale z 10 x!
Każdemu może zdarzyć literówka itp, lecz już teraz przeginasz ignorncją i jeszcze każesz otwierać plik!

Nie rozmawiamy o KiloWatach bo to jest jednostka mocy a nie ilość Energi przyjętej podczas ładowania ładowania lub zużytej
Ładujemy mocą np o 4 kW do np 350 kW.
A przyjmujemy kWh i to nie jest zapisane w/w Księgach Wieczystych a podręcznikach fizyki

II w Księgach wieczystych nie ma powierzchni określane metrem sześciennym np.
A w plik nie zaglądam bo jw w takie cudze cuda się nie zagląda z zasady
 
Last edited:

Kwas

Zadomawiam się
Nikt nie będzie Twojego pliku otwierał panie ruski agent z wirusami :)
Masz inne zdanie ale Nie obrażaj Pan dobre? Masz tu screna możesz się nim podetrzeć... Głoś dalej bezstratne 2,4L/100km TFU

1708452550779.png

Uff kolejny raz! Uparty i oporny :)

Masz elektryka a takie kardynalne błędy robisz.
Rozumiem raz dwa razy ale z 10 x!
Każdemu może zdarzyć literówka itp, lecz już teraz przeginasz ignorncją i jeszcze każesz otwierać plik!

Nie rozmawiamy o KiloWatach bo to jest jednostka mocy a nie ilość Energi przyjętej podczas ładowania ładowania lub zużytej
Ładujemy mocą np o 4 kW do np 350 kW.
A przyjmujemy kWh i to nie jest zapisane w/w Księgach Wieczystych a podręcznikach fizyki

II w Księgach wieczystych nie ma powierzchni określane metrem sześciennym np.
A w plik nie zaglądam bo jw w takie cudze cuda się nie zagląda z zasady
Spokojnie Bronek nie wiem czemu tak reagujesz. Teraz rozumiem o co Ci chodziło. Nie napisałeś tego wcześniej jasno lub ja tego nie zrozumiałem. Napisałem Ci wprost nie wiem OCB. Nie było tam żadnej aluzji. Nie zdałem sobie sprawy z mojego błędu, a Ty mi zarzucasz ignorancję.
Do tego bardzo dobrze wiedziałeś o czym piszę jak i podejrzewam wszyscy uczestniczący w dyskusji. Postanowiłeś jednak mnie upomnieć ale jakąś zawiłą drogą i dziwisz się że nie zrozumiałem.. nazywając mnie ignorantem.

Umiem się przyznać do błędu ale tu nie byłem świadom!!! i w żadnym momencie nie KAZAŁEM otwierać pliku co najwyżej proponowałem..

Cenie wasze zdanie, jeśli jeszcze macie chęć zerknijcie proszę w JPG. I dajcie opinię.
PS: przepraszam w jpg wszędzie jest kw zamiast kWh - nie atakujcie błagam!!
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
No... Spoko.
Sam zaatakowałeś Księgami, ja tylko sobie dworowalem na początku, licząc na to co teraz. uczyniłeś :)
Ad meritum nie analizując dokładnie ale co nieco, toby się zgadzało, że tek kilka kWh godzin bywa i są to różne straty. W zależności od warunków. Czasem nawet wydają się duże jak pobieramy mało i) aduje y krótko a jest zi o, siedzi y w aucie i bateria zimna. Wtedy proporcjonalnie będą większe .
Ja pierdziu, to doktorat można walnąć.
W życiu bym nie kupił auta... bilans mojego małżeństwa jest) łatwiejszy.
Same straty. :)
 
Last edited:
Top