To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Bronek

Pionier e-mobilności
Cholercia, miej litość chłopie, za jakiś czas odblokuj bo może w międzyczasie zmądrzeją.
BTW: Jest jakiś sposób by sprawdzić kto kogo blokuje?
Mam ostatnio wisielczy humor co do BEV (narzekam, również na oszustwo w tuszowaniu zużycia przez Teslę, klapka dalej mi nie działa choć dziś miałem termin w serwisie) i coś czuję że niedługo Ci co świeżo kupili a nie chcą by niewygodne fakty psuły im humor po wydaniu kilkuset cebulionów - zaczną mnie blokować...:cry:
Ty się nie nie nadajesz do blokowania za prawdę objawianą :)
Wymagasz pociechy, podziwu i wsparcia.

Gdy będzie mi dane kupić kiedyś jeszcze jedną Tesle, użyję Twego referala.

Dopiero teraz mi przyszło na myśl, że to może być nie wina Tesli, egzemplarza, pecha czy zwyklego braku poparcia że strony Opatrzności mówiącej : " Ja Was Macieju po prostu nie lubię "...

Ty po, prostu kochasz Teslę w sadomachoistyczny sposób.
Czyli mówiąc po naszemu katujesz to biedne auto.

Znów w wolnej formie przywołam kaprala ze "Szwejka", który nie dał, sobie wrzód na dupie usunąć, bo lubił jak mu ból przechodził, gdy ten co jakiś czas pękał.
:)
Ot takie poranne WpoCiny moje

Ad @Michal 4 Tesla pójdzie z Twojego. 100% racji i podobna struktura obliczeń u mnie tylko raczej bardziej na oko. Ad rem w wallconectorze mi wychodzi z, 3-4 kWh in + na normalne np ok 20 kWh ładowanie w tym okresie. Jak pisałem jest on chyba lekko bardziej prądożerny od mojego innego evse? O ile jest? Albo podaje źle, a nie mam już licznika przed i nie chce mi się już go montować
 
Last edited:

pmlody

Pionier e-mobilności
Ad rem w wallconectorze mi wychodzi z, 3-4 kWh in + na normalne np ok 20 kWh ładowanie w tym okresie.
No właśnie, bo ja ładuję AC tylko z WallConnectora, on raportuje ze przepchał 9,986MWh. TeslaLogger twierdzi, ze auto zjadło: 9,501MWh. Czyli brakuje 485kWh. Raz ładowałem zastępcze ID3, jakies 30kWh może weszło, pomijalne. Co daje sprawność: 95%. Tylko zgodnie z raportami, im mniejsza moc ładowania tym gorsza sprawność, typowo >99% przy 11kW, <60% przy 2.6 kW :D
A pół roku chodziło ładowanie z PV gdzie jako minimum miałem 2kW. Patrząc po tabelce efektywności, nic poniżej 3.6kW sie nie oplaca, z punktu widzenia starego rozliczenia PV (80% efektywnosci).
 

Kwas

Zadomawiam się
Bardzo wszystkich przepraszam za te jednostki. Ja to rozumiem i nie trzeba mi tego tłumaczyć. Kompletnie nie przywiązywałem do tego wagi jak piszę. Ale widzę że dla Was jest to bardzo ważne. A mnie się później nie bierze na poważnie..

Samo mówienie "Mam w dupie straty" i nieuwzględnianie ich w rozmowie z użytkownikiem ICE który jest tego świadom uzna Nas za ignorantów. Choć wiadomo że bardzo trudno byłoby je policzyć i u jednego są takie u drugiego takie. Myślałem że w temacie chodzi o porównanie do ICE, a nie o to kto więcej zainwestował w PV i teraz ma wszystko w dupie razem z innymi użytkownikami..

Latami o tym piszemy tutaj na forum. Nie odkryliście Ameryki, są straty w kilku miejscach i niektóre nie są uwzględniane.
... Człowiek pisze latami, próbuje pomagać... Nic nie ukrywa, wszystko stara się opisać rzetelnie... Tworzy narzędzia dla społeczności... A taki typek przyjdzie na gotowe, nic od siebie nie da i jeszcze w zasadzie tylko gownoburze kręci, żeby się przywalić i innych sprowadzić do parteru, co by sobie zbyt szczęśliwie tutaj nie egzystowali.

...że Wam nie dali i że Was oszukują, bo cienki kabel macie do ładowarki i wam 5% energii po drodze ginie w ścianie i tragedię robicie.

Nie wiem czy do mnie pijesz dalej czy nie, ale.. Nie przyszedłem na gotowe, nie było takiego tematu. Zebrałem dane, przedstawiałem je za co mnie zwyzywano zresztą od ruskich, bo w złej formie.
Ja nie widziałem tematu o startach na SuC. I nie zgadzam się że starty wynoszą tam 5%. A tak to cały czas powielacie na forum.
Mówisz że pomagasz i tłumaczysz.. może kiedyś. Nie zgadza mi się wynik wiec jestem zdania że mogliby to rzetelniej przedstawić.
Bardzo Cię proszę, jeśli jest to dla Ciebie jasne, bo dla mnie nie. Wytłumacz mi proszę które to 5% start ( nie ważne na co poszło), i gdzie jest reszta kWh skoro tak ładnie wszystko przedstawia samochód dla niekumatych. Proszę o wytłumaczenie, nie o przyznanie mi racji.

1708614753462.png

(zawsze ładuje do 80%)
Straty 1
Ładowanie 16.02.2024
Dane z karty Podróże, Od ost. ładowania:
Dystans 179km Energia łącznie 36kWh (komórka I62)
Rozumiem to że 36kWh odpowiada wiec łącznym procentom zużytym na podróż przedstawionym w aplikacji Energia ->Jazda (T62 = 51,7%) wpisuje więc 36kWh. Inne czynnik wchodzące w skład obliczam z proporcji. Generalne dla 100% wychodzi 71-73,5kWh. Wiec chyba dobrze liczę. Różnice są bo Energia łącznie pokazuje 36 ale może to być 36,9.
Zużycie Energia ->Postój (AC62 = 4,9%) również obliczam z proporcji na podstawie 36kWh Energi łącznej zużytej na jazdę.

Jako że zużyłem 80%-23,4%=56,6%
a Jazda 51,7% + Postój 4,9% = 56,6%
podstawiam poprzednie obliczenia
Jazda 36kWh + Postój 3,41kWh = 39,41kWh
W telefonie pojawia się informacja:
Ostatnia sesja ładowania zwiększyła zasięg o: 43kWh (L63)

Na tej podstawie rozumiem że auto przyjęło 43kWh, ale wykorzystało 39,41kWh.
Straty 8,34%. Chodź ja bym właśnie powiedział że to jest zaniżanie zużycia przez Tesle, bo skoro ( trafiło do auta ) zwiększyło zasięg wiec jest to do wykorzystania. Bo brakuje informacji o tym na co to poszło, a jest to dość wyszczególnione w aplikacji Energia.

A jeżeli tych "strat" nie ma i powinienem za sumę odpowiednio do % podstawić 43kWh ( dla 100% - 76-76kWh)[ nie mam wiedzy i danych odnoście ładowania i stanu naładowania baterii w kWh jak niektórzy z forum]. Czyli:
Jazda 39,28 kWh + Postój 3,41 kWh = 43 kWh

Ale w tym wypadku jazda nie równa się Energi łącznej podanej na tacy dla użytkowników w
Dane z karty Podróże, Od ost. ładowania: 36kWh

Bardzo proszę o wytłumaczenie jeśli ktoś to inaczej rozumie i wskazanie błędów, bo jeśli nie mam racji to najwyraźniej brakuje mi wiedzy.

Straty 2
Na fakturze płacimy za 50kWh. Pewnie tutaj straty + zużycie w trakcie ładowania bo na mrozie było większe. Aczkolwiek bez mrozu też jest sporo kWh.

Straty w stosunku do tego ile niby zwiększyło zasięg (50kWh-43 kWh) - 14%

Łączne straty
50kWh-39,41kWh - 21,18%

Przy pogodzie -1 do 12 stopni.


Tak jak napisał. Na podstawie wartości ile trafiło do baterii, bez tego co zużywa auto w trakcie ładowania, ale z tym co na postoju gdy sie nie ładuje. Przy ładowaniu nadwyżką PV auto w trakcie ładowania zjada u mnie do 10%, przy ładowaniu AC 11kW tak z 5-7%(tutaj jest tez przygotwanie auto do jazdy gdy jest na kablu) A potem z tego co trafiło do baterii niegarażowane auta tracą 10-25% na postoje gdy robimy krótkie trasy. To są naprawdę dane mocno zalezne od tego jak auto jest używane i rozstrzał może byc ogromny. Wystarczy jedna noc w aucie na dużym mrozie żeby mocno zmienić te liczby

hehe z tym 10-25% trafiłeś idealnie u mnie. Akurat w przykładzie powyższym był stosunek jazdy do postoju około 91,3%-8,7% z kolei przy -19 i śniegu, na aucie było 75,5% - 24,5% ale! 19% poszło na przygotowanie więc sam postój sam w sobie był dalej znikomy. Na własne życzenie, mogłem jak w ICE skrobać szyby, dach odśnieżyć wsiąść i jechać, grzanie poszło by w Jazdę. Po za tym to akurat Tesla wlicza w statystykach. Że niby wam garażowanym autom schodzicie poniżej 10% na postoju? ( spójrz co mam wliczone w postoju, ciężko chyba to wyzerować) Wydawałoby się logiczne ale czy na pewno? Jeśli nie ma śniegu i nikt nie wymaga od razu mieć ciepła w aucie? Grzenie AKU będzie wliczone w jazdę i to tam będzie różnica, czyli winna być widoczna w Jazda lub Śr.Energia. Mam tam 184Wh/km a zaznaczam że jeszcze w lecie auto nie było użytkowane. Gdzie podobno Pan Michał ma tyle samo, a z tego co mogę się domyślać ma garażowane.

Jeszcze raz powtórzę chodzi mi tylko o liczby których nie widać. Taki był też temat.
Proszę mnie poprawić, nie zrównajcie mnie z ziemią..

@Michal

Widać źle mnie oceniasz bo 1 raz ładowałem w domu AC wiec Twoja teoria o cienkich kabelkach w domu upada. Powstrzymaj swoje wścibskie domysły i odpowiedz sensownie w temacie. Wcale nie uważam że mam większą wiedze od Ciebie, wręcz przeciwnie.

 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
Ja jeszcze poruszę jedną kwestię. W baterii mierzy się napięcie a nie stopnień naładowania i przez to są sytuację że naładujemy baterie jak ja dziś do 71%, przychodzimy po kilku godzinach i jest magicznie 73%. Mamy też opór wewnętrzny baterii który rośnie wraz z jej degradacją i zamienia nam część energii na ciepło i okazuje się że do baterii wrzucamy np 50kWh a z baterii możemy pobrać tylko 49kWh. Poniżej -10 i tak to ciepło potrzebujemy w baterii ale latem to ciepło sie marnuje. Z powyższego powodu nigdy się nie doliczymy dokładnie jak to wyglądało bo tej utraty energii w baterii nie jesteśmy w stanie zmierzyć osobno

Polecam ten filmik jak ktoś chce się zagłębić w temat zjawisk które zachodzą podczas degradacji i co na poszczególne zjawiska wpływa.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Nie jest to temat o VW, ale tak jak ktoś pytał. w konwersji spalinowego eUP jest dość prosto.
Jest zapłon - liczymy kWh(nie ma zapłonu nic nie pobiera energii, poza radiem ale to raczej z 12V). Jedziemy to dzielimy je przez dystans - średnie zużycie.
Jest też chwilowe zużycie bez ograniczeń.
Wracając do średniego, ma swoje limity, nie pokaże więcej jak 99kWh/h Co zwykle trwa tylko chwilę na początku jazdy. Ale to też oczywiste.
W tym przypadku nie ma problemów ze stratami które gdzieś są, ale nie wiadomo ile i gdzie.
Zdecydowanie lepsze podejście. Proste i klarowne. Jednakże, nie jest zbyt przyjazne dla oka pasażera. Bo wydaje się że auto nie ekonomiczne. (W sumie prawda, ale nie aż tak)
 

cooler

Pionier e-mobilności
Ja jeszcze poruszę jedną kwestię. W baterii mierzy się napięcie a nie stopnień naładowania i przez to są sytuację że naładujemy baterie jak ja dziś do 71%, przychodzimy po kilku godzinach i jest magicznie 73%. Mamy też opór wewnętrzny baterii który rośnie wraz z jej degradacją i zamienia nam część energii na ciepło i okazuje się że do baterii wrzucamy np 50kWh a z baterii możemy pobrać tylko 49kWh. Poniżej -10 i tak to ciepło potrzebujemy w baterii ale latem to ciepło sie marnuje. Z powyższego powodu nigdy się nie doliczymy dokładnie jak to wyglądało bo tej utraty energii w baterii nie jesteśmy w stanie zmierzyć osobno

Polecam ten filmik jak ktoś chce się zagłębić w temat zjawisk które zachodzą podczas degradacji i co na poszczególne zjawiska wpływa.
Hm, czyli dlatego podczas szybkiej, dynamicznej jazdy w trasie nie udało mi się z baterii wyciągnąć więcej niż 69kWh, podczas gdy jadąc spokojniej i znacznie wolniej da się dojść do 73-74kWh...
A już miałem nadzieję że EV będą odporne na tą wadę ice, gdzie wciskając gaz do dechy działamy na otwartej pętli sprzężenia zwrotnego sondy lambda i większość paliwa idzie w wydech.
Czyli teoretycznie jeżdżąc w trybie chill powinno się dać odzyskać więcej z baterii, choć Bjorn twierdzi że to bez znaczenia...
 

Michal

Moderator
Czyli teoretycznie jeżdżąc w trybie chill powinno się dać odzyskać więcej z baterii, choć Bjorn twierdzi że to bez znaczenia...
Tryb nie ma znaczenia jeśli na sport operujesz pedałem delikatnie.
Bjorn w testach jeździ praktycznie że stałą prędkością 90 lub 120 kmh i wtedy ma właśnie małe opór wewnętrzny baterii, a przy stałych prędkościach już zupełnie nie ma znaczenia tryb jazdy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dokładnie, tryb nie ma znaczenia. Liczy się prąd w przewodach. Przyspieszenie z 2x większą mocą to 2x większe straty na drodze elektronów (licząc energię bo chwilowa strata jest 4x ale 2x krócej z niej korzystamy). Chyba każdy zaobserwował że bateria w elektronarzędziach się grzeje zarówno przy rozładowywaniu jak i ładowaniu.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Tryb nie ma znaczenia jeśli na sport operujesz pedałem delikatnie.
Bjorn w testach jeździ praktycznie że stałą prędkością 90 lub 120 kmh i wtedy ma właśnie małe opór wewnętrzny baterii, a przy stałych prędkościach już zupełnie nie ma znaczenia tryb jazdy.
No nie wiem, @ciastek trzeba by spytać ale pamiętam że w manualu było że zimą aby zmniejszyć zużycie trzeba jeździć w chill mode, gdyż system wtedy nie podgrzewa dodatkowo baterii by była gotowa na duży wydatek energii, więc zostaje tylko energia do grzania kabiny i jazda.
Edit: znalazłem:
 
Top