Bardzo wszystkich przepraszam za te jednostki. Ja to rozumiem i nie trzeba mi tego tłumaczyć. Kompletnie nie przywiązywałem do tego wagi jak piszę. Ale widzę że dla Was jest to bardzo ważne. A mnie się później nie bierze na poważnie..
Samo mówienie "Mam w dupie straty" i nieuwzględnianie ich w rozmowie z użytkownikiem ICE który jest tego świadom uzna Nas za ignorantów. Choć wiadomo że bardzo trudno byłoby je policzyć i u jednego są takie u drugiego takie. Myślałem że w temacie chodzi o porównanie do ICE, a nie o to kto więcej zainwestował w PV i teraz ma wszystko w dupie razem z innymi użytkownikami..
Latami o tym piszemy tutaj na forum. Nie odkryliście Ameryki, są straty w kilku miejscach i niektóre nie są uwzględniane.
... Człowiek pisze latami, próbuje pomagać... Nic nie ukrywa, wszystko stara się opisać rzetelnie... Tworzy narzędzia dla społeczności... A taki typek przyjdzie na gotowe, nic od siebie nie da i jeszcze w zasadzie tylko gownoburze kręci, żeby się przywalić i innych sprowadzić do parteru, co by sobie zbyt szczęśliwie tutaj nie egzystowali.
...że Wam nie dali i że Was oszukują, bo cienki kabel macie do ładowarki i wam 5% energii po drodze ginie w ścianie i tragedię robicie.
Nie wiem czy do mnie pijesz dalej czy nie, ale.. Nie przyszedłem na gotowe, nie było takiego tematu. Zebrałem dane, przedstawiałem je za co mnie zwyzywano zresztą od ruskich, bo w złej formie.
Ja nie widziałem tematu o startach na SuC. I nie zgadzam się że starty wynoszą tam 5%. A tak to cały czas powielacie na forum.
Mówisz że pomagasz i tłumaczysz.. może kiedyś. Nie zgadza mi się wynik wiec jestem zdania że mogliby to rzetelniej przedstawić.
Bardzo Cię proszę, jeśli jest to dla Ciebie jasne, bo dla mnie nie. Wytłumacz mi proszę które to 5% start ( nie ważne na co poszło), i gdzie jest reszta kWh skoro tak ładnie wszystko przedstawia samochód dla niekumatych. Proszę o wytłumaczenie, nie o przyznanie mi racji.
(zawsze ładuje do 80%)
Straty 1
Ładowanie 16.02.2024
Dane z karty Podróże, Od ost. ładowania:
Dystans 179km Energia łącznie 36kWh (komórka I62)
Rozumiem to że 36kWh odpowiada wiec łącznym procentom zużytym na podróż przedstawionym w aplikacji Energia ->Jazda (T62 = 51,7%) wpisuje więc 36kWh. Inne czynnik wchodzące w skład obliczam z proporcji. Generalne dla 100% wychodzi 71-73,5kWh. Wiec chyba dobrze liczę. Różnice są bo Energia łącznie pokazuje 36 ale może to być 36,9.
Zużycie Energia ->Postój (AC62 = 4,9%) również obliczam z proporcji na podstawie 36kWh Energi łącznej zużytej na jazdę.
Jako że zużyłem 80%-23,4%=
56,6%
a Jazda 51,7% + Postój 4,9% =
56,6%
podstawiam poprzednie obliczenia
Jazda 36kWh + Postój 3,41kWh =
39,41kWh
W telefonie pojawia się informacja:
Ostatnia sesja ładowania zwiększyła zasięg o:
43kWh (L63)
Na tej podstawie rozumiem że auto przyjęło 43kWh, ale wykorzystało 39,41kWh.
Straty
8,34%. Chodź ja bym właśnie powiedział że to jest zaniżanie zużycia przez Tesle, bo skoro ( trafiło do auta ) zwiększyło zasięg wiec jest to do wykorzystania. Bo brakuje informacji o tym na co to poszło, a jest to dość wyszczególnione w aplikacji Energia.
A jeżeli tych "strat" nie ma i powinienem za sumę odpowiednio do % podstawić 43kWh ( dla 100% - 76-76kWh)[ nie mam wiedzy i danych odnoście ładowania i stanu naładowania baterii w kWh jak niektórzy z forum]. Czyli:
Jazda
39,28 kWh + Postój
3,41 kWh =
43 kWh
Ale w tym wypadku jazda nie równa się Energi łącznej podanej na tacy dla użytkowników w
Dane z karty Podróże, Od ost. ładowania:
36kWh
Bardzo proszę o wytłumaczenie jeśli ktoś to inaczej rozumie i wskazanie błędów, bo jeśli nie mam racji to najwyraźniej brakuje mi wiedzy.
Straty 2
Na fakturze płacimy za
50kWh. Pewnie tutaj straty + zużycie w trakcie ładowania bo na mrozie było większe. Aczkolwiek bez mrozu też jest sporo kWh.
Straty w stosunku do tego ile niby zwiększyło zasięg (50kWh-43 kWh) -
14%
Łączne straty 50kWh-39,41kWh
- 21,18%
Przy pogodzie -1 do 12 stopni.
Tak jak napisał. Na podstawie wartości ile trafiło do baterii, bez tego co zużywa auto w trakcie ładowania, ale z tym co na postoju gdy sie nie ładuje. Przy ładowaniu nadwyżką PV auto w trakcie ładowania zjada u mnie do 10%, przy ładowaniu AC 11kW tak z 5-7%(tutaj jest tez przygotwanie auto do jazdy gdy jest na kablu) A potem z tego co trafiło do baterii niegarażowane auta tracą 10-25% na postoje gdy robimy krótkie trasy. To są naprawdę dane mocno zalezne od tego jak auto jest używane i rozstrzał może byc ogromny. Wystarczy jedna noc w aucie na dużym mrozie żeby mocno zmienić te liczby
hehe z tym 10-25% trafiłeś idealnie u mnie. Akurat w przykładzie powyższym był stosunek jazdy do postoju około 91,3%-8,7% z kolei przy -19 i śniegu, na aucie było 75,5% - 24,5% ale! 19% poszło na przygotowanie więc sam postój sam w sobie był dalej znikomy. Na własne życzenie, mogłem jak w ICE skrobać szyby, dach odśnieżyć wsiąść i jechać, grzanie poszło by w Jazdę. Po za tym to akurat Tesla wlicza w statystykach. Że niby wam garażowanym autom schodzicie
poniżej 10% na postoju? ( spójrz co mam wliczone w postoju, ciężko chyba to wyzerować) Wydawałoby się logiczne ale czy na pewno? Jeśli nie ma śniegu i nikt nie wymaga od razu mieć ciepła w aucie? Grzenie AKU będzie wliczone w jazdę i to tam będzie różnica, czyli winna być widoczna w Jazda lub Śr.Energia. Mam tam 184Wh/km a zaznaczam że jeszcze w lecie auto nie było użytkowane. Gdzie podobno Pan Michał ma tyle samo, a z tego co mogę się domyślać ma garażowane.
Jeszcze raz powtórzę chodzi mi tylko o liczby których nie widać. Taki był też temat.
Proszę mnie poprawić, nie zrównajcie mnie z ziemią..
Widać źle mnie oceniasz bo 1 raz ładowałem w domu AC wiec Twoja teoria o cienkich kabelkach w domu upada. Powstrzymaj swoje wścibskie domysły i odpowiedz sensownie w temacie. Wcale nie uważam że mam większą wiedze od Ciebie, wręcz przeciwnie.