To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Olecki

Pionier e-mobilności
Czyli jak auto stoi tydzień i wartownik zeżre 30 kWh, a później pojedziesz 5 km do lidla, to ma ci pokazać zużycie 600 kWh/100 km? Czyli, że z baterii 75kWh przejedziesz tylko 12,5 km? Co to są za brednie?
A dlaczego miało by nie pokazywać skoro jest to realne zużycie dla danego przypadku? Dla tych co chcą wnikać to w szczegółach powinna być informacja dotycząca tego co zeżarło tyle energii.
BTW: w czasie mrozów odpaliłem zdalnie rozmrażanie szyb i wróciłem do domu 2,5km. Komputer pokazał mi zużycie z tej trasy 45 kWh/100km, dlaczego miałby pokazać mniej skoro tyle energii faktycznie zużyłem? Miał pokazać 12 kWh/100km które poszło na sam zespół napędowy?
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Czyli jak auto stoi tydzień i wartownik zeżre 30 kWh, a później pojedziesz 5 km do lidla, to ma ci pokazać zużycie 600 kWh/100 km? Czyli, że z baterii 75kWh przejedziesz tylko 12,5 km? Co to są za brednie?
No tak. Spójrz z drugiej strony.
Przeciez prawda jest taka, ze poszlo tyle energii. Co poradzisz? Chcesz ukryc te informacje? Na drugi raz uzyszkodnik się zdziwi i rozegra inaczej plan.
A może chcesz zapłacić za nowe ładowanie z własnej kieszeni?
Podałeś idealny przyklad na to,że Tesla zle informuje kierowcę o zuzyciu.
Bo wyszlo na to, że.
Załadował baterie auto pokazało mu 22kwh/100km a przejechał 12,5km.
To są dopiero brednie.
 

Michal

Moderator
Jaki sens ma pokazanie zużycia 600 kWh/100km? Jaką informacje to wnosi? Czy na tej podstawie zaplanuję następną trasę? Jest podział na postój i jazdę - możesz sprawdzić ile zużyłeś podczas postoju. Koniec.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Czyli jak auto stoi tydzień i wartownik zeżre 30 kWh, a później pojedziesz 5 km do lidla, to ma ci pokazać zużycie 600 kWh/100 km? Czyli, że z baterii 75kWh przejedziesz tylko 12,5 km? Co to są za brednie?
Tyle zużył, tyle ma pokazać, chyba normalka. A chcesz oszukiwać sam siebie i usprawiedliwiać, że to poszło na wartownika, a tyle na grzanie wnętrza i baterii przed ruszeniem. Ogólnie to się nie liczy bo na samą jazdę poszły tylko 3kwh, a reszta? w sumie to mam PV i nie liczę tego.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Jaki sens ma pokazanie zużycia 600 kWh/100km? Jaką informacje to wnosi? Jest podział na postój i jazdę - możesz sprawdzić ile zużyłeś podczas postoju. Koniec.
Ale po co mam tracić na to czas i rozróżniać, zużył 30kwh na przejechany dystans 5km wychodzi 600kwh/100. Dopiero teraz łapę się za głowę, wchodzę w menu i patrzę jna co ta energia poszła i gdzie mogę poczynić oszczędności, oraz kalkuluję czy na pewno elektryk ma sens w moim przypadku. Albo stwierdzam, że jednak wartownik jest mi zbędny, przestawię budę z Aresem koło Tesli, będzie taniej i ekologiczniej, a i tablet pokaże 35kwh/100 w takim układzie.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Tyle zużył, tyle ma pokazać, chyba normalka. A chcesz oszukiwać sam siebie i usprawiedliwiać, że to poszło na wartownika, a tyle na grzanie wnętrza i baterii przed ruszeniem. Ogólnie to się nie liczy bo na samą jazdę poszły tylko 3kwh, a reszta? w sumie to mam PV i nie liczę tego.
No właśnie, bo z takim podejściem przydało by się instalację 30kWp zamontować.
Netmetering nie zostal dany raz na zawsze... opusty się skończą.

Ja kompletnie nie widzę sensu w tym, że auto będzie mi pokazywać 20~24kWh skoro z gniazda będzie leciało 30kWh/100km. (chyba, że będę ładował w trasie, ale tam też wolał bym informację o energii całkowitej za którą zapłaciłem)
No cóż... ja sobie poradzę i będzie pokazywać mi to czego chcę. Niekoniecznie w samochodzie.

Ale chodzi o całą ideę posiadania takiego auta i jego rzekome oszczędności które wymagają jednak pewnych wyrzeczeń jeśli ma być tanio.
A oszukiwanie użytkowników wyświetlaniem wartosci tylko z samej jazdy temu nie pomaga. A prędzej czy później zaaowocuje hejtem.

W dodatku inni producenci podchodzą do tematu jak należy.
Przez takie traktowanie są mocno pokrzywdzeni. Powinni też zacząć mydlić oczy swoim klientom?
 

Michal

Moderator
Człowiek chce normalnie wyjaśnić o co chodzi, ale nieeee... ubzdurali sobie jakieś głupoty i będą się tego trzymać pazurami jakby ich życie od tego zależało... Są dwie wartości - jazda i postój. Obie pokazują to o czym świadczy nazwa zakładki. Liczcie sobie jak chcecie w d to mam - mi pasuje tak jak jest. Dla mnie koniec tematu.
 
Last edited:

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Człowiek chce normalnie wyjaśnić o co chodzi, ale nieeee... ubzdurali sobie jakieś głupoty i będą się tego trzymać pazurami jakby ich życie od tego zależało... Są dwie wartości - jazda i postój. Obie pokazują co o czym świadczy nazwa zakładki. Dla mnie koniec tematu.
o pomysł aby można było np. uwzględnić postój i jazdę w wartości. Aby jak najbardziej urealnić zużycie.
to Ty bronisz tego co jest. Jako najlepszej i słusznej opcji.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Człowiek chce normalnie wyjaśnić o co chodzi, ale nieeee... ubzdurali sobie jakieś głupoty i będą się tego trzymać pazurami jakby ich życie od tego zależało... Są dwie wartości - jazda i postój. Obie pokazują co o czym świadczy nazwa zakładki. Dla mnie koniec tematu.
Jakoś w oczy wali ta wartość wyimagowana i oderwana od życia. Jeszcze do tego kolejne 10% na stratach przy ładowaniu. żebym miał takie straty przy tankowaniu ice to chyba musiałbym wiadrem lać do baku. Ale w przypadku tesli, tego tematu praktycznie nie poruszamy, liczy się tylko to co TABLET pokazuje, a że mało kto ma licznik/podlicznik który pokazuje ile faktycznie dostarczyliśmy energii do auta, to gawieź rozpisuje się jak to elektrykiem jeździ taniej niż na lpg i duża część użytkowników żyje w błogiej nieświadomości.
 
Top