Aby zadowolić dociekliwych, to licznik musiał by być na wejsciu do auta. Ale i tak co dalej?
Każde auto ma i na specyfikację i inaczej ustawione priorytety. Jedne dbają bardziej o baterie inne mniej. Itd.
Tesla nie miala takiej potrzeby, bo zakładała korzystanie w własnej sieci a tam jest prosto i wiadomo ile i za ile (Pomijam darmochę promocyjną).
Tesla i tak to jako tako rozbija dane Można zobaczyć na ekranie, w aplikacji i wallboksie. Ale ile to będzie na 100% nikt nie przewidzi bo, to już zależy od warunków samego ładowania i tyle.
Masz cenę na słupku i tyle ile ci słupek /ładowarka dała prądu, za to płacisz, a to nie kwestia tylko samochodu.
I będą spory, bo auto Ci pokaże 10 kWh a slupek/ładowarka 13 kWh.
Kto ma się I z kim masz/mamy się procesować? Z dostawcą prądu, właścicielem /producentem słupka czy producentem auta.?
Kto kantuje?, o ile kantuje?
Kto komu udowodni, gdzie były straty?
Teoretyzować możemy sobie i liczyć na świat idealny, szczery i uczciwy, ale to utopia.
Pewnie za jakiś czas konkurencja wymusi standaryzacje, ale na razie po nastu latach udało się osiągnąć USB typu C przynajmniej teoretycznie.
U mnie np evse Tesli bierze kilka kWh na straty a Evse Raviconu mające bebechy hiszpańskie w tych samych warunkach nic! Za Chiny Ludowe nie wiem dlaczego? Wifi? Itp? Wallbox Tesli żre lekko na boku (niewiele)
Moze powstaną normy strat?
W Tesli faktura jest podana? Jest też różnica auto / wallbox AC
Gdzie indziej, to wolna amerykanka,
Ludzie piszą że im liczniki w domach robią jaja, a tu miało być normalnie?
Trzeba się opierać na internecie i doświadczeniu. Tam jest informacja które auta, są ekonomiczne i co dają. Nie sztuka mieć Melexa i chwalić się 10kwh/100km
Ps
Ja założyłem, że moje auta palą ok 25 kWh/100km i to się sprawdza. Pozwala nie płakać gdy się dciśniei czasem się cieszyć że się oszczędza.
To ma Tesla miał Leaf ( on mniej palił ale niekoniecznie zawsze) .
Mam spokój jako prosument stary z 13 lat jeszcze w ok 95%, mnie cena nie obchodzi ( nawet jak płacę za prąd to założyłem że ładuje się za darmo że słońca, a płacę za pralkę. , Luz w trasach gdybym celował tylko w SuC - 17 000km mam jeszcze w zapasie, plus możliwości dokupienia km za polecenia. Tylko wiadomo nie u nas...
Ostatnio Greenway naliczył 4 kWh więcej, niż Tesla zaraportowala i kto mnie naciął? Ten sam Grennway w lecie niemal tą samą ilość pokazał co Auto.