Grzanie auta przed startem na ustawioną godzinę lub odpalane z apki można im wybaczyć, bo to tak jak ktoś pisał webasto w ice, a nawet nie powinno liczyć tego, bo 1 użytkownik grzeje inny wsiada do zimnego i jedzie.
To powinno liczyć energie zużytą na grzanie kiedy ktoś siedzi w aucie, np pod szkołą czekając na dzieci( w ice jak silnik pracuje też w tym czasie zużywa paliwo), nie mówiąc już o tym kiedy 30min stoi się na ładowarce, wynika z typu tego napędu, co mam siedzieć i marznąć?
Rozróżnienia na pobór z kabla czy baterii nie rozumiem, bo każda energia kosztuje i co to za różnica, chyba 10-15% różnicy w ilości na stratach i eksploatacji baterii. Kolejny temat straty energii podczas ładowania, też nie podając tych wartości kłamią, a to kolejne 5-20%. Jeżeli najwydajniejszą opcją pod względem strat jest ładowanie 3f, z mocą 11kw to taki standard powninien być przyjety i też to policzone. (Ładowanie 1f, możemy odpuścić- chcesz jeździć EV musisz liczyć się z posiadaniem odpowiedniej infrastuktury, inaczej będzie to +10% zużytej energii). Tak samo jak podgrzewanie baterii podczaas ładowanie, ten napęd tak ma i tyle energii zużyjesz na całość eksploatacji, nie da się tego ominąć.
Dozory to dodatkowe bajery, w spaliniaku też by zeżarło aku i rano kable.
Argumenty typu mam PV i nic mnie to nie kosztuje, nie trafiają do mnie. Po to zainwestowałeś 50tys czy ile to tam wtedy kosztowało, żeby inwestycja zwrócila sie. Jak już masz i nie wykorzystujesz to przeinwestowałeś/bzdurnie wydałes pieniądze, ( mogłeś np kupić sztabkę złota zakopać ją i za 10lat sprzedać 100% drożej). Do tego dojdzie jeszcze pewnie kiedyś utylizacja instalacji, której nikt nie liczy.
Więc raportowanie ile faktycznie weszło prądu w baterie, ile wyszło w czasie kiedy siedzimy w aucie. Możemy pominąć kamery i np. multimedia, ewentualnie inny wodotryski których konkurencja nie ma w standardzie a korzystamy z ich na postoju. A jak ktoś grzje wnętrze będąc podpiętym do kabla, oszukuje sam siebie, ważne że podbił sobie ego i może wygłaszać , jak ev zuzzywa mu 13kwh/100, bo tak tablet pokazał.