To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

atr7

Zadomawiam się
W moim przypadku pojazd TM3 HL LR ,garażowany ,zużycie od 29.2.2024 ,wskazania:
-Podlicznik 3 fazowy: 136,16kWh
-WC : 135,44 kWh
-samochód (jazda) : 109kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 17,56kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,1 kWh
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
W moim przypadku pojazd TM3 HL LR ,garażowany ,zużycie od 29.2.2024 ,wskazania:
-Podlicznik 3 fazowy: 136,16kWh
-WC : 135,44 kWh
-samochód (jazda) : 109kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 17,56kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,1 kWh
Cieszy przyzwoita dokładność WC

a różnica 25% to jeszcze nie tak strasznie.
Ale mimo wszystko wolał bym w aucie mieć zużycie z postojami wiadomo - bez strat.
 

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Nie. Sposób liczenia średniego zużycia nie wpływa na zasięg.
hmm. Powodom nie zgadza się zasięg na tablecie z rzeczywistym.
Uważam, że sposób liczenia tesli jest w to uwikłany. Bo jednak dzięki metodzie którą pokazują realne szacunki odbiegają od rzeczywistosci.

Oczywiście prognoza ile auto przejedzie - jest dość precyzyjna. Gdy robimy trasę "na raz nawet przerwami typowymi".
Problem pojawia się na przestrzeni kilku dni. Dla przykładu po tygodniu jeżdżenia bez podłączania do ładowarki w sumie przejedzie się wyraźnie mniej niż auto prognozowało.
W takiej sytuacji Tesla ma mniejszą część prawdy po swojej stronie. Warunki atmosferyczne to część prawdy tylko. Użytkownik odpowiada za większą część. A tego z kolei auto nie "prognozuje" A nawet właściwie pomija. Bo gdzieś tam w innych zakładkach dopiero można to obadać.

Wszystko kwestia perspektywy. :)
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Powodom nie zgadza się zasięg na tablecie z rzeczywistym.
Nie wiem o co dokładnie chodzi powodom, artykuł tego nie precyzuje. Zgaduję, że chodzi o zasięg wyświetlany obok ikony baterii, który jest prostym porównaniem poziomu naładowania baterii do zmierzonego zasięgu EPA. Jak słusznie zauważyłeś warunki atmosferyczne, jak i żadne inne zmienne, nie mają wpływu na tę wartość.
Wątek natomiast porusza problem nie wliczania w statystykach podróży energii zużytej podczas niepodróży, gdzie „podróż” dla Tesli to stan, w którym ma wrzucony bieg inny niż P.
Jedno z drugim nie ma nic wspólnego.
 

Michal

Moderator
Mam jakieś dane.
Zrobiłem w weekend trasę Warszawa - Szczecin - Warszawa i kręcenie się 1227 km.
Auto raportuje 241 kWh zużytej energii i zużycie 197 Wh/km:
PXL_20240312_131527563.jpg

Spisałem dane z ładowań z Tesla Supercharger, Greenway oraz 100% start minus 16% powrót:

Ładowarki raportowały pobranie 283 kWh, więc mamy tutaj przekłamanie Tesli niecałe 15%.
Po uwzględnieniu zużycia na postój przez ten czas (16% ~ 11 kWh), można to bardziej zbliżyć do 11% rozjazdu.
Względem Tezlab jest to już jednak tylko ~5%

ŁadowanieŁadowanieŚrednia moc [kW]Pobrane [kWh]tezlab [kWh]%
Lućmierz SuC44% - 69%1151817,90,56%
Poznań SuC9% - 85%915954,77,29%
Renice GW34% - 70%452725,74,81%
Renice GW31% - 57%452018,57,50%
Poznań SuC2% - 73%1265650,59,82%
Lućmierz SuC6% - 63%1484340,75,35%
100%-16%100% - 16%116060-0,60%
suma2832685,18%
 
Last edited:

paradox

Pionier e-mobilności
Mam jakieś dane.
Zrobiłem w weekend trasę Warszawa - Szczecin - Warszawa i kręcenie się 1227 km.
Auto raportuje 241 kWh zużytej energii i zużycie 197 Wh/km:
View attachment 16594

Spisałem dane z ładowań z Tesla Supercharger oraz Greenway:

Ładowarki raportowały pobranie 283 kWh, więc mamy tutaj przekłamanie Tesli niecałe 15%.
Po uwzględnieniu zużycia na postój przez ten czas (16% ~ 11 kWh), można to bardziej zbliżyć do 11% rozjazdu.
Względem Tezlab jest to już jednak tylko ~5%

ŁadowanieŁadowanieŚrednia moc [kW]Pobrane [kWh]tezlab [kWh]%
Lućmierz SuC44% - 69%1151817,90,56%
Poznań SuC9% - 85%915954,77,29%
Renice GW34% - 70%452725,74,81%
Renice GW31% - 57%452018,57,50%
Poznań SuC2% - 73%1265650,59,82%
Lućmierz SuC6% - 63%1484340,75,35%
100%-16%100% - 16%116060-0,60%
suma2832685,18%
no i to jest konkret
 

camel

Zadomawiam się

Twice a year, NAF and Motor test the range and charging speed of the electric cars on the Norwegian market.

All the cars are tested on the same day under the same conditions, so you can compare the range and charging speed of the electric cars under typical Nordic conditions, summer and winter.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
IMO najważniejsze punkty z tego testu:
- Dobry wynik chińskich producentów. Ich wyniki najmniej odbiegały od WLTP.
- Ioniq6 nie podgrzewa baterii poniżej 20% naładowania, więc podczas spokojnej jazdy na mrozie bateria szybko ostygła. W EV9 limit jest ustawiony niżej i widać jaka jest różnica.
- Tm3 LR...
 
Last edited:
Top