To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

KrzysztofFly

Moderator
Mam jakieś dane.
Zrobiłem w weekend trasę Warszawa - Szczecin - Warszawa i kręcenie się 1227 km.
Auto raportuje 241 kWh zużytej energii i zużycie 197 Wh/km:
View attachment 16594

Spisałem dane z ładowań z Tesla Supercharger, Greenway oraz 100% start minus 16% powrót:

Ładowarki raportowały pobranie 283 kWh, więc mamy tutaj przekłamanie Tesli niecałe 15%.
Po uwzględnieniu zużycia na postój przez ten czas (16% ~ 11 kWh), można to bardziej zbliżyć do 11% rozjazdu.
Względem Tezlab jest to już jednak tylko ~5%

ŁadowanieŁadowanieŚrednia moc [kW]Pobrane [kWh]tezlab [kWh]%
Lućmierz SuC44% - 69%1151817,90,56%
Poznań SuC9% - 85%915954,77,29%
Renice GW34% - 70%452725,74,81%
Renice GW31% - 57%452018,57,50%
Poznań SuC2% - 73%1265650,59,82%
Lućmierz SuC6% - 63%1484340,75,35%
100%-16%100% - 16%116060-0,60%
suma2832685,18%
Mam podobne obserwacje, specjalnie ostatnio skrupulatnie odnotowywałem dane podczas wyjazdu, więcej szczegółów w tym wątku https://forum.elektrowoz.pl/threads/zimowy-wiosenny-wyjazd-w-alpy-2468km.6217/

05:30 Start z domu, samochód naładowany do 100%
10:16 - 10:46 SuC Gigafactory Berlin, 364km, zużycie 18,2kWh (66kWh) 78km/h, ładowanie 7%-74%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 30m, doładowane 53kWh, w czasie 28m
12:15 - 12:43 SuC Leizpzig-Flughafen 189km zużycie 24,5kWh (47kWh) 127km/h, ładowanie 9%-72%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 28m, doładowane 51kWh, w czasie 26m
13:55 - 14:32 SuC Munchberg-Nord 152km, zużycie 28,1kWh (43kWh) 127km/h, ładowanie 12%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 37m, doładowane 57kWh, w czasie 35m
17:05 - 17:41 SuC Vaterstetten 288km, zużycie 20,6kWh (59kWh) 113km/h, ładowanie 0%-78%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 36m, doładowane 63kWh, w czasie 34m
19:30 189km, zużycie 21,8kWh (41kWh) 104km/h, stan akumulatora 21%
Dwa ładowania na miejscu AC 11kW, roaming GreenWay
19km 8%-90% 65,6kWh
98km 70%-83% 10kWh
08:40 Start z Austrii, samochód naładowany do 80%
11:40 - 12:11 SuC Hilpolstein 315km zużycie 18,1kWh (57kWh) 104km/h, ładowanie 3%-75%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 31m, doładowane 59kWh, w czasie 29m
14:07 - 14:43 SuC Hermsdorf 225km, zużycie 20,4kWh (46kWh) 116km/h, ładowanie 11%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 36m, doładowane 58kWh, w czasie 34m
17:13 - 17:48 SuC Gigafactory Berlin 266km, zużycie 18,9kWh (50kWh) 106km/h, ładowanie 13%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 35m, doładowane 56kWh, w czasie 33m
19:34 - 19:48 GW Terminal Gorzów 129km, zużycie 17,9kWh (23kWh) 73km/h, ładowanie 50%-71%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 14m, doładowane 17,3kWh, w czasie 12m
23:00 dojazd do domu 234km, zużycie 17,2kWh (40kWh) 73km/h, ładowanie 14%-100%, doładowane 70,5kWh


Razem na całym wyjeździe przejechane 2468km
Zużycie na trasie w/g samochodu 493kWh
Ilość energii doładowana na ładowarkach 560,4kWh (SuC - 397kWh), (GreenWay - 92,9kWh), (Dom - 70,5kWh)
Średnia według Tesli z całej trasy 20,0kWh
Średnia z całego wyjazdu wyliczona z doładowanej energii 22,7kWh (a więc zawierająca także zużycie na postoju, grzanie przed ruszeniem itp.)
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Mam podobne obserwacje, specjalnie ostatnio skrupulatnie odnotowywałem dane podczas wyjazdu, więcej szczegółów w tym wątku https://forum.elektrowoz.pl/threads/zimowy-wiosenny-wyjazd-w-alpy-2468km.6217/

05:30 Start z domu, samochód naładowany do 100%
10:16 - 10:46 SuC Gigafactory Berlin, 364km, zużycie 18,2kWh (66kWh) 78km/h, ładowanie 7%-74%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 30m, doładowane 53kWh, w czasie 28m
12:15 - 12:43 SuC Leizpzig-Flughafen 189km zużycie 24,5kWh (47kWh) 127km/h, ładowanie 9%-72%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 28m, doładowane 51kWh, w czasie 26m
13:55 - 14:32 SuC Munchberg-Nord 152km, zużycie 28,1kWh (43kWh) 127km/h, ładowanie 12%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 37m, doładowane 57kWh, w czasie 35m
17:05 - 17:41 SuC Vaterstetten 288km, zużycie 20,6kWh (59kWh) 113km/h, ładowanie 0%-78%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 36m, doładowane 63kWh, w czasie 34m
19:30 189km, zużycie 21,8kWh (41kWh) 104km/h, stan akumulatora 21%
Dwa ładowania na miejscu AC 11kW, roaming GreenWay
19km 8%-90% 65,6kWh
98km 70%-83% 10kWh
08:40 Start z Austrii, samochód naładowany do 80%
11:40 - 12:11 SuC Hilpolstein 315km zużycie 18,1kWh (57kWh) 104km/h, ładowanie 3%-75%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 31m, doładowane 59kWh, w czasie 29m
14:07 - 14:43 SuC Hermsdorf 225km, zużycie 20,4kWh (46kWh) 116km/h, ładowanie 11%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 36m, doładowane 58kWh, w czasie 34m
17:13 - 17:48 SuC Gigafactory Berlin 266km, zużycie 18,9kWh (50kWh) 106km/h, ładowanie 13%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 35m, doładowane 56kWh, w czasie 33m
19:34 - 19:48 GW Terminal Gorzów 129km, zużycie 17,9kWh (23kWh) 73km/h, ładowanie 50%-71%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 14m, doładowane 17,3kWh, w czasie 12m
23:00 dojazd do domu 234km, zużycie 17,2kWh (40kWh) 73km/h, ładowanie 14%-100%, doładowane 70,5kWh


Razem na całym wyjeździe przejechane 2468km
Zużycie na trasie w/g samochodu 493kWh
Ilość energii doładowana na ładowarkach 560,4kWh (SuC - 397kWh), (GreenWay - 92,9kWh), (Dom - 70,5kWh)
Średnia według Tesli z całej trasy 20,0kWh
Średnia z całego wyjazdu wyliczona z doładowanej energii 22,7kWh (a więc zawierająca także zużycie na postoju, grzanie przed ruszeniem itp.)
Wygląda na to jakby energia pobierana w trakcie ładowania (filmy, ogrzewanie, muzyka w trakcie ładowania) + oczywiście straty na ładowaniu nie były nigdzie widoczne.
 

KrzysztofFly

Moderator
Wygląda na to jakby energia pobierana w trakcie ładowania (filmy, ogrzewanie, muzyka w trakcie ładowania) + oczywiście straty na ładowaniu nie były nigdzie widoczne.
Jest widoczna w zakładce postój, jednak nie jest doliczana do zużycia z jazdy. Kolejna rzecz, to straty energii na ładowaniu, tego nigdzie nie widać ;), można to sobie ewentualnie wyliczyć ;).
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Jest widoczna w zakładce postój, jednak nie jest doliczana do zużycia z jazdy. Kolejna rzecz, to straty energii na ładowaniu, tego nigdzie nie widać ;), można to sobie ewentualnie wyliczyć ;).
No właśnie mam wrażenie, że w zakładce postój są widoczne dane nie uwzględniające energii zużytej W TRAKCIE ŁADOWANIA co w sumie jest logiczne biorąc pod uwagę interwał który nazywa się “od ostatniego ładowania” co sugeruje jego zakończenie.

Panowie wyżej podali swoje statystyki które uwzględniają energię zużytą podczas jazdy + energię z zakładki postój a nadal brakuje im od 5% do 10% względem energii na fakturach.

Straty na ładowaniu to około 5% zapewne więc brakuje pozostałe 5% to może być infotainment w trakcie ładowania.
 

KrzysztofFly

Moderator
No właśnie mam wrażenie, że w zakładce postój są widoczne dane nie uwzględniające energii zużytej W TRAKCIE ŁADOWANIA co w sumie jest logiczne biorąc pod uwagę interwał który nazywa się “od ostatniego ładowania” co sugeruje jego zakończenie.

Panowie wyżej podali swoje statystyki które uwzględniają energię zużytą podczas jazdy + energię z zakładki postój a nadal brakuje im od 5% do 10% względem energii na fakturach.

Straty na ładowaniu to około 5% zapewne więc brakuje pozostałe 5% to może być infotainment w trakcie ładowania.
Ja podałem tylko energię z zakładki jazda. Podsumowując jednak obliczyłem zużycie na cały wyjazd (i ono uwzględnia zużycie także na postoju).
 

Michal

Moderator
Tutaj fajny film o tym jak Tesla i inne EV robią predykcję zasięgu - trochę w temacie:
 

atr7

Zadomawiam się
W moim przypadku pojazd TM3 HL LR ,garażowany ,zużycie od 29.2.2024 ,wskazania:
-Podlicznik 3 fazowy: 136,16kWh
-WC : 135,44 kWh
-samochód (jazda) : 109kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 17,56kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,1 kWh
Update od 29.2.2024:
-Podlicznik 3 fazowy: 418,29kWh
-WC : 414,88 kWh
-samochód (jazda) : 330kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 18,25 kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,6 kWh
 

paradox

Pionier e-mobilności
Update od 29.2.2024:
-Podlicznik 3 fazowy: 418,29kWh
-WC : 414,88 kWh
-samochód (jazda) : 330kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 18,25 kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,6 kWh
i w tym momencie może się nasunąć pytanie natury ogólnej: czy cała ta elektromobilność nie jest przypadkiem oparta na niedopowiedzeniach a z drugiej strony na sporych oczekiwaniach grupy idealistów? w takim układzie wypadkowa tych dwóch trendów mówi sama za siebie..... ktoś nas robi w bambuko.....
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Update od 29.2.2024:
-Podlicznik 3 fazowy: 418,29kWh
-WC : 414,88 kWh
-samochód (jazda) : 330kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 18,25 kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,6 kWh
Normalka tylko i m.in uparte......... tego nie kumają , że to inne paliwo i inaczej należy liczyć, bo i to inna technologia.
W EV straty są na przesyle, działaniu całego układu i funkcjach dodatkowych itp.
O tym wielokrotnie było mówione, ale wiadomo to jak w ICE, gdzie np. 6l/100km bywa fikcją. W EV mamy podobnie.
Podawane się zawsze korzystniejsze marketingowo liczby, ale i do takich jesteśmy też przyzwyczajeni. "ile pali" dotyczy jazdy i to producenci podają w najkorzystniejsze formie.
Podobnie nie dodajemy do kosztów spalania w ICE olei, filtrów itd... To jak gdyby przyjmujemy naturalnie.

Jednak gdy liczymy w EV "brutto" , to dla ludzi oszczędnych i mających możliwość łatwego ładowania, jest to bardziej ekonomiczny środek transportu, a jeśli nawet nie, to na ogół daje tak "ognia", jak drogie pod każdym względem mocne spaliniaki.
Niestety wiele jest prawdy w powiedzieniu , że na oszczędzanie biednych nie jest stać.
Wszystko się jednak pomału układa. Zawsze zostanie grupa niereformowalna i negująca fakty, szukająca dziury w całym.
Takich Pawlaków z "Samych Swoich", co zobaczyli nad głową samolot lub na polu kombajn jest trochę .
Rzadziej bywa zwykła zazdrość, że ktoś spróbował i się cieszy (a u nas zadowolenie, to jest stan podejrzany). .
Tak było z pierwszymi panelami na dachu , samochodami z automatyczną skrzynią, nawet z klimatyzacją, baliśmy się wybuchu poduszek ( znałem gościa co je wymontował w sprowadzonym aucie, bo się nasłuchał, przed erą internetu ...
Zostanie też grupa kierowców dla których ograniczenia i specyfika elektryków będzie z różnych obiektywnych przyczyn nie do zaakceptowania.
Ps Polsat właśnie sieje defetyzm gdy to piszę. Ogłasza upadek ev a triumf LPG... A stąd już bliżej do wodoru, bo gaz to gaz i kto by tam rozróżnia? ( jak evse nazywane ładowarką).
 
Last edited:
Top