Mam podobne obserwacje, specjalnie ostatnio skrupulatnie odnotowywałem dane podczas wyjazdu, więcej szczegółów w tym wątku https://forum.elektrowoz.pl/threads/zimowy-wiosenny-wyjazd-w-alpy-2468km.6217/Mam jakieś dane.
Zrobiłem w weekend trasę Warszawa - Szczecin - Warszawa i kręcenie się 1227 km.
Auto raportuje 241 kWh zużytej energii i zużycie 197 Wh/km:
View attachment 16594
Spisałem dane z ładowań z Tesla Supercharger, Greenway oraz 100% start minus 16% powrót:
Ładowarki raportowały pobranie 283 kWh, więc mamy tutaj przekłamanie Tesli niecałe 15%.
Po uwzględnieniu zużycia na postój przez ten czas (16% ~ 11 kWh), można to bardziej zbliżyć do 11% rozjazdu.
Względem Tezlab jest to już jednak tylko ~5%
Ładowanie Ładowanie Średnia moc [kW] Pobrane [kWh] tezlab [kWh] % Lućmierz SuC 44% - 69% 115 18 17,9 0,56% Poznań SuC 9% - 85% 91 59 54,7 7,29% Renice GW 34% - 70% 45 27 25,7 4,81% Renice GW 31% - 57% 45 20 18,5 7,50% Poznań SuC 2% - 73% 126 56 50,5 9,82% Lućmierz SuC 6% - 63% 148 43 40,7 5,35% 100%-16% 100% - 16% 11 60 60 -0,60% suma 283 268 5,18%
Wygląda na to jakby energia pobierana w trakcie ładowania (filmy, ogrzewanie, muzyka w trakcie ładowania) + oczywiście straty na ładowaniu nie były nigdzie widoczne.Mam podobne obserwacje, specjalnie ostatnio skrupulatnie odnotowywałem dane podczas wyjazdu, więcej szczegółów w tym wątku https://forum.elektrowoz.pl/threads/zimowy-wiosenny-wyjazd-w-alpy-2468km.6217/
05:30 Start z domu, samochód naładowany do 100%
10:16 - 10:46 SuC Gigafactory Berlin, 364km, zużycie 18,2kWh (66kWh) 78km/h, ładowanie 7%-74%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 30m, doładowane 53kWh, w czasie 28m
12:15 - 12:43 SuC Leizpzig-Flughafen 189km zużycie 24,5kWh (47kWh) 127km/h, ładowanie 9%-72%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 28m, doładowane 51kWh, w czasie 26m
13:55 - 14:32 SuC Munchberg-Nord 152km, zużycie 28,1kWh (43kWh) 127km/h, ładowanie 12%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 37m, doładowane 57kWh, w czasie 35m
17:05 - 17:41 SuC Vaterstetten 288km, zużycie 20,6kWh (59kWh) 113km/h, ładowanie 0%-78%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 36m, doładowane 63kWh, w czasie 34m
19:30 189km, zużycie 21,8kWh (41kWh) 104km/h, stan akumulatora 21%
Dwa ładowania na miejscu AC 11kW, roaming GreenWay
19km 8%-90% 65,6kWh
98km 70%-83% 10kWh
08:40 Start z Austrii, samochód naładowany do 80%
11:40 - 12:11 SuC Hilpolstein 315km zużycie 18,1kWh (57kWh) 104km/h, ładowanie 3%-75%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 31m, doładowane 59kWh, w czasie 29m
14:07 - 14:43 SuC Hermsdorf 225km, zużycie 20,4kWh (46kWh) 116km/h, ładowanie 11%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 36m, doładowane 58kWh, w czasie 34m
17:13 - 17:48 SuC Gigafactory Berlin 266km, zużycie 18,9kWh (50kWh) 106km/h, ładowanie 13%-83%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 35m, doładowane 56kWh, w czasie 33m
19:34 - 19:48 GW Terminal Gorzów 129km, zużycie 17,9kWh (23kWh) 73km/h, ładowanie 50%-71%, czas od zatrzymania pod ładowarką do odjazdu 14m, doładowane 17,3kWh, w czasie 12m
23:00 dojazd do domu 234km, zużycie 17,2kWh (40kWh) 73km/h, ładowanie 14%-100%, doładowane 70,5kWh
Razem na całym wyjeździe przejechane 2468km
Zużycie na trasie w/g samochodu 493kWh
Ilość energii doładowana na ładowarkach 560,4kWh (SuC - 397kWh), (GreenWay - 92,9kWh), (Dom - 70,5kWh)
Średnia według Tesli z całej trasy 20,0kWh
Średnia z całego wyjazdu wyliczona z doładowanej energii 22,7kWh (a więc zawierająca także zużycie na postoju, grzanie przed ruszeniem itp.)
Jest widoczna w zakładce postój, jednak nie jest doliczana do zużycia z jazdy. Kolejna rzecz, to straty energii na ładowaniu, tego nigdzie nie widać , można to sobie ewentualnie wyliczyć .Wygląda na to jakby energia pobierana w trakcie ładowania (filmy, ogrzewanie, muzyka w trakcie ładowania) + oczywiście straty na ładowaniu nie były nigdzie widoczne.
No właśnie mam wrażenie, że w zakładce postój są widoczne dane nie uwzględniające energii zużytej W TRAKCIE ŁADOWANIA co w sumie jest logiczne biorąc pod uwagę interwał który nazywa się “od ostatniego ładowania” co sugeruje jego zakończenie.Jest widoczna w zakładce postój, jednak nie jest doliczana do zużycia z jazdy. Kolejna rzecz, to straty energii na ładowaniu, tego nigdzie nie widać , można to sobie ewentualnie wyliczyć .
Ja podałem tylko energię z zakładki jazda. Podsumowując jednak obliczyłem zużycie na cały wyjazd (i ono uwzględnia zużycie także na postoju).No właśnie mam wrażenie, że w zakładce postój są widoczne dane nie uwzględniające energii zużytej W TRAKCIE ŁADOWANIA co w sumie jest logiczne biorąc pod uwagę interwał który nazywa się “od ostatniego ładowania” co sugeruje jego zakończenie.
Panowie wyżej podali swoje statystyki które uwzględniają energię zużytą podczas jazdy + energię z zakładki postój a nadal brakuje im od 5% do 10% względem energii na fakturach.
Straty na ładowaniu to około 5% zapewne więc brakuje pozostałe 5% to może być infotainment w trakcie ładowania.
Update od 29.2.2024:W moim przypadku pojazd TM3 HL LR ,garażowany ,zużycie od 29.2.2024 ,wskazania:
-Podlicznik 3 fazowy: 136,16kWh
-WC : 135,44 kWh
-samochód (jazda) : 109kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 17,56kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,1 kWh
i w tym momencie może się nasunąć pytanie natury ogólnej: czy cała ta elektromobilność nie jest przypadkiem oparta na niedopowiedzeniach a z drugiej strony na sporych oczekiwaniach grupy idealistów? w takim układzie wypadkowa tych dwóch trendów mówi sama za siebie..... ktoś nas robi w bambuko.....Update od 29.2.2024:
-Podlicznik 3 fazowy: 418,29kWh
-WC : 414,88 kWh
-samochód (jazda) : 330kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 18,25 kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,6 kWh
Normalka tylko i m.in uparte......... tego nie kumają , że to inne paliwo i inaczej należy liczyć, bo i to inna technologia.Update od 29.2.2024:
-Podlicznik 3 fazowy: 418,29kWh
-WC : 414,88 kWh
-samochód (jazda) : 330kWh
Prawdziwe zużycie z postojami,stratami itp: 18,25 kWh
Zużycie z tabletu(jazda): 14,6 kWh