To jak to jest z tym zużyciem? Statystyki tesli.

Grzesiek

Posiadacz elektryka
Mam jakieś dane.
Zrobiłem w weekend trasę Warszawa - Szczecin - Warszawa i kręcenie się 1227 km.
Auto raportuje 241 kWh zużytej energii i zużycie 197 Wh/km:
View attachment 16594

Spisałem dane z ładowań z Tesla Supercharger, Greenway oraz 100% start minus 16% powrót:

Ładowarki raportowały pobranie 283 kWh, więc mamy tutaj przekłamanie Tesli niecałe 15%.
Po uwzględnieniu zużycia na postój przez ten czas (16% ~ 11 kWh), można to bardziej zbliżyć do 11% rozjazdu.
Względem Tezlab jest to już jednak tylko ~5%

ŁadowanieŁadowanieŚrednia moc [kW]Pobrane [kWh]tezlab [kWh]%
Lućmierz SuC44% - 69%1151817,90,56%
Poznań SuC9% - 85%915954,77,29%
Renice GW34% - 70%452725,74,81%
Renice GW31% - 57%452018,57,50%
Poznań SuC2% - 73%1265650,59,82%
Lućmierz SuC6% - 63%1484340,75,35%
100%-16%100% - 16%116060-0,60%
suma2832685,18%
I takie dane służą dobremu.
Tak czy siak jest to dobry wynik.
A ten z Tezlab wyglada bardzo dobrze, bo pewnie nie uwzględnia strat na szybkiej ładowarce, bo niby skad.
 

daniel

Señor Meme Officer
I takie dane służą dobremu.
Tak czy siak jest to dobry wynik.
A ten z Tezlab wyglada bardzo dobrze, bo pewnie nie uwzględnia strat na szybkiej ładowarce, bo niby skad.
Jak porównuję dane z TeslaMate z GreenWayem to wychodzi to samo. Tezlab pewnie ma te same dane.

 

Michal

Moderator
Jak porównuję dane z TeslaMate z GreenWayem to wychodzi to samo. Tezlab pewnie ma te same dane.
Moim zdaniem Tesla wylicza ładowanie na podstawie doładowanych procentów razy pojemność baterii. Tak mi wychodzi z danych jakie prezentują.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
Mam jakieś dane.
Zrobiłem w weekend trasę Warszawa - Szczecin - Warszawa i kręcenie się 1227 km.
Auto raportuje 241 kWh zużytej energii i zużycie 197 Wh/km:
View attachment 16594

Spisałem dane z ładowań z Tesla Supercharger, Greenway oraz 100% start minus 16% powrót:

Ładowarki raportowały pobranie 283 kWh, więc mamy tutaj przekłamanie Tesli niecałe 15%.
Po uwzględnieniu zużycia na postój przez ten czas (16% ~ 11 kWh), można to bardziej zbliżyć do 11% rozjazdu.
Względem Tezlab jest to już jednak tylko ~5%

ŁadowanieŁadowanieŚrednia moc [kW]Pobrane [kWh]tezlab [kWh]%
Lućmierz SuC44% - 69%1151817,90,56%
Poznań SuC9% - 85%915954,77,29%
Renice GW34% - 70%452725,74,81%
Renice GW31% - 57%452018,57,50%
Poznań SuC2% - 73%1265650,59,82%
Lućmierz SuC6% - 63%1484340,75,35%
100%-16%100% - 16%116060-0,60%
suma2832685,18%
W końcu jakieś konkrety,
Jeszcze pytanie, co cnaczy postój? Bo jeżeli chodzi Ci o postój w trakcie ładowania, to chyba normalny sposób eksploatacji takiego auta, jeżeli siedziałeś w aucie 3h, bo z jaakiegoś powodu na coś czekałeś. Moim zdaniem można jedynie odliczyć od zużycia kamery/dozorowanie auta, mało które auto ma taką opcję, a spaliniak jakby cos takiego załączył to nie odpaliłby auta.
 

STMS

Posiadacz elektryka
Mam jakieś dane.
Zrobiłem w weekend trasę Warszawa - Szczecin - Warszawa i kręcenie się 1227 km.
Auto raportuje 241 kWh zużytej energii i zużycie 197 Wh/km:
View attachment 16594

Spisałem dane z ładowań z Tesla Supercharger, Greenway oraz 100% start minus 16% powrót:

Ładowarki raportowały pobranie 283 kWh, więc mamy tutaj przekłamanie Tesli niecałe 15%.
Po uwzględnieniu zużycia na postój przez ten czas (16% ~ 11 kWh), można to bardziej zbliżyć do 11% rozjazdu.
Względem Tezlab jest to już jednak tylko ~5%

ŁadowanieŁadowanieŚrednia moc [kW]Pobrane [kWh]tezlab [kWh]%
Lućmierz SuC44% - 69%1151817,90,56%
Poznań SuC9% - 85%915954,77,29%
Renice GW34% - 70%452725,74,81%
Renice GW31% - 57%452018,57,50%
Poznań SuC2% - 73%1265650,59,82%
Lućmierz SuC6% - 63%1484340,75,35%
100%-16%100% - 16%116060-0,60%
suma2832685,18%

no i jeszcze pozostaje pytanie czy wyjeżdżałeś z przygotowaną klimą i baterią bo to też zużywa prąd pobrany z sieci a potem nie pokazuje w statystyce ani nie doliczyłeś tego
 

Michal

Moderator
no i jeszcze pozostaje pytanie czy wyjeżdżałeś z przygotowaną klimą i baterią bo to też zużywa prąd pobrany z sieci a potem nie pokazuje w statystyce ani nie doliczyłeś tego
Nie ustawiałem przygotowania - zapomniałem o tym.
Przy czym przygotowanie to max 3 kWh, więc naprawdę niewiele zmieni w tej kalkulacji.

Wychodzi na to, że to, co pokazuje w stopce (pobrano z baterii raportowane przez Tezlab), różni się od faktycznego zużycia o około 5%.

Dla mnie te 11% raportowane przez Teslę to naprawdę niezły wynik i chciałbym zobaczyć taki sam test zrobiony samochodem innej marki.
Proponuje, żeby następnym razem zanim jakiś krzykacz się odezwie w tej konwersacji, sam wsadził dupe w auto, przejechał 1000 km i sprawdził jak jest u niego zanim zacznie pierdzielić durnoty jak to Tesla oszukuje na pokazywaniu zużycia, a inni nie.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Tak pokazuje aplikacja w różnych swoich zakładakach dzisiejsze krótkie doładowanie.
Gdy paluchem naciśniemy słupek z danego dnia, pojawiają się dane tego slupka (zdj górne /prawe)
To ładowanie było przed chwilą
Dotyczy tej samej sesji w domu to wszystko co widać jest jednoczasowe.

:)
Ci co to przeżywają jak mrówka okres mają przechlapane :)
Powodzenia w analizach


20240313_160920-COLLAGE~2_copy_1440x1440.jpg
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Te dane są na trasie Evse - Tesla., podawane przez aplikację a jedyne kable to kabel evse i wew instalacja Tesli.
Co gdzie jest mierzone, szacowanie itd Chgw?
Nie mam licznika już i nie chcę już mieć przed evse.
Kiedyś mierzyłem i na innym strat nie miałem w ciepłym garażu przy 11kW mocy. ( są tu gdzieś te posty) Teraz mam to w...
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Kolejna krótka sesja popołudniowa i w apce różne dane.
Jak zwykle najbardziej optymistyczne te zaraz po) ładowaniu na pierwszym ekranie jak jeszcze kabel tkwi w gnieździe tu 13 kWh



20240315_171342-COLLAGE_copy_1920x2556.jpg
 
Top