To w końcu ekran dotykowy dobry czy jednak guziki lepsze?

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Od 10 lat czytam na autoblogu że ekran dotykowy jest beznadziejny a teraz co? Zmiana frontu? Przecież Tesla nie zapłaciła na pewno !
 

Attachments

  • IMG_0705.png
    IMG_0705.png
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 145

zlp

Pionier e-mobilności
Jeśli jest częsta konieczność regulowania czegoś, to pokrętła są wygodniejsze. Ale nadmiar pokręteł i przycisków wymaga uczenia się ich. Pokrętła i przyciski wydawały mi się fajne, póki byłem w swoim samochodzie. Wsiadając do nieznanego auta mimo wszystko trzeba się ich uczyć. Nawet głupie wycieraczki działają różnie w różnych samochodach.
Tesla mnie za pierwszym razem przeraziła brakiem pokręteł.
Po tygodniu stwierdziłem, że to rozwiązanie wcale nie jest głupie i się sprawdza się bardzo dobrze.
Na co dzień niczego mi nie brakuje, od czasu do czasu trzeba wchodzić w opcje. Być może przydałoby się jeszcze jedno pokrętło z opcjami definiowanymi przez użytkownika, czyli Teslowy Commander.
Chociaż z drugiej strony przyciski zmieniające funkcjonalność w zależności od wybranej opcji, jak w KIA EV6 też pewnie mogłyby mnie przekonać.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Jeśli jest częsta konieczność regulowania czegoś, to pokrętła są wygodniejsze. Ale nadmiar pokręteł i przycisków wymaga uczenia się ich. Pokrętła i przyciski wydawały mi się fajne, póki byłem w swoim samochodzie. Wsiadając do nieznanego auta mimo wszystko trzeba się ich uczyć. Nawet głupie wycieraczki działają różnie w różnych samochodach.
Tesla mnie za pierwszym razem przeraziła brakiem pokręteł.
Po tygodniu stwierdziłem, że to rozwiązanie wcale nie jest głupie i się sprawdza się bardzo dobrze.
Na co dzień niczego mi nie brakuje, od czasu do czasu trzeba wchodzić w opcje. Być może przydałoby się jeszcze jedno pokrętło z opcjami definiowanymi przez użytkownika, czyli Teslowy Commander.
Chociaż z drugiej strony przyciski zmieniające funkcjonalność w zależności od wybranej opcji, jak w KIA EV6 też pewnie mogłyby mnie przekonać.
Ekran jest ok, ale nawet w tesli sa za male pola do wciskania. Nie da sie tak szybko na wyboistej drodze zmienic ustawienia wycieraczek czy szybko wlaczyc przeciwmgielnego. Za male te pola robia.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Jeśli jest częsta konieczność regulowania czegoś, to pokrętła są wygodniejsze. Ale nadmiar pokręteł i przycisków wymaga uczenia się ich. Pokrętła i przyciski wydawały mi się fajne, póki byłem w swoim samochodzie. Wsiadając do nieznanego auta mimo wszystko trzeba się ich uczyć.
Ekranu tym bardziej.
Przy np. godzinnej jeździe próbnej czasu nie wystarczy nawet na ogarnięcie podstawowych funkcji ekranowych, jeśli przycisków w ogóle nie ma...
 

solik

Pionier e-mobilności
Problem jest taki ze poza Tesla nie znam producenta ktory ma dobrze ogarniete opcje w ekranie dotykowym - tacy niech nadal robia guziki

Teraz po Tesli jezdze KIA i coz, wajchy pokretla jak w starej unitrze, producent czesc guzikow od klimy zrobil przyciskami, czesc dotykowo, niekonsekwencja dzialania producenta widoczna

Ale za to gorna czesc kierownicy zaslania niektore kontrolki na wyswietlaczu (y)
 
Last edited:

zlp

Pionier e-mobilności
Ekran jest ok, ale nawet w tesli sa za male pola do wciskania. Nie da sie tak szybko na wyboistej drodze zmienic ustawienia wycieraczek czy szybko wlaczyc przeciwmgielnego. Za male te pola robia.
Uważam, że obsługa wycieraczek w Tesli przyciskami na kierownicy jest naprawdę dobrze rozwiązana.
Po naciśnięciu przycisku wycieraczki (na kierownicy) otwiera się menu pod lewym pokrętłem i wybierasz sobie tryb jaki chcesz (mam kierownicę bez manetek).
 

marcin19

Nowy na Forum
Zawsze mnie to zastanawiało dlaczego tak większości potrzebne są fizyczne przyciski jeśli wsiadasz do samochodu, klima na auto, światła auto, wycieraczki auto, to kiedy te fizyczne przyciski są potrzebne ?
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Zawsze mnie to zastanawiało dlaczego tak większości potrzebne są fizyczne przyciski jeśli wsiadasz do samochodu, klima na auto, światła auto, wycieraczki auto, to kiedy te fizyczne przyciski są potrzebne ?
Wycieraczki na auto zazwyczaj działają inaczej niż by się chciało, światła w deszczowy dzień również, ogrzewanie kierownicy samo się nie włączy i nie wyłączy, w niektórych autah auto hold się sam nie włączy itd itp
Po prostu ze znanego przycisku wygodniej się to obsługuje.
Ekran to porażka, nadaje się tylko do grzebania na postoju.
Cała reszta powinna być do uzyskania podczas jazdy z dedykowanego przycisku/pokrętła.
 
Top