toyota walczy dalej

p0li

Pionier e-mobilności
dzis obejzalem ciekawy material o pracach toyoty nad skonstruowaniem taniego kitu do przrobek normalnych ICE na zalilanie wodorowe - cos podobnego do instalacji lpg
prace sa juz zaawansowane i kosztowo (moje szacunki) jest to 10x tansze niz pelna przerobka z ogniwem paliwowym i silnikiem elektrycznym
gdy osiagna cel - bedzie mozna dosc latwo przerobic spaliniaka na wodorowca - i jezdzic moze nie cicho ale ekologicznei

i strasznie mi sie to podoba :)

 

p0li

Pionier e-mobilności
Pan z interii mówił, że komplet 3 zbiorników ( do wymiany po 15 latach ) to 150kpln za same zbiorniki...
ojej - za 15 lat 150 tys to beda dwie kajzerki kosztowac
a co do samych zbiornikow - dostal cene z ASO na dzisiaj, zapytaj w tesli, vweju czy w fordzie ile kosztuje dzis bateria z wymiana - i nie omieszkaj podac to tutaj
 

pmlody

Pionier e-mobilności
ojej - za 15 lat 150 tys to beda dwie kajzerki kosztowac
a co do samych zbiornikow - dostal cene z ASO na dzisiaj, zapytaj w tesli, vweju czy w fordzie ile kosztuje dzis bateria z wymiana - i nie omieszkaj podac to tutaj
A są dostępne poza aso? Nastarsze mirai maja dzisiaj 9 lat.
 

p0li

Pionier e-mobilności
A są dostępne poza aso? Nastarsze mirai maja dzisiaj 9 lat.
a sa baterie do ww aut dostepne poza ASO?
nie przyerzucaj sie pytaniami - tylko odpowiedz na moje
 

Ratt

Posiadacz elektryka
a sa baterie do ww aut dostepne poza ASO?
nie przyerzucaj sie pytaniami - tylko odpowiedz na moje
Teoretycznie nie ale da się stare naprawiać/regenerować poza aso. Przy zbiornikach z wodorem chyba jeszcze nikt poza aso nie grzebie.
 

pmlody

Pionier e-mobilności
a sa baterie do ww aut dostepne poza ASO?
nie przyerzucaj sie pytaniami - tylko odpowiedz na moje
Są. Do leaf nawet lepsze niż OEM. Poza tym baterię wymieniasz, jak się popsuje lub zużyje, a butle co 15 lat niezależnie od wszystkiego. Zresztą to nie o to chodziło, tylko o to, że Pan z Interii zachwalał wady jako zalety. Taki obiektywny jest...
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Teoretycznie nie ale da się stare naprawiać/regenerować poza aso. Przy zbiornikach z wodorem chyba jeszcze nikt poza aso nie grzebie.
Kwestia podaży i popytu. Jak będzie zapotrzebowanie (popyt) w sensownej ilości to pojawią się firmy tym zajmujące (podaż). Dokładnie tak samo jak obecnie zaczynają pojawiać się firmy zajmujące bateriami. Co prawda nie każdą baterie da się ogarnąć (powodzenia z Teslowymi zalanymi pianką gdzie nawet obudowę ciężko jest odzyskać) ale w zdecydowanej większości można wymienić moduły pojedynczo lub wszystkie razem.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
A ja tam mocno kibicuje wodorowi w formie spalinowej. Tylko nie uwazam żeby miał sens w osobówkach. Samoloty, autobusy, ciężarówki, nawet busy. Wszędzie tam gdzie potrzebna jest duża ilość energii którą zaczynamy szybko zużywać. Jak już wszystkie magazyny i samochody zostaną naładowane energią z PV i wiatru to potem można stracić te 25% na elektrolize i 60% na spalanie. Taka sumaryczna sprawność wyjdzie z 20-25% ale jakby wodór był robiony z energii w momentach gdy byłaby prawie za darmo to czemu nie.

Jeśli chodzi o przeróbki starych aut to ludzie zawsze głosuj portfelem. Jak dzis ktoś zoferowałby przeróbke spaliniaka za ~10tys tak aby jeździł za ~20zł/100km to jest światełko w tunelu
 

pmlody

Pionier e-mobilności
A ja tam mocno kibicuje wodorowi w formie spalinowej. Tylko nie uwazam żeby miał sens w osobówkach. Samoloty, autobusy, ciężarówki, nawet busy. Wszędzie tam gdzie potrzebna jest duża ilość energii którą zaczynamy szybko zużywać. Jak już wszystkie magazyny i samochody zostaną naładowane energią z PV i wiatru to potem można stracić te 25% na elektrolize i 60% na spalanie. Taka sumaryczna sprawność wyjdzie z 20-25% ale jakby wodór był robiony z energii w momentach gdy byłaby prawie za darmo to czemu nie.

Jeśli chodzi o przeróbki starych aut to ludzie zawsze głosuj portfelem. Jak dzis ktoś zoferowałby przeróbke spaliniaka za ~10tys tak aby jeździł za ~20zł/100km to jest światełko w tunelu
Dzisiaj 10k to nie tak dużo. W czasach świetności LPG, wtrysk płynny był w niewiele niższych cenach. A ceny zycia wtedy były dużo niższe.
 
Top