Trochę danych o ładowaniach na SuC

Zainspirowany wątkiem w którym ktoś boi się ładować na SuC [kilk] postanowiłem napisać post o mojej historii ładowań na superchargerach.

Może na początek kilka zasad ładowania baterii innych niż LFP (występujących TM3SR), żeby były dla potomnych:
  • na co dzień w domu ładuję na AC do 70-80%
  • na szybkich ładowarkach DC, staram się nie ładować do 100% - to zajmuje dużo czasu i degraduje baterię - wolę zatrzymywać się częściej ale doładowywać mniej
  • ogólnie staram się nie trzymać auta z wysokim stanem naładowania długo - jeśli ładuję do 90-100%, to raczej bezpośrednio przed jazdą.

Mam obecnie przebieg 43 067 km.
Grube podsumowanie SuC:
charged [kWh]cost [PLN]charged km (200Wh/km)PLN/kWh
Sum/Avg
2682​
4062,563​
13410​
1,51​

Koszty ładowania od września 2021 są wyliczone sztucznie ale dokładnie (na podstawie prawdziwych cen), bo od tamtej pory mam darmowe ładowania dzięki poleceniom, które kiedyś dawały darmowe 1500 km doładowania.
Miałem takich poleceń 3 i darmowych ładowań 4500 km, a zostało mi jeszcze 520 km, więc przeliczając wygląda na to, że Tesla liczy tutaj zużycie 250 Wh/km 0_o, więc całkiem hojnie, a ja już przejechałem na tych darmowych ładowaniach jakieś 5000 km (licząc średnie zużycie w trasach 200Wh/km) :)
Dziękuję jeszcze raz tym, którzy skorzystali z mojego linku i przypominam, że program poleceń już nie działa :(

Degradacji baterii praktycznie nie obserwuję - nie widać spadku pojemności baterii w danych z przejazdów. Może straciłem 1 kWh pojemności baterii.

1660912783324.png

year.monthcharged [kWh]cost [PLN]charged km (200Wh/km)PLN/kWh
2020.12
100​
140​
500​
1,40​
2021.1
64​
89,6​
320​
1,40​
2021.2
65​
84,5​
325​
1,30​
2021.3
50​
65​
250​
1,30​
2021.4
2021.5
2021.6
294​
411,6​
1470​
1,40​
2021.7
494​
649,618​
2470​
1,32​
2021.8
628​
1066,595​
3140​
1,70​
2021.9
2021.10
53​
82,15​
265​
1,55​
2021.11
64​
99,2​
320​
1,55​
2021.12
139​
215,45​
695​
1,55​
2022.1
50​
70​
250​
1,40​
2022.2
310​
461,45​
1550​
1,49​
2022.3
2022.4
2022.5
2022.6
147​
243,3​
735​
1,66​
2022.7
158​
268,6​
790​
1,70​
2022.8
66​
115,5​
330​
1,75​

Do tego dochodzą ładowania DC na:
  • GW - 578,8 kWh (do baterii trafiło pewnie jakieś 90% tego), więc policzmy 520 kWh
  • Orlen - 804 kWh (do baterii trafiło pewnie jakieś 90% tego), więc policzmy 725 kWh
W sumie ładowań DC miałem do tej pory trochę ponad 3,9 MWh.
 
Last edited:

Michal

Moderator
12l LPG wychodzi na poziomie 36-38PLN więc taniej niż na SuC
Taniej niż SuC jeśli ładujesz tylko na SuC, a zwykle jednak startujesz naładowany w domu, przejeżdżasz 250 km, i ładujesz na SuC na następne 250 km, więc średnia cena z 500 km (Warszawa - Szczecin albo Warszawa - Słupsk) wychodzi 33 zł - nadal taniej niż LPG ;)
 
Last edited:

nnnnn

Pionier e-mobilności
Taniej niż SuC jeśli ładujesz tylko na SuC, a zwykle jednak startujesz naładowany w domu, przejeżdżasz 250 km, i ładujesz na SuC na następne 250 km, więc średnia cena z 500 km (Warszawa - Szczecin albo Warszawa - Słupsk) wychodzi 33 zł - nadal taniej niż LPG ;)
Oczywiście, nie sądzę że są ludzie którzy ładują się tylko na SuC, większość jednak okazjonalnie ładuje się na Suc a częściej w pobliżu miejsca zamieszkania. Dla pełnego obrazu tylko dorzuciłem LPG do statystyki.
 

Michal

Moderator
Rozumiem, ja tylko chciałem dodać prawdziwy obraz ceny ładowania na przykładowej trasie 500 km. Bo patrząc tylko na koszt SuC mamy niestety przekłamanie.
 

solik

Pionier e-mobilności
To jeszcze dla całokształtu dołóż 12l LPG.
Przy czym wspolczesne auta maja mix z ktorego moze wyjsc nawet 2-3l na 100km dotrysku benzyny

Z tych wyliczen wychodzi tez to, ze jazda mocnym elektrykiem vs mocnym benzynowym sie bedzie oplacac nawet po podwyzkach (300 konna benzyna w miescie 14-16l a mieszane 10-12l vs Tesla SR). Inna sprawa jesli ktos ma jakas Corolle Hybrid ktora mu zuzywa w mieszanym 5-6l.
 
Last edited:

tokwi

Posiadacz elektryka
Czyli ładując:
w domu
w taryfie nocnej 0,4 pln = 9 pln,
w taryfie dziennej 1 pln =22 pln,
na SuC za 2,6 = 57 pln
W porównaniu do 10 litrów benzyny za 70 pln :) Czyli jazda elektrykiem nie kosztuje mnie więcej niż benzyną.
Dziękuję Michał za wyliczenia :)
a jak jesteś małą firmą i cię dymają od roku na taryfach dla firm:

to np: w C21 100km wychodzi (2,1200 + 0,18) *1,23 *22 = 62 zł / 100km
 

lookash_c

Pionier e-mobilności

lookash_c

Pionier e-mobilności
razy m/w 19kwh/100 km i tak za ekstra jazdę to tanio
W sumie zgoda.
Ale realia są takie, że ostatnie miesiące to wszystko "na styk" i walka o przetrwanie, o elektryku tato (za chwilę na emeryturze) może pomarzyć. Ceny zabijają większość klientów...
 

tokwi

Posiadacz elektryka
Na przykładzie zakładu stolarskiego mego taty (C11, PGE) - dzieląc za ostatni miesiąc kwotę brutto (5% vat) przez zużyte kWh wychodzi 2,41 pln brutto... :-/
Sorki, dodałem wcześniej 23% zamiast 5%.
po korekcie w C21 wychodzi (2,1200 + 0,18) *1,05 *22 = 2,515 * 22 = 53 zł / 100km

Zostawiam juz to 22kWh (bo tak było we wcześniejszych wyliczeniach @aadamuss )
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Niech będzie na poziomie spaliniaka, ale tani/brak serwisu, czas (4 dni życia mam do przodu przez cztery lata nie jechania na "CPN ", jazda sprawniejsza przez odejście jak w Ferrari, bus pasy i parkowanie, amortyzacja jak w firmie do 255tys, to też trzeba liczyć.
 
Top