Trochę danych o ładowaniach na SuC

Zainspirowany wątkiem w którym ktoś boi się ładować na SuC [kilk] postanowiłem napisać post o mojej historii ładowań na superchargerach.

Może na początek kilka zasad ładowania baterii innych niż LFP (występujących TM3SR), żeby były dla potomnych:
  • na co dzień w domu ładuję na AC do 70-80%
  • na szybkich ładowarkach DC, staram się nie ładować do 100% - to zajmuje dużo czasu i degraduje baterię - wolę zatrzymywać się częściej ale doładowywać mniej
  • ogólnie staram się nie trzymać auta z wysokim stanem naładowania długo - jeśli ładuję do 90-100%, to raczej bezpośrednio przed jazdą.

Mam obecnie przebieg 43 067 km.
Grube podsumowanie SuC:
charged [kWh]cost [PLN]charged km (200Wh/km)PLN/kWh
Sum/Avg
2682​
4062,563​
13410​
1,51​

Koszty ładowania od września 2021 są wyliczone sztucznie ale dokładnie (na podstawie prawdziwych cen), bo od tamtej pory mam darmowe ładowania dzięki poleceniom, które kiedyś dawały darmowe 1500 km doładowania.
Miałem takich poleceń 3 i darmowych ładowań 4500 km, a zostało mi jeszcze 520 km, więc przeliczając wygląda na to, że Tesla liczy tutaj zużycie 250 Wh/km 0_o, więc całkiem hojnie, a ja już przejechałem na tych darmowych ładowaniach jakieś 5000 km (licząc średnie zużycie w trasach 200Wh/km) :)
Dziękuję jeszcze raz tym, którzy skorzystali z mojego linku i przypominam, że program poleceń już nie działa :(

Degradacji baterii praktycznie nie obserwuję - nie widać spadku pojemności baterii w danych z przejazdów. Może straciłem 1 kWh pojemności baterii.

1660912783324.png

year.monthcharged [kWh]cost [PLN]charged km (200Wh/km)PLN/kWh
2020.12
100​
140​
500​
1,40​
2021.1
64​
89,6​
320​
1,40​
2021.2
65​
84,5​
325​
1,30​
2021.3
50​
65​
250​
1,30​
2021.4
2021.5
2021.6
294​
411,6​
1470​
1,40​
2021.7
494​
649,618​
2470​
1,32​
2021.8
628​
1066,595​
3140​
1,70​
2021.9
2021.10
53​
82,15​
265​
1,55​
2021.11
64​
99,2​
320​
1,55​
2021.12
139​
215,45​
695​
1,55​
2022.1
50​
70​
250​
1,40​
2022.2
310​
461,45​
1550​
1,49​
2022.3
2022.4
2022.5
2022.6
147​
243,3​
735​
1,66​
2022.7
158​
268,6​
790​
1,70​
2022.8
66​
115,5​
330​
1,75​

Do tego dochodzą ładowania DC na:
  • GW - 578,8 kWh (do baterii trafiło pewnie jakieś 90% tego), więc policzmy 520 kWh
  • Orlen - 804 kWh (do baterii trafiło pewnie jakieś 90% tego), więc policzmy 725 kWh
W sumie ładowań DC miałem do tej pory trochę ponad 3,9 MWh.
 
Last edited:

tokwi

Posiadacz elektryka
Ja tam nie narzekam, bo i tak jeżdżę na prąd ze słońca.
Wku... mnie to, że się od roku strzyże małe firmy, a wielkie oburzenie jest dopiero wtedy gdy ceny rosną samorządom lub budżetówce.
Publiczne i samorządowe maja dziś nadal kilkukrotnie taniej niż MSP. Nie martwią się nadal ceną, bo mają (miały) kontrakty ze stałą ceną na okres budżetu, policzonego tak żeby sie zgadzało. Nikt nie oszczędzał, ani do końca roku nie potrzebuje oszczędzać. Dopiero przyszły rok da po dupie.
U mnie we wsi zaczynają się właśnie powoli wyłączać - https://plywalnia.uek.krakow.pl/2022/09/23/czasowe-zamkniecie-plywalni-uek/
 

JareG

Pionier e-mobilności

tokwi

Posiadacz elektryka
Uczelnie zawsze płaciły za prund z góry ustalony abonament. I to właściwie niezależnie od zużycia.. kiedyś np. na pracowni odpaliłem 15 komputerów i robiły mi obliczenia (czyli procesory chodziły na 100%) prawie przez miesiąc czy jakoś tak.

Pozdrawiam
Myślałem, że u nas tylko takie patologie ;-) W sumie to były... ,
bo Tauron powypowiadał uczelniom umowy, zapłacił kary, poobrażali się, ale na krótko i teraz zaczynają liczyć i oszczędzać.
Tania, albo zryczałtowana cena nie zachęcała do oszczędzania - nawet ekonomistów.
 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Taniej niż SuC jeśli ładujesz tylko na SuC, a zwykle jednak startujesz naładowany w domu, przejeżdżasz 250 km, i ładujesz na SuC na następne 250 km, więc średnia cena z 500 km (Warszawa - Szczecin albo Warszawa - Słupsk) wychodzi 33 zł - nadal taniej niż LPG ;)
Trasa Poznań-Karpacz, w domu naładowany na 100% czyli około 30 pln, dwa ładowania na SuC za 220 pln i powrót na 10 %. Jazda na S5 raczej szybciej niż wolniej, 120 +. Średnio na 100 km wyszło około 38 pln. Przy ładowaniu na ulicy tyle średnio wychodzi za 100 km jeśli trzeba ładować nie w domu.
Przy drugiej taryfie i fotowoltaice wyjdzie taniej i każdemu inaczej.
Te 38 pln to najgorszy scenariusz :)
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Uczelnie zawsze płaciły za prund z góry ustalony abonament. I to właściwie niezależnie od zużycia.. kiedyś np. na pracowni odpaliłem 15 komputerów i robiły mi obliczenia (czyli procesory chodziły na 100%) prawie przez miesiąc czy jakoś tak.

Pozdrawiam
Ostatnio Wydział na którym pracuję dostał wycenę na 2023. W 2021 zapłacił 2.4Mln, za 2022 zapłaci 4.6mln, kto oszacuje na ile opiewała jedyna oferta w przetargu na 2023?
 

JareG

Pionier e-mobilności
bo Tauron powypowiadał uczelniom umowy, zapłacił kary, poobrażali się, ale na krótko i teraz zaczynają liczyć i oszczędzać.
Tania, albo zryczałtowana cena nie zachęcała do oszczędzania - nawet ekonomistów.
Jestem ciekaw, jak to oszczędzanie wyjdzie - bo przynajmniej na moim uniwerku słabo z tym.. co innego jeśli trza przepalić kasiorę 🤣
Słabo to widzę - tą razą nie pomoże 'oszczędzanie' np. na sprzątaczkach (tzn. redukcje).. właściwie nie pomagało (poza PR) już wcześniej.

Pozdrawiam
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ostatnio Wydział na którym pracuję dostał wycenę na 2023. W 2021 zapłacił 2.4Mln, za 2022 zapłaci 4.6mln, kto oszacuje na ile opiewała jedyna oferta w przetargu na 2023?
12 baniek?

Pozdrawiam
 

Michal

Moderator
Ej, do omawiania cen energii są już chyba 3 inne wątki na tym forum :p
 
Top