Trzeba zacząć myśleć co po moim i3s 120 Ah mam kupić.

AZz

Zadomawiam się
Piszę ten tekst ponieważ zmieniam samochody co 4 lata z powodu ich wyeksploatowania i mam zwyczaj na kilkanaście miesięcy wcześniej rozpoczynać sezon jazd próbnych i testów. Zakup planuję jesienią 2023. Jeżdżę dużo- 50 000 km rocznie ale głównie w promieniu 100 km od firmy. 2 razy na rok dłuższe wypady (Mazury, morze)

Kryterium wyboru następujące:
1. Cena do 230 000 brutto - serio nie przekraczam
2. Nie może to być suv - mam taką fobię
3. Samochód musi mieć zasięg po uwzględnieniu degradacji po 200 000 km na poziomie 250 km
4. Przyspieszenie na poziomie max 7,5 s
5. Bezawaryjność potwierdzona przynajmniej 3 letnią obecnością auta na rynku w chwili zakupu
6. Obsługa serwisowa ograniczona do 1 raz na rok.
7. Moc ładowania realna/średnia na poziomie 50 kW
8 Odpada złącze CHADEMO
9. Czym mniejszy/ lepiej wyposażony tym lepszy. Bagażnik nie istotny.
10. Dobre oświetlenie drogowe. Teraz mam Matrixy i się przyzwyczaiłem.
11. Cichy ale z dobrym audio.

Jakieś propozycje?
 
Last edited:

Norbert

Posiadacz elektryka
Test łosia nie po to sprawdzam by brać udział w zawodach testu łosia tylko po to by wiedzieć które auto najlepiej zachowuje się na zmianach obciążenia. Lubię zakręty, nie chodzi o jakieś manewry tylko wyżej cenie zwinność niż vmax czy przyspieszenie. A cóż ja swoje 50 kkm rocznie robię głównie w mieście czy podmiejskich drogach…
Też lubię "zakręty", i powiem szczerze, że lepiej mi się po nich śmigało A6 C7, niż TMS :) kwestia masy. Tutaj TM3 jest wagowo zbliżone do A6...
Co do profilu jazdy - to mamy bardzo podobnie, z tym, że u mnie proporcje miasto 25% za miastem 75%.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Nie znam auta sportowego testowanego przez km77 które wyszło by gorzej niż 76 km/h. Porsche wychodzą powyżej 80, hothatche jak mini cooper S - przednionapedowka w trybie sport wychodzi tak samo jak niemal.
Proszę bardzo:
Najlepiej wypadł... citroen xantia. Opel grandland X wypadł lepiej niż ferrari testarossa bądź mazda mx-5. Nissan x-trail wypadł lepiej niż porsche cayman. Hyundai tucson wypadl lepiej niż civic type R. A nissan gt-r jest za dacią duster. Czy mam dalej wymieniać?

Jak myślisz, którym autem lepiej by Ci się jechało w zakrętach: nissanem gt-r czy dacią duster?
 

gim-kg

Pionier e-mobilności

Attachments

  • 00A25AE0-286A-4F7C-BB17-0D1FEA8D22B7.jpeg
    00A25AE0-286A-4F7C-BB17-0D1FEA8D22B7.jpeg
    112,1 KB · Liczba wyświetleń: 56
  • A1E02465-E2DB-4742-AFCA-E0AC90F38D76.jpeg
    A1E02465-E2DB-4742-AFCA-E0AC90F38D76.jpeg
    141,6 KB · Liczba wyświetleń: 63

AZz

Zadomawiam się
Zrobiłem krótką listę jazd próbnych z elementami które mnie niepokoją:
- ioniq 5 (trochę za duży, zbyt energozerny, zbyt wysoki)
-TM3 RWD - (serwis, oświetlenie drogowe, za duża )
- e-soul (słabe światła, FWD)
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
Ale, że co ;) jeździsz się fotografować ;) z różnymi autami ;)

Z serii - z kim widzieli moją TM3 ? :rolleyes:
Ale po co ten sarkazm?
Porównanie z Ioniq to akurat wycinek zdjęcia ze spotkania elektryków,
kolejne to odpowiedź na porownanie do muminka, akurat spotkałem się z kolegą który sam stwierdził że przód TM3 jest podobny do jego Porsche.
 

Norbert

Posiadacz elektryka
Ale po co ten sarkazm?
Porównanie z Ioniq to akurat wycinek zdjęcia ze spotkania elektryków,
kolejne to odpowiedź na porownanie do muminka, akurat spotkałem się z kolegą który sam stwierdził że przód TM3 jest podobny do jego Porsche.
Nie to nie sarkazm :) źle odebrane :)

Fajne porównania po prostu :)
 

AZz

Zadomawiam się
Proszę bardzo:
Najlepiej wypadł... citroen xantia. Opel grandland X wypadł lepiej niż ferrari testarossa bądź mazda mx-5. Nissan x-trail wypadł lepiej niż porsche cayman. Hyundai tucson wypadl lepiej niż civic type R. A nissan gt-r jest za dacią duster. Czy mam dalej wymieniać?

Jak myślisz, którym autem lepiej by Ci się jechało w zakrętach: nissanem gt-r czy dacią duster?
Ktore z aut sportowych mają mniej niż 76? Macan nie jest samochodem sportowym. On ma więcej wspólnego golfem niż z 911. I w ogóle w przypadku macana nie chodzi o mechaniczna zdolność tylko błąd w esp. Błąd ten miał także i-pace i e-tron i został już skorygowany

Natomiast enyaq i id4 są na poziomie Suzuki Jimny. Ja miałem to auto i wiem na co go stać….

Zapomniałem dodać ze cytowane zestawienie nie ma ani TM3 ani Tycan,a które są jedne z najlepszych..

EDIT: przypomniało mi się ze podczas opisu zachowania skody i VW autorzy ewidentnie wskazali na ociężałość i brak odporności na zmiane obciążenia. To nie tak ze ESP doprowadza do złego wyniku tylko esp go poprawia…

A testarossa jest samochodem z lat 80-tych z centralnie umieszczonym silnikiem napędzającym tylne koła, bez kontroli stabilizacji co czyni go bardzo trudnym samochodem do prowadzenia podczas takich manewrów. Takie samochody maja łatwość do baczkownia i nadają się bardziej na szybkie długie łuki i to nie dla każdego
 
Last edited:
Top