Uciążliwy hałas od kół - ktoś wyciszał?

kaziwich

Posiadacz elektryka
A ja mam wyciszone nadkola, bez tego hałas zwłaszcza z tyłu był nieakceptowalny.
No i opony 68dB vs 72 dB robią istotną różnicę.
Co masz na mysli piszac nadkola? Plastikowe nadkola czy blachy karoserii?
Ja mam wyciszona cala przestrzen bagaznika (wlacznie z obszarem nad kołami), bo tam są najwieksze polacie golej blachy i to najbardziej pomoglo, ale samych plastikowych nadkoli nie ruszalem.
Z przodu natomiast praktycznie w ogole nie ma blachy nad kolem.
U mnie 69 vs 72db tez byla roznica, ale na plus dla tych drugich :)
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Mam z tyłu wytłumienie całej blachy nadkola od zewnątrz i częściowo w bagażniku, tam gdzie był rezonans oraz samego nadkola z tworzywa,
a z przodu tylko plastik nadkola,
ale główny problem odczuwałem z tyłu i szumy z dachu przy większych prędkościach. Generalnie udało się obniżyć głośność do poziomu MB GLA, co nie jest wynikiem wybitnym, ale akceptowalnym.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Na początku byłem zachwycony, ale po pierwszym okresie fascynacji czym dłużej jeżdżę tym bardziej jest dla mnie uciążliwy hałas od kół. Teoretycznie mam opony premium, ale na etykiecie mają 72dB. Najcichsze zimówki jakie znalazłem w tym rozmiarze mają 70dB. Z innych wątków już wiem, że wymiana na cichsze coś tam pomaga, ale na dłuższą metę za wiele zmienia, bo TM3 ma słabo wyciszoną budę. Jedni piszą że można wyciszyć nadkola, inni że to cała buda rezonuje. Czasem mam wrażenie że jest ciszej, czasem słyszę tylko łuł łuł łuł łuł...

Pytanie do praktyków:
1. jeżeli ktoś zmieniał opony na cichsze, to jak ocenia różnice po dłuższym czasie, w szczególności w trasie - warto, nie warto?
2. jeżeli ktoś wytłumiał nadkola, to jak to robił i jak ocenia różnice po dłuższym czasie?
3. jeżeli ktoś zmieniał TM3 na TM3HL jak ocenia różnice? najlepiej po pewnym czasie, wiadomo, musi minąć początkowa fascynacja a wejść rutyna i praktyka.
A z ciekawości jaki masz punkt odniesienia? Czym jeździłeś wcześniej co było znośne i ciche?
 

cooler

Pionier e-mobilności
A ja mam wyciszone nadkola, bez tego hałas zwłaszcza z tyłu był nieakceptowalny.
No i opony 68dB vs 72 dB robią istotną różnicę.
Sam wyciszales? Czym? Z tyłu jest naprawdę tragedia...
 

rawier

Posiadacz elektryka
A ja mam wyciszone nadkola, bez tego hałas zwłaszcza z tyłu był nieakceptowalny.
No i opony 68dB vs 72 dB robią istotną różnicę.
A mierzyłeś poziom hałasu przed i po? Wydaje mi się, że kiedyś gdzieś na YouTube widziałem film gdzie ktoś pokazywał różnicę przed wyciszeniem nadkoli i po. I była, chyba coś koło 4 decybeli. Więc coś chyba daje
 

cooler

Pionier e-mobilności
Top