Ulepszony autopilot za €3800,-

danielm

Pionier e-mobilności
@Bronek Kolega pisze o podstawowym autopilocie (cruise control). Ten nie zmienia pasów. Wiem, bo mam ;)
no to po co chce zmieniać pas jak autopilot go nie zmienia?

tak jak Bronek pisze,
- w trybie NoA auto samo decyduje czy zmienić pas, niestety zgodnie z dyrektywą zaczeka na potwierdzenie kierunkowskazem i ruchem kierownicy (w usa nie czeka tylko sam zmienia, pretensje do dyrektywy)
- w trybie bez NoA auto będzie utrymywało pas ruchu, włączenie kierunkowskazu i ruch kierownicy spowoduje że auto zmieni pas (ten tryb preferuję)
- w trybie autopilota to jest tylko asystent pasa ruchu z aktywnym tempomatem, to że wymaga trzymania ręki na kierownicy to niestety wina dyrektywy oraz płaczu społeczności, kilka lat temu było z tym dużo lepiej. można znależć chwyt na kierownicy dzięki czemu nie będzie nas męczyć za bardzo.
Autopilot działa do 150km/h ale to jest chyba oczywista oczywistość, kto poniesie odpowiedzialność za przekraczanie prędkości skoro fabryczne oprogramowanie na to pozwala?
 

krzyss

Pionier e-mobilności
moje wrażenia po przejechaniu 2 tras z podstawowym autopilotem - jest słabiutko

porównanie mam do podobnego systemu w MB, tam nie ma to żadnych pretensji do bycia autopilotem, jest systemem wspomagającym utrzymanie pasa i aktywnym tempomatem
W TM3 autopilot jest zaskakująco słaby. Nie można zmienić pasa i go nie wyłączyć, przynajmniej mi się nie udało. Każdy ciut większy ruch kierownicą nawet z kierunkowskazem rozłącza autopilota. trzeba ponownie 2 razy wajchę w dół. I tak po każdym wyprzedzaniu, właściwie każdej zmianie pasa, czyli 4 kliknięcia wajchą na każdego wyprzedzonego tira. W MB auto zmienia pas samo jeśli przytrzymam kierunkowskaz, pozwala również się prowadzić łagodnym pociągnięciem kierownicy.
Non stop domaga się trzymania rąk na kierownicy, czasem nawet jeśli rzeczywiście je trzymam. Żąda drobnego ruchu kierownicą (gdzie w MB jest opcja kliknięcia guzika na kierownicy) a ruch tylko trochę większy niż najmniejszy rozłacza autopilota. Dizsiaj rozmawiałem przez telefon, i nie zauważyłem ze na ekranie, z boku w końcu, poza podstawowym polem wizji jeśli patrzymy na drogę napierw pojawia się komenda, potem delikatne niebieskie miganie, i potem od razu czerwona kartka i auto strzela focha, wyłacza system na reszte podróży. Zero sygnałów dzwiekowych, żadnego drżenia kierownicą, od razu foch i nie działa. Dla mnie to żenada, tak jak wiele patentów jest sympatycznych to ten jest słaby i zwyczajnie głupi
Nie wiem czy mam wrazenie ale tempomat działa tylko do 150km/h?
W MB jest genialny patent, auto pokazuje prędkość pojazdu przed nami, i można mniej więcej wyłąpać moment kiedy zacznie zwalniać, i wcześniej zjechać na lewy pas, tutaj ciągle zaskakuje mnie moment rozpoczęcia zwalniania (który jak się wydaje jest różny w odległości, w zależności od różnicy prędkości)
Ogólnie nie wiem jak to dokłdnie działa w EAP i FSD, ale trochę mi odeszła ochota żeby to nawet testować
Po aktualizacji bedzie sie sam wylaczac jak przytrzymasz kierunek, ale ja tez mam sporo "ale" do tego systemu, bede cwiczyl go dalej.
 

Khar

Posiadacz elektryka
sprawdz czy masz w info o aucie
Mam tak samo jak Ty: Komputer Pełnej Samodzielnej Jazdy
Zrób reset : Ja robie z hmulcem aczkolwiek nie wiem po co? ale tak dla zasady.
Zrobione obie wersje resetu. Nie poprawiło się.
Bo miałem problemy bez restetu z dwa razy z aktualizacjami
jaką masz?
2021.4.11 - chyba najnowsza.

No niestety jakiś błąd w oprogramowaniu musiał mi się trafić - piszę do serwisu.
 

krist

Posiadacz elektryka
no to po co chce zmieniać pas jak autopilot go nie zmienia?

tak jak Bronek pisze,
- w trybie NoA auto samo decyduje czy zmienić pas, niestety zgodnie z dyrektywą zaczeka na potwierdzenie kierunkowskazem i ruchem kierownicy (w usa nie czeka tylko sam zmienia, pretensje do dyrektywy)
- w trybie bez NoA auto będzie utrymywało pas ruchu, włączenie kierunkowskazu i ruch kierownicy spowoduje że auto zmieni pas (ten tryb preferuję)
- w trybie autopilota to jest tylko asystent pasa ruchu z aktywnym tempomatem, to że wymaga trzymania ręki na kierownicy to niestety wina dyrektywy oraz płaczu społeczności, kilka lat temu było z tym dużo lepiej. można znależć chwyt na kierownicy dzięki czemu nie będzie nas męczyć za bardzo.
Autopilot działa do 150km/h ale to jest chyba oczywista oczywistość, kto poniesie odpowiedzialność za przekraczanie prędkości skoro fabryczne oprogramowanie na to pozwala?
tak chodzi o Mercedesa. Powiem tak, specjalnie mi na tym systemie nie zależało, nie mam zamiaru jeździć Teslą w trasy. Ale to rozczarowanie że system nazwany dumnie Autopilot jest słabszy niż asystent pasa ruchu innego producenta. Jeśli chodzi o to nieszczęsne trzymanie rąk na kierownicy, wszystkie systemy tego wymagają, (zdaje się oprócz systemu montowanego przez gm w Cadillakach) ale można by to było w większych interwałach czasowych robić. I na przykład zaakceptować ruszenie kółkiem jako potiwerdzenie uwagi. co do prędkości maksymalnej na autopilocie, to znowu mało ważne, bo i tak jazda powyżej 150 zakończy się dość szybko ze względu na baterię, ale nie wiem po co to jest. W niemieckich autach jest to ustawione na poziomie 180-210km, i jakoś nie mają problemów prawnych. Inna sprawa, w większości aut włączenie temopomatu oznacza ustawienie prędkosic aktualnej, wydaje mi się że autopilot ustawia predkość maksymalną wg prędkości dozwolonej, jadąc 120 włączenie autopilota zwiększąło prędkośc do 140 i trzeba to było kółkiem zmniejszać. Czy coś źle robię?
 

Khar

Posiadacz elektryka
A nie musisz Dostosowac SUMMON ?
Summon co ciekawe został aktywny. W dostosowaniu ustawia się max odległość summon, oraz min. odległości od samochodu z przodu i po bokach.
To się nie trzyma kupy - jakiś pewnie dziwny błąd. Zrobiłem zgłoszenie serwisowe.
 
K

Konto_usunięte_2021-03-29

Gość
tak chodzi o Mercedesa. Powiem tak, specjalnie mi na tym systemie nie zależało, nie mam zamiaru jeździć Teslą w trasy. Ale to rozczarowanie że system nazwany dumnie Autopilot jest słabszy niż asystent pasa ruchu innego producenta. Jeśli chodzi o to nieszczęsne trzymanie rąk na kierownicy, wszystkie systemy tego wymagają, (zdaje się oprócz systemu montowanego przez gm w Cadillakach) ale można by to było w większych interwałach czasowych robić. I na przykład zaakceptować ruszenie kółkiem jako potiwerdzenie uwagi. co do prędkości maksymalnej na autopilocie, to znowu mało ważne, bo i tak jazda powyżej 150 zakończy się dość szybko ze względu na baterię, ale nie wiem po co to jest. W niemieckich autach jest to ustawione na poziomie 180-210km, i jakoś nie mają problemów prawnych. Inna sprawa, w większości aut włączenie temopomatu oznacza ustawienie prędkosic aktualnej, wydaje mi się że autopilot ustawia predkość maksymalną wg prędkości dozwolonej, jadąc 120 włączenie autopilota zwiększąło prędkośc do 140 i trzeba to było kółkiem zmniejszać. Czy coś źle robię?
1. ustawienie prędkości początkowej tempomatu masz w opcjach.
2. Opcja której szukasz i porównujesz do asystenta w MB jest w FSD (już tym połowicznym). Chyba ;)
 

danielm

Pionier e-mobilności
tak chodzi o Mercedesa. Powiem tak, specjalnie mi na tym systemie nie zależało, nie mam zamiaru jeździć Teslą w trasy. Ale to rozczarowanie że system nazwany dumnie Autopilot jest słabszy niż asystent pasa ruchu innego producenta. Jeśli chodzi o to nieszczęsne trzymanie rąk na kierownicy, wszystkie systemy tego wymagają, (zdaje się oprócz systemu montowanego przez gm w Cadillakach) ale można by to było w większych interwałach czasowych robić. I na przykład zaakceptować ruszenie kółkiem jako potiwerdzenie uwagi. co do prędkości maksymalnej na autopilocie, to znowu mało ważne, bo i tak jazda powyżej 150 zakończy się dość szybko ze względu na baterię, ale nie wiem po co to jest. W niemieckich autach jest to ustawione na poziomie 180-210km, i jakoś nie mają problemów prawnych. Inna sprawa, w większości aut włączenie temopomatu oznacza ustawienie prędkosic aktualnej, wydaje mi się że autopilot ustawia predkość maksymalną wg prędkości dozwolonej, jadąc 120 włączenie autopilota zwiększąło prędkośc do 140 i trzeba to było kółkiem zmniejszać. Czy coś źle robię?
w usa poruszenie kółkiem załatwia sprawę, nie trzeba ruszać kierownicą, u nas nie wolno
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie masz sygnałów dźwiękowych, że nie trzymasz kierownicy? To dziwne.
Dałem zgode na kamere w środku, ale i tak miałem bardzo długie przerwy w prośbach "o kierownicę".
Nie prosi jak się jedzie spokojnie i zgodnie z przepisami. szarpanie i przekraczanie predkości walka z AP, zła pogoda nasila te komunikaty. Ale ja mam cos z tym inaczej od samego początku . Dlaczego? Nie wiem. Myślę , że to też zależy od trasy i ruchu. Na dwupasmówkach spoko na zwyklych częściej.
Ap/FSD nie zaklada jak w innych autach ingerencji kierowcy i w tej naszej okrojonej formie ma lekko inaczej jak inne auta. Np Nissan po włączeniu kierunkowskazu wyłącza AP i pozwala zmienić pas.
Tesla zaklada, że zrobi to sama, zrobiłaby ale nie może ( Prawo - Dyrektywa 8) . W FSD zrobi po zatwierdzeniu ruchem kierownicy.
Autopilot ma kilka ustawień i sa opisane. np Kliknięcie na aktualną predkość ją ustawi, klikniecie na znak ograniczenia też, ( są pewne reguły w ustawieniach AP), kółko wiadomo. Też ma to swoje wady, bo mapy stare 2019 i czytanie znaków plus jakieś widzimisię Tesli nie pozwala wielokrotnie jechać na AP/FSD. Ależaden samochód w tym Mercedes nawet S nie trzyma tak sie drogi jak Tesla.
Jade okolo 15.00 z 200km na nowej aktualizacji to zobacze co spiepszyli.
tempFileForShare_20210316-143611_copy_669x988.jpg
 
Last edited:
Top