danielm
Pionier e-mobilności
no to po co chce zmieniać pas jak autopilot go nie zmienia?@Bronek Kolega pisze o podstawowym autopilocie (cruise control). Ten nie zmienia pasów. Wiem, bo mam![]()
tak jak Bronek pisze,
- w trybie NoA auto samo decyduje czy zmienić pas, niestety zgodnie z dyrektywą zaczeka na potwierdzenie kierunkowskazem i ruchem kierownicy (w usa nie czeka tylko sam zmienia, pretensje do dyrektywy)
- w trybie bez NoA auto będzie utrymywało pas ruchu, włączenie kierunkowskazu i ruch kierownicy spowoduje że auto zmieni pas (ten tryb preferuję)
- w trybie autopilota to jest tylko asystent pasa ruchu z aktywnym tempomatem, to że wymaga trzymania ręki na kierownicy to niestety wina dyrektywy oraz płaczu społeczności, kilka lat temu było z tym dużo lepiej. można znależć chwyt na kierownicy dzięki czemu nie będzie nas męczyć za bardzo.
Autopilot działa do 150km/h ale to jest chyba oczywista oczywistość, kto poniesie odpowiedzialność za przekraczanie prędkości skoro fabryczne oprogramowanie na to pozwala?