Uszkodzony punkt podnoszenia w Tesli Y RWD (Berlin) przy naprawie opony

itguy

Posiadacz elektryka
W LR AWD podnosiłem 3 razy za każdy z punktów żabą w garażu i 0 problemów, raz bez podkładek i 2x z podkładkami(sporo ułatwiają).
Te same doświadczenia mam. Zwykła żaba, podkładka, a auto już podnosiłem z 7 razy za każdy pkt osobno, jak na razie zero problemów. Może coś z SR jest nie tak, w końcu to element baterii. Swoją drogą takie wygięcie to nie problem bo tam nie ma ogniw nad tym elementem. A co do innych aut to miałem ich kilkanaście i w każdym miejsce podnoszenia było pozaginane po X wizytach u różnych mechaników. Z tym że tam nie było zjawiska strachu, "ryzyka pożaru" i innych takich rozdmuchiwanych przez media jak w przypadku bev.
 

cezbar

ID.4 Pro 128kW/77kWh 2023
opuszczam. Jak jedziesz do warsztatu, a tym bardziej w nocy na parkingu gdy naprawia to mobilny serwis to już takiej precyzji nie ma. I tak robiłem z siebie trochę debila stojąc nad tymi mechanikami patrząc im na ręce gdy wykonują blachą czynność, którą robią dziesiątki razy dziennie.
Zawsze trzeba patrzyć.
mi w Aurisie o mało co błotnika przy podnoszeniu nie wyrwali.
Błotniki na progu schodził w takie coś co wyglądało jak punkt podnoszenia.
ale zamiast dokładnie sprawdzić gdzie jest znacznik to już zaczęli podnosić
 

Bronek

Pionier e-mobilności
W okresach wymian mają full roboty i czasem nowych pracowników . Więc pp błędow rośnie .
Np u mnie za każdym razem w kamperze gdzie jest tylna oś szersza chcą mnie załatwić ci sami mechanicy na cacy ...bo to sporadyczy przypadek i zapominają by uważać na tył gdy wjeżdża na platformę.
Podobnie bywa jeszcze z EV i tym samym Teslami.
Dlatego pilnujemy , tym bardziej ze mam na każdej osi w x inne profile opon
 
Last edited:
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Ja ostatnio podnosiłem cały przód mojej rumuńskiej Tesli i, nie ukrywam, też musiałem troszkę posprawdzac co i jak, bo oryginalny podnośnik nie opiera się o rant tylko o powierzchnię bezpośrednio za rantem, a sam rant służy do ustalenia pozycji podnosnika. Blacha w Springu nie budzi nadmiernego zaufania więc byłem podwójnie ostrożny. Z wiedzą z podnoszenia fabrycznym lewarkiem, drugą stronę podniosłem żabą bez żadnych konsekwencji.
Dziwne że tak prosta i eksploatacyjna czynność jak podnoszenie auta do naprawy flaka/wymian kół w Tesli rodzi takie ryzyka. Serwis Tesli ma jakiś antygrawitacyjny patent na podnoszenie?
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nic takiego .Wszystkie auta mają swoje pkt poparcia , tylko w eletrykach ma on większe znaczenie bo błąd /wypadek przy podnoszeniu bywa kosztowniejszy i czasem może mieć niebezpieczne konsekwencje
Tesla jest tylko jak zwykle pkt odniesiania dla wszystkich
Bo zobacz ! Masz Dacie a czytasz o tym tu .
Odwrotnie bywa rzadziej lub wcale .
 

Marecki

Nowy na Forum
Kosmetyka? Wgięcie jest spore. Wokół otworu jest też pękniecie co widać na zdjęciu. Auto jest praktycznie nowe, 10 miesięcy, 16kkm. Co będzie za kilka lat jak być może trzeba będzie podnosić za ten punkt wielokrotnie?
Wgięcie pojemnika baterii łatwo zmierzyć. Wystarczy przyłożyć poziomicę. Po lewej stronie idealnie przylega do baterii. Po prawej natomiast nie. Nie mierzyłem dokładnie (ale to nie problem) ale na zdjęciu widać ze jest tak ok 2mm szczeliny.
Tesla to jest jednorazówka za kupę kasy .Ja pracuję w fabryce i robimy części do Tesli Y te przed modyfikacja są grubsze i mocniejsze .Te po modyfikacji są cienkie i wyginają się w rękach .Oszczędność materiału jak widzę nie tylko w tych naszych częściach . Masakra .A kasę chcą ta samą .
 
Top