Volvo EX30 czy to paradox ID.3 ?

  • Thread starter Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27
  • Start date
  • Tags
    None
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
każde z pań i panów w tej dyskusji może mieć rację......
zaryzykuję śmiałą tezę, że EX30 to tak naprawdę MG4 ze znaczkiem Volvo i innym infotaimentem. w obu modelach baterie 51 i takie same większe, wersja 4X4 prawie identyczne parametry. Czyżby jedna uniwersalna platforma EV chińskiej republiki ludowej dla całej europy?
 

vwir

Pionier e-mobilności
To są dwie różne platformy dwóch różnych producentów. Baterie tylko pozornie są takie same, ale w MG4 51kWh to pojemność użyteczna, a w EX30 51kWh to pojemność brutto (użytecznej jest 49kWh). MG4 ma moc 170KM, a EX30 ma moc 270KM). Przy większych bateriach różnice są w drugą stronę. To zupełnie inne konstrukcje.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
To są dwie różne platformy dwóch różnych producentów. Baterie tylko pozornie są takie same, ale w MG4 51kWh to pojemność użyteczna, a w EX30 51kWh to pojemność brutto (użytecznej jest 49kWh). MG4 ma moc 170KM, a EX30 ma moc 270KM). Przy większych bateriach różnice są w drugą stronę. To zupełnie inne konstrukcje.
popatrz na MG XPower
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
rozumiem że patrzysz jak na klasyczne spalinowce ale warto porównać na ev-database, pojemności takie same , konstrukcje, wymiary. tak zmienione trochę bufory w bateriach, troszkę lepsze osiągi bo to łatwo przeprogramować ale coś mi się wydaje że to jest jedno i to samo w innym sreberku
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
chodzi o to że idea tego auta jest prosta z punktu widzenia sprytnego chinczyka. wbijamy się w niszę którą nie zagospodarowała do tej pory Tesla, czyli po staremu wypuszczamy trojaczki (dla każdego coś miłego- smart, volvo, zeeker ) wielkościowo i cenowo poniżej Tesli ale z parametrami już konkretnymi żeby betatester się zawahał co wybrać. wcześniej jednak zebrawszy info z rynku wypuszczając sondę tzn. MG4. ogólnie żeby jak najwięcej kasy zebrać z rynku jedna i ta sama platforma w innych sreberkach i złotkach. plan doskonały.
 

vwir

Pionier e-mobilności
rozumiem że patrzysz jak na klasyczne spalinowce ale warto porównać na ev-database, pojemności takie same , konstrukcje, wymiary. tak zmienione trochę bufory w bateriach, troszkę lepsze osiągi bo to łatwo przeprogramować ale coś mi się wydaje że to jest jedno i to samo w innym sreberku
Porównywałem właśnie na ev-database. Różnią się. Tak patrząc to mój Mach-E jest identyczny jak EX30. Moc podobna, pojemność baterii podobna, nawet moment obrotowy się zbytnio nie różni. Wymyślasz teorię spiskową i tyle.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
nie chcem ale muszem ( jak mawiał nasz prezydent) być spiskowcem ponieważ jak się myśli po staremu np. slogan przewaga dzięki technice to tak było...kiedyś. wszystkie te turbo, wankle, diesle, gdi i inne wynalazki wymagały lat na dopracowywanie a teraz jest silnik elektryczny bardzo łatwo modyfikowalny i widać jak można zejść z kosztów mając w perspektywie zyski. teraz jest przewaga dzięki redukcji kosztów.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
No nie bardzo właśnie, sieć sprzedaży Volvo istnieje w Europie, fabryki również.
To że akurat EX30 nie jest w nich produkowany, niewiele zmienia.
Poprawka - na razie nie jest produkowany. Volvo już zapowiedziała że EX30 jako produkt który ma być popularny w Europie będzie też produkowany w fabryce w Ghent, przystosowanie linii pewnie będzie miało miejsce w przerwie letniej 2024 i od rocznika 2025 ma ruszyć produkcja na pełną skalę.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Smart, ma lepsze jakościowo materiały i wykończenie.
Nie siedziałem w Smarcie #1 ale porównując próbniki materiałów wolę te z EX30. Akurat najsłabsza według mnie jest ta wersja promowana przez Volvo na początku z paskudnym kolorem i panelami jak z lastriko ale na szczęście jest za dopłatą. Bazowa jest IMHO sporo fajniejsza a ta z wełnianą tapicerką rewelacja.
 
Top