Też tak uważałem. Ale dziś twierdze inaczej. W PL nic takiego nie ma wyszczególnionego. Jeśli są dopłaty które otrzymuje sprzedawca to jest to wyszczególnione w innych krajach, albo jakieś opłaty dodatkowe(kraje niemieckojęzyczne)
Weźmy sobie Tesla 3 Węgry 15tys PLN taniej albo te Czechy 20tys PLN taniej (po przeliczeniu VAT). Te ceny nie zawierają żadnych dopłat a w PL nie slyszałem o żadnych opłatach importowych, cłach itd
A droższe auto Tesla 3P Węgry 6-7tys taniej, Czechy 2tys taniej
Ceny były ustalane/aktualizwoane w ostatnim tygodniu, więc nie ma też jakiegoś dużego rozjazdu kursów walut. Dopłaty w Czechach są klarowne 200tys CZK dla aut do 1.5mln CZK i to jest do tej 20tys PLN niższej ceny.
Zawsze mieliśmy z 1-2% wiecej(może od portu dalej) ale dziś jest to nawet ponad 5% drożej (podstawowy model 3). Sam staram się dociec z czego to wynika. Obstawiam że mamy za mało salonów,serwisów, ładowarek Tesli i dlatego troszke hamowana jest sprzedaż tych najtańszych aut których najwiecej się sprzedaje, żeby nowi klienci nie narzekali na serwis i ładowarki. A akurat u na nas padło bo u nas podłączenie porządnego SuC do sieci trwa pewnie ok 4 lat