Wizualizacja danych UDT o ładowarkach - historia ładowania i dostępności

Michal

Moderator
Dzięki za zwrócenie uwagi!
Grzebałem wczoraj i przypadkiem zostawiłem ograniczenie dat do 24.06.2022.
Poprawione.
 

Michal

Moderator
Dodałem możliwość ograniczania zakresu dat ale na razie w taki dość łopatologiczny sposób (zmieniając daty w zapytaniu): http://ev.warszawa.pl/?pointID=268132&dateFrom=20220709&dateTo=20220710
(dopisałem w instrukcji powyżej)

Pojawił się też ciekawy przypadek użycia aplikacji ([tutaj]):
Siedzisz sobie w hotelu w Zakopcu, drapiesz się wiadomo po czym i myślisz sobie - kurde, zapomniałem podłączyć auta na noc, ale ze mnie parówa, a dziś wyjeżdżamy, więc muszę się podładować na jakimś CCS, jednak oczywiście nikt się nie zalogował na plugshare. No to wchodzisz na ev.warszawa.pl, sprawdzasz gdzie są wolne ładowarki albo jak nie są wolne, to kiedy rozpoczęło się ładowanie i możesz w ten sposób określić mniej więcej, kiedy powinno się zakończyć - ludzie zwykle ładują się 1-1,5h.
Dzięki temu wiesz gdzie jechać i kiedy możesz się spodziewać wolnego kabla.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Wykresy obsługują powiększanie - z myszą na wykresie scrollujemy albo szczypiemy palcami. Pod wykresem jest przycisk "Reset chart", który cofa powiększenie. Można również zaznaczyć obszar do powiększenia na wykresie klikając i przeciągając myszą.
(dopisałem w instrukcji powyżej)
 
Last edited:

Michal

Moderator
Na górze strony po prawej jest sekcja na linki - będą tam dochodziły jakieś nowe podstony.
* nowe ładowarki - tabelka pokazująca jak rozkłada się w czasie powstawanie nowych ładowarek (>=50 kW) w PL
(dopisałem w instrukcji powyżej)
 

Michal

Moderator
Napisałem maila do UDT w sprawie tego bałaganu w danych i wyobraźcie sobie, że napisali, że się tym zajmą i skontaktują się z operatorami. W szczególności jako przykłady błędnego raportowania podałem punkty ładowania zmieniające stan co minutę od prawie 3 tygodni (28 tys zmianów stanu) i Ionity jako zmianę statusu z dostępnego na dostępny co 10 minut.
Z moich wstępnych rachunków wynika, że błędy w raportowaniu ma co najmniej 500 na 4000 punktów ładowania (tyle punktów ładowania zmieniało stan średnio co najmniej 10 razy na dobę w ciągu ostatnich 21 dni). Zaoferowałem im swoją pomoc w badaniu sprawy.
No zobaczymy jak się to potoczy.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Ale przynajmniej coś będzie, a nie że zostanie syf, akurat tutaj zdecydowanie popieram podejście kol. @Michal
Jako że >25 lat spędziłem w tzw. budżetówce to nie podniecałbym sie nadaremno ichnimi obietnicami.. 🤣
BTW: działalność kol. Michała jest podziwu godna, ale nie spodziewam się szału ze strony administracji państwowej

Pozdrawiam
 
Top