Wrażenia z jazdy w trasie

ypl

Pionier e-mobilności
Jak macie ochotę to piszmy tutaj wrażenia z jazdy w trasie.

Dzisiaj pierwsza dłuższa trasa, o dziwo, moja małżonka pojechała część trasy :D
Ewidentnie się z teselką zaprzyjaźniła, co mnie się bardzo ale to bardzo podoba. Jako, że chciałem potestować auto, to pojechaliśmy naokoło przez niemcy ;)
Ja pojechałem tą niemiecką częścią trasy, jadąc swoim tempem.
Co mnie się podoba:
- przy tempie żony, jazda zgodnie z ograniczeniami, zużycie 170 Wh/km
- przy mojej jeździe (autostrada 170 km/h, czasami 200 km/h), zużycie 208 Wh/km, ale w to zużycie łapie się jakieś 20 kilka kilometrów podmiejskich dróg (jazda zgodnie z ograniczeniami lub ciut powyżej)
- przy dużych prędkościach jedzie pewnie i stabilnie, co wynika z masy
- w zakrętach przy dużych prędkościach szeroki profil opon też daje pewne trzymanie drogi
- wyciszenie do 160 km/h okay, przy 180 km/h słabiej niż piątka, przy 200 km/h dużo gorzej niż w piątce, większych prędkości nie testowałem, bo już tutaj granica komfortu jest przekroczona, ale mnie to nie dziwi, brak ramek w drzwiach robi swoje, a przy takich prędkościach napór powietrza jest bardzo duży
- dynamicznie dostosowuje SoC w miejscu docelowym w zależności od stylu jazdy, na autostradzie miałem 34% SoC u celu, po zjechaniu na podmiejskie drogi, szybko zaczęło rosnąć, i finalnie dojechałem na 43%, dokładnie też tak realnie piątka wylicza zasięg z paliwa w baku, raz wyjechałem do zera kilometrów zasięgu i tylko 2 litry mi w baku zostały jak wyliczyłem po zalaniu i ile weszło, co powoduje, że można na tych wyliczeniach polegać i celować na ładowarkę z SoC 5%
- fajnie się obsługuje ładowarki poprzez apki, podpinasz, klikasz w apce która sama wykryła pod którą ładowarką w Polsce stoisz, wybierasz tylko jaki kabel podpiąłeś i cyk i ładuje, i kasa sama z karty schodzi, fajne, to mi się podoba

edycja 10/04/2023
- dzisiaj, żeby objechać korki, jechaliśmy krajówkami i trochę przez wioski, no i tutaj tesla czuje się jak ryba w wodzie, zużycie prądu od razu spadło, wyprzedzanie bajka, rekuperacja na one pedal driving cudo, przez całą drogę użyłem tylko jeden raz hamulca w sytuacji jak ktoś mi wyjechał z podporządkowanej, aż chce się przyspieszać poza terenem zabudowanym i zwalniać w terenie zabudowanym, coś co zawsze mnie irytowało, teraz daje satysfakcję :LOL:
- nie wiem skąd tesla ma nawigację, ale bardzo dobrze widzi korki, nowe drogi i ogólnie dobrze prowadzi, ja nie lubię jeździć na navi w telefonie

Co mnie się nie podoba:
- układ kierowniczy powoduje, że auto jest bardzo nerwowe przy większych prędkościach, jechałem z kierownicą na standard, żona na komfort, i zauważyłem, że ona też czasami miała tak, że auto nerwowo się zachowywało jak jechała 130 km/h czy 140 km/h, nie wiem czy tu tak jest, ale powinno być tak, że układ kierowniczy dostosowuje się do prędkości, w piątce tak jest i działa to bajecznie, a dodatkowo skrętna tylna oś skręca inaczej przy małych prędkościach, a inaczej przy dużych, jak dla mnie zdecydowanie ten element jest do poprawy, ewentualnie spróbuję jechać następnym razem z kierownicą na sport
- hałas przy bardzo dużych prędkościach
- słaba moc ładowarki pokładowej do telefonu, dzieciakom hotspot udostępniłem i po wpięciu telefonu kablem, nie dał rady go ładować, a jedynie utrzymał procent naładowania baterii
- słabo działa asysta utrzymania pasa ruchu, plus jak się na krajówce wychyliłem parę razy żeby zobaczyć czy mogę wyprzedzić to mi się komunikat wyświetlił że już się wyłączył i nie będzie działał do następnej jazdy, jak narazie bardzo niepewnie i nieprzewidywalnie to działa w tesli, plus takie odłączanie do następnej jazdy powoduje, że dla mnie to bezużyteczne jest w porównaniu do tego jak to w piątce działa
- nie mogę aktywnego tempomatu włączyć powyżej 150 km/h na autostradzie??? Nie mówię o auto pilocie, ja chcę tylko aktywny tempomat i sam będę kierował

edycja 10/04/2023
- wpisałem navi na ładowarkę, i o dziwno już prawie godzinę przed zaczął przygotowywać baterię, ale rozczarowanie było pod ładowarką bo stacja nie dała obiecywanych 100kW tylko 88 kW, a potem jeszcze mniej

No powiem Wam, że w sumie fajnie się tym jedzie w trasie, ładowarek jest sporo, tyle, że takie 100 kW albo 130 kW, gdyby było dużo superchargerów takich po 250 kW, no to można by się przesiadać nawet jak ktoś 3 razy w tygodniu jedzie i robi po 600 kilometrów. Na okazjonalne wyjazdy na święta do rodziny, na weekendowe wypady w Polskę, i takie tam, jest okay.
 
Last edited:

Michal

Moderator
- fajnie się obsługuje ładowarki poprzez apki, podpinasz, klikasz w apce która sama wykryła pod którą ładowarką w Polsce stoisz, wybierasz tylko jaki kabel podpiąłeś i cyk i ładuje, i kasa sama z karty schodzi, fajne, to mi się podoba
Pod jakie ładowarki się podpinałeś? Bo w Superchargerach nie musisz nic, dosłownie NIC robić - podpinasz i startuje.

- słabo działa asysta utrzymania pasa ruchu, plus jak się na krajówce wychyliłem parę razy żeby zobaczyć czy mogę wyprzedzić to mi się komunikat wyświetlił że już się wyłączył i nie będzie działał do następnej jazdy
Chyba nie używałeś Autopilota (AP), tylko tempomat z utrzymaniem pasa ruchu. Tempomat to prawa wajcha raz w dół, a AP dwa razy. Spróbuj AP. Na nim nie da się wychylać, ale za to jedzie jak po sznurku.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Pod jakie ładowarki się podpinałeś? Bo w Superchargerach nie musisz nic, dosłownie NIC robić - podpinasz i startuje.


Chyba nie używałeś Autopilota (AP), tylko tempomat z utrzymaniem pasa ruchu. Tempomat to prawa wajcha raz w dół, a AP dwa razy. Spróbuj AP. Na nim nie da się wychylać, ale za to jedzie jak po sznurku.
Jak jadę do teściów to nie ma tam superchargera, ładowałem na greenwayu. A to wychylanie to chodzi o to że jadę sobie normalnie sam bez ap i bez tempomatu, i żeby wyprzedzić na krajówce trochę się wychylam i na linię najeżdża, i po paru razach tak, cyk i komunikat już nie masz utrzymania pasa ruchu do następnej podróży...
 

ypl

Pionier e-mobilności
To jeszcze parę słów wyjaśnienia, utrzymanie pasa ruchu w piątce działa tak, że jadę bez autopilota, bez tempomatu, sam jadę, i powiedzmy zasnę za kierownicą, no to on wykrywa że bez kierunkowskazu zmieniam pas i mi wibruje kierownica, alarm pika i sam mi koryguje i skręca kierownicą żeby wrócić na pas. Moim zdaniem tak to właśnie powinno działać.
 

Michal

Moderator
Sprawdź jakie masz tam ustawienia. Ja mam chyba tylko wibracje. Nigdy nie doświadczyłem wyłączenia takiego wspomagacza ale ja nie mam w zwyczaju się wychylać. Jadę po prostu w dalszej odległości za autem poprzedzającym i nie muszę się wychylać.
Ahhh, wy kierowcy BMW ;)
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Także nie spotkałem się z samoczynnym wyłączeniem utrzymania pasa ruchu - wyłączała się tylko funkcja automatycznego kierowania w przypadku braku trzymania rąk na kierownicy.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Sprawdź jakie masz tam ustawienia. Ja mam chyba tylko wibracje. Nigdy nie doświadczyłem wyłączenia takiego wspomagacza ale ja nie mam w zwyczaju się wychylać. Jadę po prostu w dalszej odległości za autem poprzedzającym i nie muszę się wychylać.
Ahhh, wy kierowcy BMW ;)
No ja dzisiaj kurdę to miałem, zrobię zdjęcie następnym razem :LOL:
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Albo chodzi o ban na autopilota za agresywne używanie gazu. Może wciskałes pedał do dechy na autopilocie a potem ruchem kierownicy dezaktywowałes zmieniając pas. Jeśli tak to błędnie, najpierw dezaktywujemy a potem rozpoczynamy manewr wyprzedzania
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Nie mozesz sie wychylać na AP , Tesla traktuje Cie jako nieodpowiedzialnego..Nie ma tu czegos takiego jak wychylanie bez kierunkowskazu na AP i bez Ap gdy masz opcje asystenta pasa włączoną .
Nie odnos tego do innych aut , teaktuj jak nowe .Każde ma inaczej .A Tesla się sporo rozni od starego czy bardziej powszechnego podejścia .
Ewidentnie złem korzystasz z tych ustawień
Stary filmi z 2021,tak to jeździ po 13 minucie np zmienia pas


a tak bylo najlepiej

 
Last edited:

ypl

Pionier e-mobilności
Albo chodzi o ban na autopilota za agresywne używanie gazu. Może wciskałes pedał do dechy na autopilocie a potem ruchem kierownicy dezaktywowałes zmieniając pas. Mamy tak to błędnie, najpierw dezaktywujemy a potem rozpoczynamy manewr wyprzedzania
No w pedał ultra mocno było ciśnięte ale bez auto pilota.
 
Top