Wrażenia z jazdy w trasie

Pabloss

Posiadacz elektryka
Dziękuję, o ograniczeniach w NL to wiem, a co do ładowarek to zamierzam trzymać się ScU. Ale jak by co to na inne też jestem przygotowany (Ionity, GW).
Mam pytanie co do Elli. Zainstalowałem aplikację czy to wystarczy do ładowania ? czy powinienem podpiąć karty ? jak to to jakie płatnicze czy innych operatorów ?
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Mam pytanie co do Elli. Zainstalowałem aplikację czy to wystarczy do ładowania ? czy powinienem podpiąć karty ? jak to to jakie płatnicze czy innych operatorów ?

Ja osobiście nie mam Elli jako takiego, a ich wersję od VW czyli WeCharge. Mam kartę RFID od WeCharge, ale można też płacić z apki VW.
Musisz podpiąć kartę bankową aby mieli skąd kasę wziąć ;)
Inni którzy mają Elli pewnie podpowiedzą.

Elli obsługuje też Fastned i Allego (a to najpopularniejsi operatorzy w NL), ale nie wiem w jakiej cenie.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Właśnie tam jadę (Amsterdam) ze Śląska.
P.S. chociaż bardzo bym był zadowolony jak wraz z moim stylem jazdy (spokojny) jak i przejechanymi kilometrami licznik pokazał by coś więcej niż 418 km zasięgu przy 100% baterii.
To jest kwestia wielkości samochodu - 3ka RWD pokazuje 440 km po 2k km mieszanej jazdy (drogi krajowe i autostrady).

W praktyce na drogach krajowych "90" w terenie górzystym do zrobienia spokojnie 500 km. Autostrady oczywiście mniej i tutaj dużo zależy od stylu jazdy i częstotliwości wyprzedzania, ja odpalam sobie Autopilota zazwyczaj bo mniej mi się chce wtedy wyprzedzać.
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Wróciłem moją TMY z wycieczki Lbn > (Rzeszów, Kraków, Kato, Brno) > Wiedeń > Praga > Szklarska > (Kato, Kraków, Rzeszów) > Lbn, 2090km zrobione, ładowanie tylko na SuC (darmowe) plus hotel, bo w Szklarskiej średnio z czymś innym, ale nie musiałem tam się ładować, dałbym radę dojechać do Wrocławia.

Minusy:
- Ładowarka Katowice zapchana, musiałem czekać 20min, nie mam pojęcia po co się ludzie ładują po 45+ min... W obie strony. Plus ten transport medyczny...
- SuC w Polsce vs Czechy/Austria to przepaść... zwiedziłem południowe SuC'e w PL, to są zazwyczaj dwa słupki, 4 miejsca, zawsze zapchane. Obok zazwyczaj jakiś greenway, czy orlen, więc dla śpieszących się jest gdzie się naładować. Za granicą 8 słupków, zawsze coś wolnego, raz zdarzyło mi się sharować z kimś moc.
- SuC w PL mają dziwne lokalizacje... przy hotelach na wygwizdowiu, z dala od zjazdów, na płatnych parkingach itd... tak jakby nikt tego nie miał nigdy używać w trasie - te SuC w Czechach/Austrii są normalnie w centrum (na parkingach publicznych centrum handlowego) lub blisko tras na stacjach benzynowych. Tak jakby te nasze SuCe były sponsorowane przez prywatne hotele itd.

Plusy:
- komfort jazdy po drogach szybkiego ruchu/autostradach luksus - doszedł mi obciążnik do kierownicy - z nim to ogólnie jest już bajka
- zawsze jest się gdzie naładować, planując trasę używałem ABRP - trochę trzeba pogrzebać w ustawieniach, ale wyliczała % baterii wcześniej od Tesli (tz tesla pokazywała np 150km do ładowarki i 35%, a ABRP 32%, sprawdzało się to co przewidywał ABRP)
- autopilot (ten najuboższy) w zupełności wystarcza... zbyt dynamicznie jest na autostradach w PL, żeby automatyczna zmiana pasa zadziałała, chyba, że ktoś w nocy podróżuje, ale wtedy można cisnąć lewym non stop.
- brak zmęczenia z jazdy - nie wpatrujesz się jak głupi w poprzedzający samochód i nie korygujesz o 1 stopień toru jazdy kierownicą cały czas

Ogólnie w porównaniu do spalinówki nic się w mojej trasie nie zmieniło, tylko to, że muszę wybierać "stacje tankowania" bardziej wybiórczo, niż jak w przypadku benzyniaka - co jest pod ręką. I tak stawałem częściej, bo wiecie jak to z kobietami i dziećmi :). Czasem przerwa na

Powrót z gór mnie bardzo zdziwił... naładowany do 100% zaczynałem w Szkarskiej, dojazd do Wrocławia na ~90%, samochód ładował się zauważalnie - trasa z górki i skakała bateria z 95-96-97-96-97 itd.

Bagażnik - a raczej dwa + to co w podłodze... zabrać można bardzo dużo, 4 walizki "samolotowe" zmieszczą się spokojnie i jeszcze mamy masę dodatkowego miejsca.

1683550415624.jpeg1683550466782.jpeg
 

Pepek

Posiadacz elektryka
Właśnie tam jadę (Amsterdam) ze Śląska.
P.S. chociaż bardzo bym był zadowolony jak wraz z moim stylem jazdy (spokojny) jak i przejechanymi kilometrami licznik pokazał by coś więcej niż 418 km zasięgu przy 100% baterii.
To czekam na wrażenia na forum po powrocie. Ja ruszam za ~3 m-ce też do Amsterdamu, ale z Gdańska i to wersją objazdową przez Niemcy.
 

Jan2

Zadomawiam się
Wróciłem moją TMY z wycieczki Lbn > (Rzeszów, Kraków, Kato, Brno) > Wiedeń > Praga > Szklarska > (Kato, Kraków, Rzeszów) > Lbn, 2090km zrobione, ładowanie tylko na SuC (darmowe) plus hotel, bo w Szklarskiej średnio z czymś innym, ale nie musiałem tam się ładować, dałbym radę dojechać do Wrocławia.

Minusy:
- Ładowarka Katowice zapchana, musiałem czekać 20min, nie mam pojęcia po co się ludzie ładują po 45+ min... W obie strony. Plus ten transport medyczny...
- SuC w Polsce vs Czechy/Austria to przepaść... zwiedziłem południowe SuC'e w PL, to są zazwyczaj dwa słupki, 4 miejsca, zawsze zapchane. Obok zazwyczaj jakiś greenway, czy orlen, więc dla śpieszących się jest gdzie się naładować. Za granicą 8 słupków, zawsze coś wolnego, raz zdarzyło mi się sharować z kimś moc.
- SuC w PL mają dziwne lokalizacje... przy hotelach na wygwizdowiu, z dala od zjazdów, na płatnych parkingach itd... tak jakby nikt tego nie miał nigdy używać w trasie - te SuC w Czechach/Austrii są normalnie w centrum (na parkingach publicznych centrum handlowego) lub blisko tras na stacjach benzynowych. Tak jakby te nasze SuCe były sponsorowane przez prywatne hotele itd.

Plusy:
- komfort jazdy po drogach szybkiego ruchu/autostradach luksus - doszedł mi obciążnik do kierownicy - z nim to ogólnie jest już bajka
- zawsze jest się gdzie naładować, planując trasę używałem ABRP - trochę trzeba pogrzebać w ustawieniach, ale wyliczała % baterii wcześniej od Tesli (tz tesla pokazywała np 150km do ładowarki i 35%, a ABRP 32%, sprawdzało się to co przewidywał ABRP)
- autopilot (ten najuboższy) w zupełności wystarcza... zbyt dynamicznie jest na autostradach w PL, żeby automatyczna zmiana pasa zadziałała, chyba, że ktoś w nocy podróżuje, ale wtedy można cisnąć lewym non stop.
- brak zmęczenia z jazdy - nie wpatrujesz się jak głupi w poprzedzający samochód i nie korygujesz o 1 stopień toru jazdy kierownicą cały czas

Ogólnie w porównaniu do spalinówki nic się w mojej trasie nie zmieniło, tylko to, że muszę wybierać "stacje tankowania" bardziej wybiórczo, niż jak w przypadku benzyniaka - co jest pod ręką. I tak stawałem częściej, bo wiecie jak to z kobietami i dziećmi :). Czasem przerwa na

Powrót z gór mnie bardzo zdziwił... naładowany do 100% zaczynałem w Szkarskiej, dojazd do Wrocławia na ~90%, samochód ładował się zauważalnie - trasa z górki i skakała bateria z 95-96-97-96-97 itd.

Bagażnik - a raczej dwa + to co w podłodze... zabrać można bardzo dużo, 4 walizki "samolotowe" zmieszczą się spokojnie i jeszcze mamy masę dodatkowego miejsca.

View attachment 10608View attachment 10609
To są minusy auta, czy infrastruktury w polandii ?
Chyba OFF TOPIC !!!
 

polishkid

Zadomawiam się
Właśnie tam jadę (Amsterdam) ze Śląska.
P.S. chociaż bardzo bym był zadowolony jak wraz z moim stylem jazdy (spokojny) jak i przejechanymi kilometrami licznik pokazał by coś więcej niż 418 km zasięgu przy 100% baterii.
Dzisiaj wracałem z Gliwic do domu w NL. Autostrada nostop 140km/h i spalanie
ponownie 204 Wh/km Trip A
Nie wiem czy w PL masz shella recharge ale uzywame wlasne tej karty jezeli nie laduje na Tesla SC. Udanej zabawy w Amsterdamie!
 

Attachments

  • 20230508_194917.jpg
    20230508_194917.jpg
    832,9 KB · Liczba wyświetleń: 12

nabrU

Pionier e-mobilności
Dzisiaj wracałem z Gliwic do domu w NL. Autostrada nostop 140km/h i spalanie
ponownie 204 Wh/km Trip A

Nie to, żebym kwestionował spalanie ale 140 km/h nonstop się nie da z PL do NL ;)
Po pierwsze w Niemczech jest sporo ograniczeń i fotoradarów (sam kiedyś miałem focię z mandatem w nocy przy 76@60 na zjeździe z autobahna)
Po drugie w Niderlandach tam macie 'stówkę' w dzień na autostradach i w nocy też nie szybciej.

Nie wiem czy w PL masz shella recharge ale uzywame wlasne tej karty jezeli nie laduje na Tesla SC. Udanej zabawy w Amsterdamie!

Shell to paliwowy syf więc wypadałoby ich nie wspierać (i nie polecać na Foum) szczególnie jak się ma Teslę ;). Ja ich kartę mam tylko w razie 'W'.
Co innego Fastned tam u Was, aż miło pod taki daszek zajechać. (y)
 
Top