Wrażenia z jazdy w trasie

marcinszczepanek

Posiadacz elektryka
Ja Teslą Performance uwielbiam jeździć w trybie Sport ale pasażerowie nie lubią dlatego zazwyczaj korzystam z chil bo wygładza input i łatwiej łagodnie ruszyć. Wadą chill jest to że hamowanie regeneracyjne też jest wygładzone i odrobinę później osiąga pełna moc.
Mam SEXY buttons i kick down, czyli jak wcisne do dechy to przełącza się w sport, a pod kierownicą przyciski do zmiany trybu i włączania autopilota.

Tesla jeździ się zajebiście, te 150KM elektrycznych na tone to jest to, więcej to raczej dla szpanu.
Jak działa ten kickdown i jak go uruchomić? Do tego potrzebuję sexy buttons?
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
Aaa no właśnie netto to jest to co podczas jazdy zostało zużyte i tyle Tesla podaje w samochodzie a drugie ile się naladowało czyli dochodzi całe zużycie na postoju, to jest dokładnie określane jako ilość energii jaką trafiła do baterii i to Tesla pokazuje w aplikacji w statystykach ładowania.
Ale jest jeszcze jedna wartość w której doliczane jest zużycie podczas ładowania oraz straty na ładowaniu (to co nie trafia do baterii a jest pobrane z ładowarki)

Brutto będzie duże jak się często używa klimatyzacji/grzania na postoju, robi się krótkie trasy i garażu pod chmurką. Ja tak robię i brutto mam 261 a netto 190. Trzecia wartość z ładowarki to 290
Podczas samej jazdy też powstają straty. Mamy przepływ prądu, kable zawsze jednak trochę się grzeją, stąd pewne straty energii. Im wyższa wydatkowana moc (wysokie prędkości, gwałtowne przyspieszenia) tym straty będą większe. Można to łatwo zaobserwować przeliczając przejechany dystans w trasie od ładowania w różnych okolicznościach. Przy jeździe autostradą 140 wychodziło mi około 69 kWh dostępnej pojemności, przy bardziej spokojnej 72 kWh. Do tego dodajemy właśnie dość trudne do oszacowania (przynajmniej dla mnie 😜) straty cieplne i mamy użyteczną pojemność baterii lub realne zużycie prądu.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@Sceptyczny entuzjasta Tak ale straty masz wliczone w licznik w trakcie jazdy, tam masz ile energii zostało żuzyte. Natomiast to co piszesz to jeszcze inny efekt i to sie nazywa ile mozna wypompowac energii z pelnej baterri i tu rzeczywiscie duzy wpływ ma prąd jakim rozładowujemy baterię oraz jej temperatura, wyższy prąd powoduje mniejsze napięcie a tym samym mniejszą ilość energii i szybsze osiągnięcie punktu zero.
To rzeczywiscie efekt wart uwagi bo wątpię że testy w których ktoś porównuje zużycie przy różnej prędkości ten efekt uwzględniają. Mierzy się zazwyczaj ile sie wypompowało z baterii a nie jaki jest jej stan na poczatku i na końcu testu
1687764797956.png
 

Sceptyczny entuzjasta

Posiadacz elektryka
@Sceptyczny entuzjasta Tak ale straty masz wliczone w licznik w trakcie jazdy, tam masz ile energii zostało żuzyte. Natomiast to co piszesz to jeszcze inny efekt i to sie nazywa ile mozna wypompowac energii z pelnej baterri i tu rzeczywiscie duzy wpływ ma prąd jakim rozładowujemy baterię oraz jej temperatura, wyższy prąd powoduje mniejsze napięcie a tym samym mniejszą ilość energii i szybsze osiągnięcie punktu zero.
To rzeczywiscie efekt wart uwagi bo wątpię że testy w których ktoś porównuje zużycie przy różnej prędkości ten efekt uwzględniają. Mierzy się zazwyczaj ile sie wypompowało z baterii a nie jaki jest jej stan na poczatku i na końcu testu
View attachment 11686
Ok, może i tak być. Z wywodów Bjorna kiedyś zroziałem to tak, że Tesla raportuje tylko energię zużytą przez odbiorniki, bez uwzględnienia strat po drodze. Ale to co pokazałeś wiele by tłumaczyło. Ciężko w takim razie naprawdę oszacować degradację baterii. Trzeba by paru godzin naprawdę spokojnej jazdy, żeby trzymać w miarę stałe, niskie zużycie prądu.
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Dzisiaj doszły mnie słuchy lekkiego skrzypienia fotela kierowcy przy "kręceniu się tyłkiem". Wcześniej tego nie było. Macie coś takiego? Czy powinienem zgłosić to na serwis ?
 

Pabloss

Posiadacz elektryka
Mam zamiar tak zrobić jednak na razie próbuję dokładnie zlokalizować trzeszczenie. Na razie wiem że dochodzi bardziej z siedziska niż oparcia, ale wiecie jak się prowadzi to trudno to zlokalizować. Jak uda mi się zlokalizować lub usunąć problem to dam znać.
 
Top