Wrażenia z jazdy w trasie

ypl

Pionier e-mobilności
Moc rekuperacji ustawiasz w trybie zatrzymania, moja żona by chciała "Toczenie" ale chciałbym ją nauczyć jeździć one pedal driving, jak nie da rady, to trudno, będzie jeździć na toczenie, narazie próbuje na pełzanie.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Może źle się wyraziłem moc, bardziej chodzi o skrót myślowy, że na hamulec, odzyskasz więcej bo rzadziej hamulca używasz, ja jeszcze w zasadzie prawie ani razu.
 

pluto

Pionier e-mobilności
Gdzie masz w Y regulację mocy rekuperacji?
Po włączeniu położenia postojowego naciśnij Sterowanie > Pedały i układ kierowniczy > Tryb zatrzymania i wybierz jedną z opcji:

• Pełzanie: Gdy pojazd Model Y będzie bliski zatrzymania lub zatrzyma się, silnik nadal będzie go napędzać, powodując „pełzanie” do przodu lub do tyłu (w zależności od wybranego biegu) — podobnie, jak ma to miejsce w konwencjonalnych samochodach z automatyczną skrzynią biegów. W pewnych sytuacjach, na przykład na stromych zboczach lub podjazdach, może być potrzebne naciśnięcie pedału przyspieszenia, aby pojazd Model Y nie zatrzymał się lub nie zaczął jechać w przeciwnym kierunku.
• Wstrzymaj: Po włączeniu tej opcji pojazd używa hamowania regeneracyjnego także przy prędkościach niższych niż ustawione dla opcji Pełzanie i Toczenie, co pozwala zmaksymalizować zasięg i zmniejszyć zużycie hamulców. Po zatrzymaniu pojazd Model Y automatycznie włączy hamulce — kierowca nie musi naciskać pedału przyspieszenia. Po zatrzymaniu pojazdu na płaskiej drodze lub pochyłości funkcja hamulca automatycznego utrzymuje włączone hamulce, dopóki kierowca nie naciśnie pedału przyspieszenia lub hamulca. Patrz Funkcja Wstrzymaj.
• Toczenie Gdy pojazd Model Y będzie bliski zatrzymania lub zatrzyma się, zacznie toczyć się swobodnie, tak jakby został włączony bieg neutralny. Jeżeli nastąpi to na nachylonej drodze, pojazd Model Y zacznie staczać się w dół. Hamulec nie zostanie włączony, a silnik nie będzie napędzać pojazdu (dopóki kierowca na naciśnie pedału przyspieszenia).
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Moja żona jeżdżąc od wielu lat MB weszła w Teslę jak w masło😉. Wszystko jej pasuje, bo w Tesli to na wzór MB działało.
Na co dzień Telsa to jej wybór, nie tankowała auta od 2 lat..,
Ale… na ostatni dłuższy wyjazd w wzięła dizla MB…, ☹️
Infrastruktura i brak szybkich ładowarki ( w tym SuCh Tesli) przy przelotowych trasach to jest problem elektromobilności. 😯😞✌️
 

ypl

Pionier e-mobilności
Taaak to prawda, zmiana biegów jak w mercu 😉
Moja się też już przyzwyczaiła, my w trasy jeździmy bardzo okazjonalnie, i głównie rekreacyjnie. Narazie trzymamy ICE, rok się pobawimy teselką i będę myślał co mam sobie wybrać na następną furmankę.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja byłem fanem BMW wiele lat, ostatnia moja bawara to było m5 e60, super auto ( z małymi mankamentami)… do dzisiaj źaluje że go sprzedałem..,
Ale starość nie radość.., jestem tez od wielu lat klientem MB…, 😥 wiele aut,..,
No i…
Kryzys wieku średniego spowodował, ze zamiast nowej żony, …
kupiłem żonie Teslę TM3,
I nie żałuję…
To mniej problemów niż nowa …. Kobieta 🤣
 

ypl

Pionier e-mobilności
Hahahahahaha no to u mnie to samo, w tym roku 41 stuknie w lipcu i też tak od pół roku się miotałem, ale w końcu wziąłem żonie ygreka na ten kryzys wieku średniego żebym świadomie sobie za rok cybertrucka albo jakiego Xa mógł kupić 🤣😁
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Naprawdę nie dam rady na 100% baterii przejechać do centrum Warszawy i wrócić bez ładowania?

1681504334615.png

dodam, że 171Wh średnio mi pokazuje w komputerze.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Naprawdę nie dam rady na 100% baterii przejechać do centrum Warszawy i wrócić bez ładowania?

dodam, że 171Wh średnio mi pokazuje w komputerze.
Wolniej jedziesz = dalej dojedziesz ;)
 

mm-tesla

Posiadacz elektryka
Top