Wrażenia z jazdy w trasie

Chris

Posiadacz elektryka
W sumie statystyka u mnie wygląda tak, że od czasu jak odebrałem Teslę, to Stelvio zrobiłem (nie licząc wyjazdu na narty w marcu) tysiąc kilometrów, Teslą siedemnaście tysięcy.
Jak na Stelvio, to tylko Teslą ;) .
 

Attachments

  • Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 o 15.59.57.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 o 15.59.57.jpg
    551,8 KB · Liczba wyświetleń: 53
  • Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 o 15.33.19.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 o 15.33.19.jpg
    373,4 KB · Liczba wyświetleń: 43
  • Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 o 15.33.17.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 o 15.33.17.jpg
    205,2 KB · Liczba wyświetleń: 52

Chris

Posiadacz elektryka
Wrażenia z jazdy w trasie Teslą Y w skrócie: jest zajebi... :) .
1694009649275.png
 

Attachments

  • Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 oa 15.33.20.jpg
    Zdjęcie WhatsApp 2023-09-06 oa 15.33.20.jpg
    159,9 KB · Liczba wyświetleń: 31
  • Zdjęcie WhatsApap 2023-09-06 o 15.33.23.jpg
    Zdjęcie WhatsApap 2023-09-06 o 15.33.23.jpg
    252,2 KB · Liczba wyświetleń: 28
  • IcRS9JmvGH6GGZgx036kkXPH2_7n91iAEwJwbWGtQ9U=_plaintext_638296036937951051.jpg
    IcRS9JmvGH6GGZgx036kkXPH2_7n91iAEwJwbWGtQ9U=_plaintext_638296036937951051.jpg
    159,1 KB · Liczba wyświetleń: 27
  • gXtbFJqnxvATQdCmTmSAHwwlj38aM3ajD0-7giseyWI=_plaintext_638296036966439508.jpg
    gXtbFJqnxvATQdCmTmSAHwwlj38aM3ajD0-7giseyWI=_plaintext_638296036966439508.jpg
    406,7 KB · Liczba wyświetleń: 40
  • a.jpg
    a.jpg
    252,4 KB · Liczba wyświetleń: 39
  • HZA0a0FfoBVrnL-RGehNSgN2ivDW5Toz4xfH4FXMGTI=_plaintext_638296036953576873.jpg
    HZA0a0FfoBVrnL-RGehNSgN2ivDW5Toz4xfH4FXMGTI=_plaintext_638296036953576873.jpg
    173,3 KB · Liczba wyświetleń: 35
  • IMG-20230906-WA0067.jpg
    IMG-20230906-WA0067.jpg
    539,9 KB · Liczba wyświetleń: 29
  • fwYCYyxrFD_P3KS4RI69JfnWLNm39cMvlld4n_mTBVE=_plaintext_638296036961737194.jpg
    fwYCYyxrFD_P3KS4RI69JfnWLNm39cMvlld4n_mTBVE=_plaintext_638296036961737194.jpg
    114,8 KB · Liczba wyświetleń: 31
  • KCyd8n58fTTClQxFgrqHmutGUwFJJrUSILcUnpKoH6o=_plaintext_638296037008152417.jpg
    KCyd8n58fTTClQxFgrqHmutGUwFJJrUSILcUnpKoH6o=_plaintext_638296037008152417.jpg
    173,4 KB · Liczba wyświetleń: 39

cooler

Pionier e-mobilności
Byłem w Bormio dwa razy, jednak zimą Stelvio nie wjedziesz na Stelvio ;) Tesla zresztą też nie.
Polecam Transfagarasan w Rumunii. Nie widziałem Stelvio (wszystko przede mną) ale osoby które widziały obie trasy mówią że Transfagarasan rządzi.
 

Chris

Posiadacz elektryka
Polecam Transfagarasan w Rumunii. Nie widziałem Stelvio (wszystko przede mną) ale osoby które widziały obie trasy mówią że Transfagarasan rządzi.
sprawdzimy;) , na razie Teslami odwiedzałem znajome motocyklowe ścieżki, moje ulubione Passo dello Stelvio, Passo di Gavia (nie pchać się jak ktoś ma lęki z cofaniem nad przepaścią i mijaniem na żyletki), Grossglockner (bulimy 32 EUR, warto), Passo del Muraglione (można wykąpać się nad fajnym wodospadem po drodze -Cascate della Bruscia a Bocconi) no i w HR cała piękna Jadranska zamiast nudną autostradą.
 

cooler

Pionier e-mobilności
sprawdzimy;) , na razie Teslami odwiedzałem znajome motocyklowe ścieżki, moje ulubione Passo dello Stelvio, Passo di Gavia (nie pchać się jak ktoś ma lęki z cofaniem nad przepaścią i mijaniem na żyletki), Grossglockner (bulimy 32 EUR, warto), Passo del Muraglione (można wykąpać się nad fajnym wodospadem po drodze -Cascate della Bruscia a Bocconi) no i w HR cała piękna Jadranska zamiast nudną autostradą.
Ooo Panie, Transfagarasan - tam motocykliści mają zęby pełne much i komarów, bo im uśmiech nie znika z twarzy przez cały przejazd :)
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ooo Panie, Transfagarasan - tam motocykliści mają zęby pełne much i komarów, bo im uśmiech nie znika z twarzy przez cały przejazd :)

Dokładnie ;)

 

grregg

Fachowiec
Było w kilku wątkach o wyborze rwd, lr i zasięgach. Wybrałem RWD ze względu na budżet i wydawało mi się, że zasięg mi wystarczy. Testowałem oba i przyspieszenie wystarczało mi nawet te w RWD. Oczywiście LR zapewnia więcej frajdy.

Na początku jeździłem głównie pod miastem i w mieście. Zasięgi były wyższe od oczekiwanych - katalogowe. Zużycie 105-140W/km. Czasami włączałem klimę postojową. nie wiem jaki to ma wpływ na średnie zużycie. Ostatnio w Ząbkach ładował się obok mnie Y LR chwile porozmawialiśmy. Obaj poprzednie 50km robiliśmy po mieście i ja miałem średnią 114W/km a on 171W/km. Wiem, że dużo zależy też od stylu jazdy. Ale do miasta RWD wydaje się lepszym wyborem ze względu na mniejsze zużycie energii.

Raz w tygodniu robię trasę mieszaną: 75% krajówki i 25% autostrady. W jedną stronę około 180km. Z czego na autostradach było dość dynamicznie ;), na krajówkach spokojniej. Startuję na 100%, w jedną stronę jadę dynamicznie ale wracam nawet na autostradzie grzecznie zeby na tych 2% dojechać do domu. Przy LR byłoby bez zbędnego ograniczania się.

Miałem też trasę tylko autostrady i ekspresówki i tutaj naprawdę żałowałem, że nie dopłaciłem do LR. Przy dynamicznej jeździe zasięg nie wystarcza nawet na 200km.

W tym tygodniu robiłem ciekawą trasę około 260km w jedną stronę. Może to nie idealny przykład ale dobrze obrazuje jak zasięg zależy od stylu jazdy. W jedną stronę dużo ekspresówek i trochę krajówek. Nie sprawdziłem średniego zużycia ale wyjechałem na 100% i dojechałem na 20%. W drugą stronę musiałem wracać inna trasą -prawie same krajówki, sporo terenów zabudowanych. prawie 4h jazdy. Dużo miałem telefonów także jazda dość spokojna. Wyjechałem na 67% i dojechałem na 12%.

Tak patrzac teraz na chłodno to do miasta wziąłbym bez wahania rwd, ale jak ktoś jeździ głównie w trasy LR albo nawet kosztem bagażnika TM3 LR po lifcie. Bo w trasie zjeżdżanie co półtorej godziny na ładowanie jest bardziej męczące od jazdy ;)
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Polecam Transfagarasan w Rumunii. Nie widziałem Stelvio (wszystko przede mną) ale osoby które widziały obie trasy mówią że Transfagarasan rządzi.
Byłem na obu, Żukiem (jako pasażer) :) Są różne, warto odwiedzić obie by samemu ocenić.
 

ypl

Pionier e-mobilności
Było w kilku wątkach o wyborze rwd, lr i zasięgach. Wybrałem RWD ze względu na budżet i wydawało mi się, że zasięg mi wystarczy. Testowałem oba i przyspieszenie wystarczało mi nawet te w RWD. Oczywiście LR zapewnia więcej frajdy.

Na początku jeździłem głównie pod miastem i w mieście. Zasięgi były wyższe od oczekiwanych - katalogowe. Zużycie 105-140W/km. Czasami włączałem klimę postojową. nie wiem jaki to ma wpływ na średnie zużycie. Ostatnio w Ząbkach ładował się obok mnie Y LR chwile porozmawialiśmy. Obaj poprzednie 50km robiliśmy po mieście i ja miałem średnią 114W/km a on 171W/km. Wiem, że dużo zależy też od stylu jazdy. Ale do miasta RWD wydaje się lepszym wyborem ze względu na mniejsze zużycie energii.

Raz w tygodniu robię trasę mieszaną: 75% krajówki i 25% autostrady. W jedną stronę około 180km. Z czego na autostradach było dość dynamicznie ;), na krajówkach spokojniej. Startuję na 100%, w jedną stronę jadę dynamicznie ale wracam nawet na autostradzie grzecznie zeby na tych 2% dojechać do domu. Przy LR byłoby bez zbędnego ograniczania się.

Miałem też trasę tylko autostrady i ekspresówki i tutaj naprawdę żałowałem, że nie dopłaciłem do LR. Przy dynamicznej jeździe zasięg nie wystarcza nawet na 200km.

W tym tygodniu robiłem ciekawą trasę około 260km w jedną stronę. Może to nie idealny przykład ale dobrze obrazuje jak zasięg zależy od stylu jazdy. W jedną stronę dużo ekspresówek i trochę krajówek. Nie sprawdziłem średniego zużycia ale wyjechałem na 100% i dojechałem na 20%. W drugą stronę musiałem wracać inna trasą -prawie same krajówki, sporo terenów zabudowanych. prawie 4h jazdy. Dużo miałem telefonów także jazda dość spokojna. Wyjechałem na 67% i dojechałem na 12%.

Tak patrzac teraz na chłodno to do miasta wziąłbym bez wahania rwd, ale jak ktoś jeździ głównie w trasy LR albo nawet kosztem bagażnika TM3 LR po lifcie. Bo w trasie zjeżdżanie co półtorej godziny na ładowanie jest bardziej męczące od jazdy ;)
Moja żona ma średnią 131W/km, a ja 214W/km, auto to samo trasa ta sama, ciężko porównywać cokolwiek na podstawie jazdy dwóch różnych kierowców 😉
 
Top