Wrażenia z jazdy w trasie

eMeM

Zadomawiam się
No właśnie, a jak one są połączone, cyframi czy literami?
No to może podsumujmy:
  1. W przypadku Tesla Supercharger v2, które można rozpoznać m.in. po tym, że mają po 2 wtyczki, oznakowane są w kolejności 1A, 1B, 2A, 2B, itd. podział mocy ładowania jest w obrębie cyfry, czyli np. 150 kW przypada na stanowiska 1A i 1B, kolejne 150 kW na stanowiska 2A i 2B; z tego powodu ładujemy się w miarę możliwości na co drugim stanowisku,
  2. Wyjątek od reguły ustawiania SuC występuje w Ciechocinku, gdzie kolejność stanowisk jest 1A, 2A, 1B i 2B; podział mocy jest zgodnie z zasadami według cyfry, dlatego w tej lokalizacji ładujemy się parami obok ładującej się Tesli chcąc zachować 150 kW mocy dla każdego.
  3. Na Supercharger v3 lub v4 nie ma dzielenia mocy, więc można ładować się na dowolnym stanowisku.
Prośba o potwierdzenie przez doświadczonych kolegów 😅
 
Last edited:

piotrazz

Posiadacz elektryka
No to może podsumujmy:
  1. W przypadku Tesla Supercharger v2, które można rozpoznać m.in. po tym, że mają po 2 wtyczki, oznakowane są w kolejności 1A, 1B, 2A, 2B, itd. podział mocy ładowania jest w obrębie cyfry, czyli np. 150 kW przypada na stanowiska 1A i 1B, kolejne 150 kW na stanowiska 2A i 2B; z tego powodu ładujemy się w miarę możliwości na co drugim stanowisku,
  2. Wyjątek od reguły stanowi SuC Ciechocinek, gdzie podział mocy jest według litery, zatem 150 kW przypada na stanowiska 1A i 2A oraz 1B i 2B; zatem wyjątkowo w tej lokalizacji ładujemy się obok ładującej się Tesli chcąc zachować 150 kW mocy dla każdego.
  3. Na Supercharger v3 lub v4 nie ma dzielenia mocy, więc można ładować się na dowolnym stanowisku.
Prośba o potwierdzenie przez doświadczonych kolegów 😅
Chyba chodziło Ci o to, że w Ciechocinku są ustawione w złej kolejności (1A, 2A, 1B, 2B), ale podział mocy następuje według tego co napisałeś w punkcie 1 (1A, 1B, itd.). Stąd też sugestia by na tym SuC stawać koło siebie w zależności od ilości zajętych słupków.
 

eMeM

Zadomawiam się
Chyba chodziło Ci o to, że w Ciechocinku są ustawione w złej kolejności (1A, 2A, 1B, 2B), ale podział mocy następuje według tego co napisałeś w punkcie 1 (1A, 1B, itd.). Stąd też sugestia by na tym SuC stawać koło siebie w zależności od ilości zajętych słupków.
Dzięki, skorygowałem opis :)
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Chyba chodziło Ci o to, że w Ciechocinku są ustawione w złej kolejności (1A, 2A, 1B, 2B), ale podział mocy następuje według tego co napisałeś w punkcie 1 (1A, 1B, itd.). Stąd też sugestia by na tym SuC stawać koło siebie w zależności od ilości zajętych słupków.
Kiedys to poprawią. Może nawet OTA :p
 

gim-kg

Pionier e-mobilności
To nie tylko Ciechocinek. W Niemczech byłem na SuC, gdzie stanowiska były połączone podobnie tylko było ich 8.
1A, 2A, 3A, 4A, 1B, 2B, 3B, 3C
 

Gabro

Nowy na Forum
W weekend robię pierwszą dłuższą przejażdżkę i mam pytanie - czy z Waszych doświadczeń wynika, że wbudowana nawigacja Tesli jest wystarczająca do zaplanowania podróży czy lepiej posiłkować się ABRP lub czymś podobnym? Która apka najsensowniej wg Was dobiera trasę, ładowarki itd?
 

Jaceq

Pionier e-mobilności
W weekend robię pierwszą dłuższą przejażdżkę i mam pytanie - czy z Waszych doświadczeń wynika, że wbudowana nawigacja Tesli jest wystarczająca do zaplanowania podróży czy lepiej posiłkować się ABRP lub czymś podobnym? Która apka najsensowniej wg Was dobiera trasę, ładowarki itd?
Na dłuższą trasę proponuję ABRP. Teslowa nawigacja podczas planowania uwzględnia tylko Supercharger-y, których w Polsce nie ma zbyt wiele.. Zaplanuj sobie testowo trasę w ABRP i w samochodzie i porównaj. W ABRP masz sporo ustawień - zajrzyj do nich. M.in. jakie sieci ładowania preferujesz, ile % baterii chcesz mieć gdy dojedziesz do celu, czy wolisz więcej krótkich przerw na ładowanie czy mniej dłuższych itp. Dodatkowo ABRP bardzo dobrze działa na przeglądarce Tesli więc możesz jechać na obu ;-)
 

bart_zaw

Posiadacz elektryka
W weekend robię pierwszą dłuższą przejażdżkę i mam pytanie - czy z Waszych doświadczeń wynika, że wbudowana nawigacja Tesli jest wystarczająca do zaplanowania podróży czy lepiej posiłkować się ABRP lub czymś podobnym? Która apka najsensowniej wg Was dobiera trasę, ładowarki itd?
Na planowanie po Polsce - lepiej ABRP albo podgląd chociaż samemu na PlugShare aby wiedzieć gdzie masz i warto jechać. Teslowa - do Berlina poprowadzi cie przez Poznań SuC. W krajach 1szego świata Teslowa po SuC prowadzi idealnie szczególnie że stawki są lepsze jak nie masz kart, abonamentów itd. To jest moja prywatna opinia nie poparta wyliczeniami/ kalkulacjami.
 

cpt

Zadomawiam się
Chciałem zapytać, innych użytkowników felg 21 cali, czy zaobserwowali może przy szybkiej zmianie kierunku takie odczucie, jakby opona miała za miękki bark i tak jakby się rolowała? Nie wiem dokładnie jak to nazwać, ale zdarzyło mi się to już że 3 razy.
 
Top