Wstrzymanie wniosków ścieżki leasingowej

Ev3

Pionier e-mobilności
Na 2025 r. planowane jest złożenie wniosku 6 i 7, bo 4 i 5 powinny pójść jeszcze w tym roku,
Czyli nieprawdziwa jest informacja z tego powyższego artykułu (cyt):
"w ramach KPO można składać tylko dwa wnioski rocznie. "?

Bo generalnie do niej się odnosiłem.
 

Euronymous

Fachowiec
Przywiązywałbym się bardziej do słów osoby, która funduszami się zajmuje - ministry - która mówiła wczoraj, że w tym roku jeszcze pójdą dwa wnioski oraz do strony rządowej KPO (z której to wycinek masz w moim poście) niż do różnych informacji prasowych lub "prasowych", jakie znajdujemy w choćby jakiejś esce czy SE. Jak jednak ostatecznie będzie, zobaczymy, bo z kolei szefowa NFOŚiGW też pierwotnie zapowiadała, że nowy program będzie hulał już od 2 miesięcy.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Przywiązywałbym się bardziej do słów osoby, która funduszami się zajmuje - ministry - która mówiła wczoraj, że w tym roku jeszcze pójdą dwa wnioski oraz do strony rządowej KPO (z której to wycinek masz w moim poście) niż do różnych informacji prasowych lub "prasowych", jakie znajdujemy w choćby jakiejś esce czy SE. Jak jednak ostatecznie będzie, zobaczymy, bo z kolei szefowa NFOŚiGW też pierwotnie zapowiadała, że nowy program będzie hulał już od 2 miesięcy.
No nie wiem, taka informacja o max dwóch wnioskach rocznie padała już wcześniej.


Unijny rzecznik programu raczej wie co mówi.

Może diabeł tkwi w szczegółach i składając wniosek podwójny, jest on traktowany jako jeden?
Czyli w 2024 byłyby to 2 i 3, oraz 4 i 5?
Oby.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
I gdzie sa Ci co gwarantowali doplaty juz od nowego roku :)
Wyliczenia, ustalenia jak to bedzie mozna skladac wstecznie wnioski w styczniu… a dobrze bedzie jak to sie stanie w czerwcu 😛
Mowilem ze nie ma co dzielic skory na niedzwiedziu, kazdy plan dofinansowania mial poslizgi 6-18 miesiecy.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Dopłaty do leasingu dla JDG na poziomie 30-40 tyś zbija jeszcze bardziej ceny na rynku wtórnym.

Auta objęte od 1.07.2024 do kwoty 225k netto. 225k brutto czyli 182926 netto. 30k dotacji lub mniej jeśli wkład własny był niższy lub +10k jeśli zezlomujemy jakiegoś grata.

Wychodzi na to że jak wcześniej liczyło się 225 brutto dla osób prywatnych i nawet 225 netto dla osób rozliczających 100% VAT, tak teraz limit dla tych drugich jest obniżony do 225 brutto niezależnie od sposobu rozliczania. Z jednej strony mówią o limicie 225k a VAT nie jest kosztem kwalifikowanym a z drugiej strony przypis 5 wyraznie mówi że te 225 to brutto.
 
Last edited:

cwireq

Posiadacz elektryka
Auta objęte od 1.07.2024 do kwoty 225k netto. 225k brutto czyli 182926 netto. 30k dotacji lub mniej jeśli wkład własny był niższy lub +10k jeśli zezlomujemy jakiegoś grata.

Wychodzi na to że jak wcześniej liczyło się 225 brutto dla osób prywatnych i nawet 225 netto dla osób rozliczających 100% VAT, tak teraz limit dla tych drugich jest obniżony do 225 brutto niezależnie od sposobu rozliczania. Z jednej strony mówią o limicie 225k a VAT nie jest kosztem kwalifikowanym a z drugiej strony przypis 5 wyraznie mówi że te 225 to brutto.
Teraz tylko pozosteje namówić przełożonych na TM3HL na służbówkę zamiast Skody ICE (feee)
 

Iktorn

Zadomawiam się
O niekwalifikowalności VATu wcześniej pisałem - takie zasady KPO.
Na minus obniżenie max. kwoty pojazdu, z drugiej strony uprości to wszystko - os. fiz czy JGD będzie wylądowało tak samo.
Zwróćcie uwagę, iż auto trzeba nabyć do 31.03.2026, a nie czerwca.
Na koniec kwiatek - by dostać wsparcie 30k trzeba mieć wpłatę pierwszą 30k NETTO, to jest różnica w stosunku do dzisiejszego programu.
 
Top