Wycieczka - zasugerujcie ciekawe miejsca!

nabrU

Moderator
Dojechaliśmy cało do PL wczoraj w wieczorem.

Deczko przejęci znanym problemem IT i wiadomościami z X od operatora promowego, że na check in trzeba poświęcić 2h, przybyliśmy do Dover ok. 20:00, czyli dokładnie 2h przed odpłynięciem z 60% baterii (w domu naladowaliśmy się do 100%). Odprawa zajęła nam mniej niż godzinę więc obejrzeliśmy sobie koncert Queen ;) czekając na boarding:


PXL_20240720_195858444.jpg

Potem już poszło sprawnie i po kolejnych 2h zacumowaliśmy w Dunkierce. W Belgi wpadliśmy w taka burzę, że musiałem na autostradzie zwolnić do jakichś 60 km/h bo prawie nic przez szybę nie było widać.

Pierwsze ładowanie miałem w Holandii (SuC Eindhoven) gdzie dojechaliśmy z SOC 2%, drugie i trzecie SuC w Niemczech to Bad Oeynhausen (SOC 3%) i Blankenfelde-Mahlow (SOC 6%)

PXL_20240721_095546852.jpg

Czwarte ładowanie to już niestety porażka w Kostomłotach. Porażka bo wszystkie 4 stanowiska zajęte i kolejka (byliśmy 4 oczekujący). Trochę obciach bo towarzystwo międzynarodowe (UK, Irlandia, Finlandia, Norwegia itp) plus prędkość w porywach do 75kW .No ale to V2 więc lepiej nie będzie.

PXL_20240721_130356792.jpg

Tesla poinformowała nas, że potrzebujemy 1h 10 min ładowania aby dotrzeć już do celu, więc poszliśmy w kimę w samochodzie (bo żar na zewnątrz był niesamowity - 32*C). Niestety przespałem ciutkę moment gdy samochód poinformował nas że mamy na tyle aby jechac dalej i odłączyliśmy się (nie bijcie) przy 93%. W sumie potrzebowaliśmy chyba ok. 85% więc nie przecholowałem za daleko. Do celu dotarliśmy z 8% baterii.

Czyli podsumowując przejechaliśmy 1972km zużywając 289kWh energii co dało niesamowite (jak na głownie autostradową jazdę - średnia z trasy to 127 km/h)) zużycie 146 Wh/km. I wszystko za darmowe mile z poleceń (y)

1721675904017.png

Jestem w pozytywnym szoku bo spodziewałem się więcej. Myślałem nad tym i zwróciłem uwagę, że ze względu na upały temp baterii w czasie jazdy utrzymywała się w okolicach 40*C i tylko pierwszy SuC W Holandii miał podgrzewaną baterię (ładowanie po 4 nad ranem więc było ciutkę chłodniej). Więc definitywnie z punktu widzenia baterii HV warunki optymalne.

Dwa razy zapomniałem, że wyprzedzanie na autopilocie ponad 140 km/h kończy się protestem samochodu i dostałem bana na AP do końca tych jazd (u mnie takie prędkości to już prędkości światła :ROFLMAO:)

A jak udało Ci się opłacić to Fulli? Mi pokazuje tylko lokalny direct debit i kartę amex.
Nas poprosiło właśnie o direct debit czyli trzeba było podać numer konta w formacie SWIFT. Podałem mój angielski Revolut, aby nie było opłat za przewalutowanie z Euro.

P.S., Niestety SuC w Niemczech, które używałem ( jak ktoś kiedyś pisał) jakieś parę kilosów od autostrady (więc zwracam honor) i porażka bo w niedzielę wszystko pozamykane (mimo, że to jakieś centra handlowe) i nawet nie ma się gdzie wysikać. W UK tego problemu nie ma bo w każda niedzielę sklepy są czynne od 10 do 16...
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Świateł nie ruszałem i było jak dla mnie OK (matryce wycinały poprawnie i nikt tez do mnie nie mrugał) więc zakładam, że tak. Niestety spodziewałem się też automatycznego przestawienia z mph na km/h i to nie nastąpiło (a np. zegar się przestawił). Więc musiałem sobie ustawić km/h z menu.

Ale najważniejsza rzecz to nie pieprzenie nawigacji na każdym mijanym zjeździe autostrady 'jedż prosto'. A tak mamy w Teslach w UK.
 

KrzysztofFly

Moderator
Świateł nie ruszałem i było jak dla mnie OK (matryce wycinały poprawnie i nikt tez do mnie nie mrugał) więc zakładam, że tak. Niestety spodziewałem się też automatycznego przestawienia z mph na km/h i to nie nastąpiło (a np. zegar się przestawił). Więc musiałem sobie ustawić km/h z menu.

Ale najważniejsza rzecz to nie pieprzenie nawigacji na każdym mijanym zjeździe autostrady 'jedż prosto'. A tak mamy w Teslach w UK.
Jakbyś dał radę, to zrób fotkę wieczorem jak już będzie ciemno, aby zobaczyć jak świecą na ścianę, wtedy będzie wiadomo na 100% czy faktycznie po wjeździe na kontynent dostosował sposób świecenia na prawostronny. Z tego co pamiętam, to jak byłeś pierwszy raz na kontynencie, to soft jeszcze tego nie miał zaimplementowanego.
 

nabrU

Moderator
Postaram się sprawdzić jak będę miał okazję pod jakąś ścianę podjechać.

P.S. Powiedzcie mi co to za fenomen żółtych barierek po wsiach?
 

KrzysztofFly

Moderator
Postaram się sprawdzić jak będę miał okazję pod jakąś ścianę podjechać.

P.S. Powiedzcie mi co to za fenomen żółtych barierek po wsiach?
Bezpieczeństwo panie, bezpieczeństwo i jeszcze raz pieniądze ;) Bo rozumiem, że o te pytasz?
Zrzut ekranu 2024-07-24 161023.png
 

nabrU

Moderator
Bezpieczeństwo panie, bezpieczeństwo i jeszcze raz pieniądze ;) Bo rozumiem, że o te pytasz?
View attachment 19438

O to to.
To jest jakaś paranoja...
A że Pan Władzio z gminy X dał zarobić znajomemu Edkowi z firmy Y to się domyślam.


P.S. Już miałem dwie akcje typu 'Panie to strach jeździć tym samochodem, bo wybuchnie / się zapali' :ROFLMAO:
 

KrzyCh

Pionier e-mobilności
Nas poprosiło właśnie o direct debit czyli trzeba było podać numer konta w formacie SWIFT. Podałem mój angielski Revolut, aby nie było opłat za przewalutowanie z Euro.
No też się u mnie na tym skończyło, bo polskie super-nowoczesne banki jednak nie ogarnęły SEPA DD. Tylko “Polski Revolut” konta w EUR ma na Litwie i czekam aż obciążą konto.

A następnym razem jak będziesz jechał przez Wrocław to daj znać, u mnie w domu zdrowsze AC ze słońca, a Kostomłoty tylko dla cierpliwych i z darmowym ładowaniem. 😉
 

Michal

Moderator
To się profesjonalnie nazywa barierkoza :)
 
Top