wypadek/stłuczka czyli moje przygody z naprawą Tesla Model 3 SR+

Zarek1988

Posiadacz elektryka
Ja zamawiałem 21.07.2020 auto od startupu wiedząc, co kupuję - potencjalny brak lub mocno ograniczony support, potencjalne błędy w działaniu i wykończeniu. Zamówiłem auto z mniejszym zasięgiem, przyśpieszeniem, bez pompy ciepła, bez podnoszonej elektrycznie klapy bagażnika i czarnego wykończenia oraz oprogramowaniem, które było dużo, DUŻO gorsze. Odebrałem 5 miesięcy później z lepszymi wszystkimi parametrami, albo poprawiły się one w trakcie użytkowania. Do tego na początku użytkowania trafiłem na jakieś problemy z oprogramowaniem powiązanym z nowo montowaną pompą ciepła, które podczas mrozów powodowały pełne rozładowanie baterii 12V pomimo wysokiego stanu naładowania akumulatora trakcyjnego. Byłem więc jednym z testerów. Dlatego rozumiem tych, którzy się wkurzają, bo kilku "naprawach", nieprzynoszących poprawy też miałem już naprawdę dość tej firmy.
Czy ktoś tutaj pamięta jeszcze pierwsze telefony z androidem? No przecież tam był błąd na błędzie. No zwariować można było nieraz normalnie. Dobrze, że w tamtym czasie studiowałem, bo miałem czas na ściąganie i wgrywanie buildów tworzonych przez miłośników.

Niestety teraz ludzie myślą, że to już jest taka sama marka jak inne OEM. Że kupują auto od tak samo jak od Porsche/VW, które jest na rynku pewnie prawie 100 lat i zrobiło większość rozwoju (fabryki, procesy, linie montażowe) budując czołgi rękami niewolniczej pracy obozów koncentracyjnych (80% pracowników w latach 1939-1944 stanowili darmowi niewolnicy). Gdzie większość procesów produkcyjnych można było opracować na podstawie błędów w produkcji maszyn dla uzbrojenia i zabitych/okaleczonych niewolników... Kur... Sam Adolf Hitlr położył kamień węgielny pod ich fabrykę... Do tego właściciele nigdy nie zostali skazani za nic i umarli jako wolni ludzie...

Tymczasem Tesla wybudowała wszystkie swoje fabryki, i opracowała wszystkie procesy w ciągu ostatnich 10 lat (tak naprawdę raczej 5) :p
Do tego oczekuje się jeszcze żeby Tesla:
  • miała największą baterię;
  • największy zasięg;
  • kompletnie nie miała egzemplarzy z wadami;
  • rozwijała się w tym tempie co do tej pory ale nie popełniała błędów - planowanie, dostawy, konstrukcja, support;
  • kosztowała mniej niż auta oferujące jakkolwiek podobne parametry;
  • była dostępna najlepiej od ręki;
  • przy sprzedaży 1000 aut rocznie w PL, miała sieć superchargerów taką jak w DE, gdzie sprzedali jakieś 30 000 aut;
  • przy sprzedaży 1000 aut rocznie w PL, miała sieć salonów i serwisów jak VW/Skoda/Audi/Seat, które sprzedały w PL w 2021r pewnie w sumie jakieś 100 000 aut. Tesla w DE ma 23 serwisy na te 30 tysięcy sprzedanych aut, u nas w takim rachunku wyszłoby 0,75 serwisu :p
NIE DA SIĘ!

Ja nadal nie rozumiem po co oni się bawili we wchodzenie do PL, CZ, SK, HU, HR. Ja spokojnie kupiłbym z DE już nawet miałem ze 2 auta dogadane tylko coś tam mi nie pasowało z wyjazdami po nie. Jedyny powód jaki widzę, do wchodzenia na te rynki, to chęć rozszerzania sieci SuC, bo może wyszło im z doświadczenia, że mając obecność (salon) na rynku, urzędy/instytucje/firmy są bardziej przychylne itp.
Ale przecież nikt cudów nie oczekuje. Skoro kupuję samochód to oczekuję, że chociaż podstawowe funkcje będą funkcjonować. A skoro producent decyduje się wprowadzić dodatkowe funkcje w samochodzie, a ja za nie płacę to tez wymagam, żeby działały. Proste…
I nie chcę, żeby serwis wmawiał mi że jak nie działa to tak ma być albo że na całym świecie też coś nie działa i nie jestem sam.

Na świecie wiele osób też traci życie przez np. postrzał, co nie znaczy że policja ma siedzieć z założonymi rękoma i mówić, ze to normalne…
 
Last edited:

karol.kar

Pionier e-mobilności
@viallos w temacie Twoich rozterek Tesla vs Audi Q...
Na Tesle wskoczyłem z 3 letniego Audi Q5, jak idzie o załadunek objętościowy to w Teslę wsadzę więcej niż do Q5. Q5 przebija tylko masą ładunku.
Mam takie hobby gdzie gratów zabieram dużo na wyjazdy (200kg) i znacznie wygodniej mi się spakować w TM3 niż Q5. Obecnie jak wsiadam do Q5 to mam wrażenie jak bym się przesiadł do furmanki. W TM3 zrobiłem w kwietniu 2 trasy po 1300km w jedną stronę Włochy/Chorwacja. 3 postoje po drodze po 30min na ładowanie SC. Na miejsce dojechałem dużo mniej zmęczony niż te trasy pokonywałem Q5. Do tego nareszcie podczas postojów na SC mogłem się w spokoju wyspać w aucie ..... bo te SC są jakieś 1-5km od autobany i nie musiałem słuchać co 15min jak się tir odpala albo zakładać na głowę kominiarkę co by parkingowe lampy nie wypalały powiek.
Oczywiście Twojej Q7 pod względem ładowności nie ma co porównywać bo to zupełnie inna klasa aut.
Natomiast przymiarki robiłem do Q4 jako "wierny" (idiota) kupiec marki.
I tak
- Q4 chcąc mieć to samo co TM3 LR musiałbym dopłacić jakieś 100 tys. od ceny bazowej, a wtedy już wkraczałem grubo ponad cenę TMY LR.
- Q4 mały zasięg w stosunku do TM3 + ****nia z ładowarkami (obce sieci + dymanie na abonamentach IONITY)
- gdy zamawiałem TM3 w 2021/11 to czas oczekiwania 3mies., na Q4 około 1 rok.
- jak ostatni raz byłem z moim Q5 w 2022/01 na przeglądzie to sobie uświadomiłem, że ta spora ekipa w salonie musi zarabiać i to nie mało, tak więc serwisy w Q4 też będą musiały być

Przy obecnych moich podróżach i przejechaniu 2600km dla jednego wyjazdu koszty są takie:
- około 650zł ładowanie na SC
- 50zł ładowanie pod korek w domu przed wyjazdem
- 70zł ładowanie z gniazdka 230V u gospodarzy na miejscu (jakieś 70kWh)
Oszczędnym dizelkiem taka trasa to jakieś 1500zł, poza PL paliwko po 10zł stoi :)
 

Zarek1988

Posiadacz elektryka
W TM3 zrobiłem w kwietniu 2 trasy po 1300km w jedną stronę Włochy/Chorwacja. 3 postoje po drodze po 30min na ładowanie SC.
Jak tego dokonałeś?? Ja jadę 1000km na południe Niemiec (Ok 950km) i ładuje się Ok 2 godziny na SuC 🤔
 

viallos

Pionier e-mobilności
O trasach nie dyskutuję .. już ustaliłem nie z jednym na tym forum że nie ma o czym gadać. Nie chcę mi się do tematu wracać. Można poszukać postów - twarde dane z przejazdów itp z dokumentami potwierdzającymi :).
Żeby nie wyjść na jakiegoś idiotę gdyż nie każdy musi znać moją drogę do wyboru Tesli właśnie Q4 miało być moim pierwszym elektrykiem ale ze względu na długi czas oczekiwania zacząłem się rozglądać za innym samochodem (Mach-E itp) no i właśnie jakoś tak się stało że dostałem TM3P do jazdy .... i emocje wzięły górę. Tesla miała być szybko .. czekam ponad pół roku .. te Q4 już dawno zjechały bo jednak dostają priorytety na produkcji a właśnie wymiarowo Audi się chwali że w Q4 jest tak obszernie jak w Q7. To odnośnie jakoby porównań Q7 do Tesli .. no bo przecież TM3 się porównuje do Q4. Ale i tak miał być to drugi samochód do jazdy głównie wokół komina więc niejako wytłumaczyłem sobie że mniejszy może być, a być może przekonam rodzinkę na trasy aby było ekologicznie / tanio itp dlatego LR.
Teraz im więcej Tesli jednak jest użytkowanych, ilość narzekań lawinowo wzrasta .. śmiem twierdzić procentowo dużo więcej niż na jakiekolwiek inne marki. I ten czas oczekiwania, plus opinie różnych użytkowników skłaniają mnie do refleksji, że być może podjąłem decyzję pod wpływem emocji sportowych, a nie do końca względów praktycznych. Mimo wszystko cenię sobie niezawodność ... szczególnie za te pieniądze (przecież wszyscy podnosimy aspekt ekonomiczny) - ale że ekonomii w moim wyborze nie ma już udowodniłem w innym poście gdzie opisałem ile mnie kosztowało BMW 3GT którego się pozbyłem w imię elektryka.

Co do Q7 i Q5 to Cię zdziwię ale właśnie Q5 jeździłem przed Q7 i śmiem twierdzić że ładunkowo było lepiej zapakować się do Q5 niż Q7.
Rower na poniższym zdjęciu po demontażu kół wszedł cały na stojąco do bagażnika wraz z kołami za fotelami i do tego 3 walizki i kupa innych gratów i tak w 4 osoby pojechał do HR i z powrotem - nie musiałem zakładać żadnego bagażnika (szkoda że nie mam zdjęcia). W Q7 to niemożliwe gdyż podłoga bagażnika jest bardzo wysoko i rower nie wejdzie na stojąco. Nie ma szans. Taki off topic.

eC4 jest też bardzo fajny i pojemny .. proszę nie szerzyć dezinformacji na forum - zobaczcie zdjęcia. Do kręcenia się wokół komina super komfortowy .. zawieszenie na dziurach i leżących policjantach bierze jak pneumatyka w Q7 - na prawdę nie żartuję .... jechałem jednym po drugim i specjalnie na to zwracałem uwagę. W Tesli plomby z zębów chciały wyskoczyć. Nie wierzę że w ogóle rozważam zakup francuza 😱... ale naprawdę zrobił na mnie bardzo miłe wrażenie. Żona twierdzi że zdecydowanie chętniej i wygodniej pokręci się po okolicy 'cytryną' niż Teslą. Nie wierzę🥴

20220512_124417.jpg
20220512_124429.jpg
20220512_124449.jpg
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Jak tego dokonałeś?? Ja jadę 1000km na południe Niemiec (Ok 950km) i ładuje się Ok 2 godziny na SuC 🤔
Proszę bardzo
1. Trasa okolice Wrocławia na płn 60km. do Splitu, wyjazd 02.00 na miejscu o 17.00 (w tym postój 0.5h na granicy Chorwacji), prom był na 18.30
odległość 1250km, czas podróży do Split 15h.
- w domu załadowany na 100%
- pierwsze ładowanie w Brnie (jadę przez Kłodzko, Ołomuniec)
- następnie Maribor
- ostatnie Otocać,
- do splitu wjeżdzam na 20% aku, potem na wyspę VIS promem i dojeżdzam do gospodarzy z 17%.
powrót:
-Otoćać, Maribor, Poysdorf (tylko dlatego że trzeba było się kimnąć bo inaczej do Brna bym dotarł)
- ponieważ w PL jest ładowanie za free dobiłem trochę w Kostomłotach poznając alternatywną trasę do zakorkowanej i niebezpiecznej drogi nr 8 z Wrocławia do Kłodzka.
- Na autostradach starałem się trzymać 120 km/h, wiele odcinków jest 100km/h.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Nie będziesz, bo nie włożysz. Chyba że w częściach. :D
Pozostaje bagażnik na dach lub hak.
TM3: Zazwyczaj woze na haku, ale kolarka wchodzi bez gimnastyki. Rama M + wysokie siodełko

Rower na kołach 28” potrzebuje już zdjęcia jednego kolka.
Ta dziura w podłodze powoduje ze wchodzi szeroka kierownica.
 

Attachments

  • C3BBF124-5412-432F-AF82-D8C9B20F4EAC.jpeg
    C3BBF124-5412-432F-AF82-D8C9B20F4EAC.jpeg
    2,2 MB · Liczba wyświetleń: 71
  • 7CB093C7-ED96-4A85-AEDF-BC93A5EFEC9C.jpeg
    7CB093C7-ED96-4A85-AEDF-BC93A5EFEC9C.jpeg
    3,5 MB · Liczba wyświetleń: 75
Top