Zablokowane automatyczne aktualizacje OTA

kdldz

Zadomawiam się
Ciekawe, TSB faktycznie mowi, ze
Does the FDRS application provide the message “This vehicle does not qualify for Module Update Repair. The TSB does not apply to this vehicle concern”?

Pytanie tylko czy sprawdza jakos baze pojazdow, czy faktycznie wykrywa ze moduly sa "uszkodzone" i na bazie tego decyduje. Jest jeszcze jakiś jeden tryb serwisowy który pozwala na nadpisanie softu w module "od zera" po wymienie części, ale to juz chyba overkill :)

Napisalem do jednego czlowieka z forum mach-e z którym już wcześniej rozmawiałem, on jest obeznany z FDRS wiec moze bedzie wiedział. Dam znac jeśli odpisze.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ok. Jeśli niczego się nie dowiesz do soboty, to ja się dowiem - empirycznie ;) Szkoda tylko będzie 60EUR, ale kto nie ryzykuje ten nie jedzie.

nadpisanie softu w module "od zera" po wymienie części
To odpada, bo musiałbym wiedzieć jak są poustawiane wszystkie zmienne, a tego nie wiem. W takiej sytuacji najczęściej zgrywa się sam config, później koduje moduł od zera i wrzuca na to config. Tylko ja nie znam jeszcze FDRSa na tyle, żeby tak grubo jechać. Z ForSCANem bym nie miał problemu, a FDRSa pierwszy raz w życiu będę używał.
 

kdldz

Zadomawiam się
Na razie olewam to wymaganie, bo najbardziej zależy nam na APIM i TCU, a akurat one lecą dosyć szybko i nie załączają chłodzenia. Jeśli zrobię te dwa moduły i zostanie mi czasu to podepnę na kablach spaliniaka córki i powinno w zupełności wystarczyć.
Jeszcze pamietaj o BCM/GFM aby miec dzialajacego Frunk'a :) Choc nie wiem czy frunka da rade bez aktualizacji APIM/TCU.

To odpada, bo musiałbym wiedzieć jak są poustawiane wszystkie zmienne, a tego nie wiem. W takiej sytuacji najczęściej zgrywa się sam config, później koduje moduł od zera i wrzuca na to config. Tylko ja nie znam jeszcze FDRSa na tyle, żeby tak grubo jechać. Z ForSCANem bym nie miał problemu, a FDRSa pierwszy raz w życiu będę używał.

Tutaj jest baza forda w ktorej sa dostepne kodowania modulow dla danego VIN, przy czym:

  • prawdopodobnie jest tak, ze kazde auto aktualizuje ta baze od czasu do czasu swoim kodowaniem, wiec jesli cos zmienisz i odczekasz odpowiednio dlugo to dostaniesz juz nowe kodowanie
  • procedura o ktorej wspomnialem na koniec zczytuje kodowanie wlasnie z tej bazy
Tylko zeby bylo jasne - nie sugeruje korzystania z tej procedury. Z jakiegos powodu TSB też nie :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
No tak - zapomniałem, że FDRS jest teraz całkowicie online. Więc może sobie config po VINie ściągać. Co jest poniekąd przekleństwem - kiedyś poustawiałem w nowym BMW kilka rzeczy, a kilka miesięcy później przyszła aktualizacja i napisała wszystko co zrobiłem domyślnymi wartościami.
 

kdldz

Zadomawiam się
Takie info dostałem + screenshot:

Before jumping into TSB 22-2150 there is a diagnostic procedure in FDRS to determine if your vehicle is affected by corrupt data in the GWM, TCU or APIM and then it will say to do TSB 22-2150 if it is affected. That procedure is called the "Module Update Repair" in FDRS:
Module_Update_Repair.png
When you run this procedure it checks to see if anything is "stuck" and if it is, it goes right into the procedures in TSB 22-2150, but you have to have all the adapters for the next steps. It sounds like you've read through the TSB already. This Module Update Repair takes something like one minute to run.

Brzmi zachęcająco 👍
 

vwir

Pionier e-mobilności
No to w sumie napisał to, co jest w załączonych pdf-ach. Przeczytaj 22B08 Tech Info.
No i właśnie już tutaj jest problem, bo dealer twierdził, że w ogóle nie widział opcji „module update repair”. No nic, pojutrze się dowiemy :)
 

vwir

Pionier e-mobilności
Mudule update repair zrobiony. W sumie z małymi przygodami, ale zrobiony. Aktualnie próbuję zaktualizować APIM do najnowszej wersji. Samo ściąganie softu trwało ponad 2h, teraz od 1h kopiuje się na pendrive. Masakra jakaś. Niby tylko 11GB, ale idzie jak krew z nosa. Zaktualizowałem w ramach sportu jakieś inne moduły i poszły bez problemu. Tylko APIM niestety idzie przez pendrive a nie bezpośrednio. A na nim mi najbardziej zależy...
 
Top