O czym my tu rozmawiamy? Żeby ktoś mógł korzystać ze strefy czystego transportu to pojazd musi spełniać normę EURO1 dla tych co to nie lubią szukać po internetach to podaje date publikacji tej normy - 1992 rok. Dla samochodów diesel EURO2 z 1997 roku.
25 i 30 lat temu, czyli już prawie nie ma takich pojazdów.
...
Chodzi o to żeby można było w łatwo sposób egzekwować zakaz wjazd trupom za którymi unoszą się kłęby spalin i zapach od którego mdli,...
Ale, że jak np. naprawią kopcące samochody to będą mogły wjeżdżać? No nie, tak to nie działa. Działa tak, że ktoś sobie kupił dawno temu mieszkanie i samochód to teraz mu mówią, że może dojeżdżać tylko jeśli spełnia jakieś normy. Jakoś nie dotyka to samochodów, w których ujawniono zaniżanie norm a tylko stare, które można ewentualnie o to podejrzewać. I też te strefy nie powstają w miejscowościach uzdrowiskowych tylko miastach przemysłowych. Czyli tam, gdzie chcemy by było czyściej niż gdzie indziej, akurat stref nie ma. Są tam, gdzie może i jest większa potrzeba ochrony powietrza, ale metodami, które sukcesu przynieść nie mogą bo dotyczą tak nielicznej grupy pojazdów, że nie warto się nad nimi w ogóle pochylać a i brak prawnej racji, by je dyskryminować.