Zakaz parkowania BEV w garażach podziemnych

Michal

Pionier e-mobilności
Tak to jest jak zamiast rozwojem zawodowym, gość zajmuje się szukaniem w internecie hejtu do wspierania - nie stać go na na EV i nie wie nawet jak to możliwe, że kogoś stać :p
 

Belkot

Zadomawiam się
Ale przeciez to nie uzytkownicy elektryków ustalają strefy czystego transportu. To ze sie z tego cieszą to ich sprawa. Moze mieszkają w centrum i nie chcą czuć spalin. Masz problem udezaj do prezydentów miast. Niektórzy są mocno do przodu
 

slaveq

Pionier e-mobilności
Człowieku, masz nick Eko szuria czyli już obrażasz innych. Dodatkowo w innym wątku wyzywasz ludzi od ekoterrorystów. Czyli jak rozumiem jakie mamy mieć o tobie zdanie? Użytkownicy EV z tego forum nie są radnymi Krakowa i nie ustalają tam prawa.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Uderzamy: https://bip.krakow.pl/obiu/2023/120. Każdego trzeźwo myślącego zachęcam żeby to podpisał. Inicjatywa ma być sygnałem dla kandydatów na radnych i prezydentów miast na przyszłoroczne wybory samorządowe.
Rownie dobrze mógłbym odpowiedzieć, że to przecież nie jeżdżący "starymi rzęchami" ustalają zakazy wjazdu elektryków do garaży podziemnych. A że to popierają bądź cieszą się z tego, z wiadomych sobie powodów, to inna sprawa. Jak Kuba Bogu.
Ja Cię całkowicie rozumiem, ale próbujecie zawracać kijem Wisłę, spróbujcie spojrzeć szerzej:
Użytkuję na bieżąco oba typy samochodów i od zawsze plułem sobie w brodę że dzięki mojej pasji używając ICE wspieram bogatych w ch.. szejków albo najbogatszego człowieka świata putasa, który przy okazji za moje pieniądze odpalił tuż przy naszej granicy regularną wojnę.

Przejście transportu na prąd spowoduje mniejsze uzależnienie od ropy, prąd Europa umie robić samemu, nawet Polska robiąc prąd z naszego węgla jest w stanie być samowystarczalna, pieniądze zostaną w Polsce bogacąc nasze firmy również wydobywcze, one tu wydadzą pieniądze itd.

Problemem jest że Twoje ulubione koncerny samochodowe ni cholery nie chcą wziąć tematu na klatę, produkcja samochodów EV jest tańsza niż ICE i to ich boli, więc skupili się na działaniach pozorowanych, produkują tylko drogie BEV z wysoką marżą, i dlatego tacy jak Ty nie mogą ich sobie kupić.

Skieruj gniew na rzeczywistych winnych, miejskie EV powinny kosztować 40-50tys PLN nowe, podczas gdy najtańsze nowe ICE teraz to okolice 100tys PLN. Gdyby były tanie EV nowe, były by też tanie używane EV a masowość EV wymusiła by ładowarkę przy każdej latarni, jak to jest w NL.
 

luki

Posiadacz elektryka
...To że stać was na elektryka nie oznacza jeszcze, że macie prawo ustawiać większość i dostosowywać świat pod siebie. ...
A, to o to chodzi...
To jak nas stać, to znaczy, że płacimy większe podatki, czyli utrzymujemy bandę śmierdzących nierobów.
Gumofilce już spaliłeś? Wungiel na zimę w piwnicy? Nie? To do szufli
 

Michal

Pionier e-mobilności
nie oznacza jeszcze, że macie prawo ustawiać większość i dostosowywać świat pod siebie
Na szczęście nadal jest demokracja i na szczęście nadal inteligentniejsi (choć trochę) wygrywają wybory, nawet jak nie w kraju, to w EU i finał jest taki, że to właśnie inteligentniejsi od Ciebie tworzą prawo i pchają świat do przodu. Możesz zaklinać rzeczywistość ile chcesz ale to jest i pozostanie faktem przynajmniej jeszcze przez najbliższe lata.
Świat musi się zmienić i my już to rozumiemy, bo mamy czas pomyśleć o dalszej przyszłości, a Ty nadal walczysz o chleb na dziś, więc nie rozumiesz, co jest za horyzontem...
 

cooler

Pionier e-mobilności
Nick was obraża? Bardzo ciekawe. A jak wy wydajecie osądy o tym kto jeździ starym rzęchem i powinni mu tego zabronić (mimo że ma ważny przegląd, a nie wy jesteście uprawnieni do oceny czy dostał go legalnie) to niby jest w porządku?
Sam jeżdżąc sprawnym spalinowym ICE zabronił bym diesli w miastach, kto jechał kiedyś za takim smrodzielem w korku ten wie co ja czuję. Kilka razy byłem blisko wyjścia i spuszczenia wpierdol takiemu oszczędzającemu kosztem mego zdrowia. Prawda jest taka że w PL wszystko przejdzie przegląd, ale już na Zachodzie sam wyrzuciłbyś rzęcha na szrot bo żeby utrzymać go w stanie sprawnym wydałbyś dużo więcej niż jego wartość.
Co gorsze okazało się że nowe diesle wszystkich marek nie spełniają norm które np Twoi ulubieni producenci wymusili na Unii żeby pozbyć się azjatyckiej konkurencji - więc oszukiwali kosztem zdrowia nas wszystkich.
Nic nie mam przeciwko sprawnym samochodom benzynowym, niech sobie jeżdzą, ale jestem przeciwko oddawaniu kasy arabusom lub putasowi, oraz trucia mnie przez rozpadające się diesle.
 

Slavekk_

Fachowiec
Właśnie z powodu takiego traktowania innych będziesz swojego ekoelektryczka parkował błocie przy krzakach, a ja będę sobie trzymał starego 7-letniego rzęcha w komfortowym garażu podziemnym.
Gdybyś używał mózgu może by ci wyobraźnia podpowiedziała co i z kim zrobiliby właściciele aut spalinowych, gdyby ktoś był tak bardzo inteligentny inaczej i wdrożył pierwszy krok twojego wielkiego planu, czyli wyłączył cały garaż wspólnotowy po to by wywalić elektryki.

Nie strasz nie strasz, bo...
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Co do garaży/parkingów podziemnych to strasznie tam śmierdzi spalinami, co ewidentnie musi się przekładać na chorobowość i ryzyko zgonu.
To ryzyko jest na pewno wielokrotnie większe niż potencjalnego pożaru auta, niezależnie czy ICE(benzyna, ropa, lpg), HICE, FCEV czy BEV,
Wniosek jest jeden, że sposobem na eliminację zagrożeń zdrowotnych byłyby sondy testujące auto przed wjazdem, jak trujesz to nie wjeżdżasz… 😎✌️
A do tego czasu zakaz wjazdu do zamkniętych garaży/parkingów publicznych aut z normą emisji poniżej Euro 6,😀 zaraz wystartuję z petycją do europosłanki. 👍
P.S.
Wcześniej bym nie wpadł na taką koncepcję, ale wpisy E…szury uświadomiły mi szerszy kontekst sprawy zdrowie/bezpieczeństwo/auta. 😎
 

vwir

Pionier e-mobilności
Czekaj czekaj... Pod inicjatywą uchylenia stref czystego transportu podpisało się 3tys osób? Na miasto, które ma ponad 700tys mieszkańców? To już wiesz, jakie poparcie ma ta inicjatywa? 0,4% mieszkańców koniecznie chce truć pozostałe 99,6%. Świetna inicjatywa ;) Ba - podejrzewam, że spora część z tych 3tys to w życiu w Krakowie nawet nie była (a już na pewno nie jest mieszkańcem) więc nawet 0,4% nie ma.
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Z tych 3k osób i tak jest większość spoza Krakowa bo zrobili sobie z tego akcję zgłaszając na forach motoryzacyjnych i żebrząc o podpisy. Niektórzy nawet nie mieszkają w Polsce.
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Ja to bym się nawet podpisał pod tą petycją, bo nie lubię jak się coś na siłę wprowadza, ale…
Nie przyjmuję Pana bzdurnych argumentów, że np ja kupując BEV dla fanu i próby,
uzurpuje sobie prawo i niby zakazuję Panu jeździć dieslem?
albo ja kupując sobie BEV wprowadziłem zakaz rejestracji nowych ICE za 15 lat?
Ja mam w nosie czym Pan jeździsz, bylebyś mnie nie zatruwał.
Natomiast cała ta Pana argumentacja dała mi jasny obraz ludzi walczących z BEV.
To ludzie nienawistni, oskarżający innych o swoje nieszczęścia i złe samopoczucie.
Którzy zakazaliby innym wszystkiego czego sami nie mają i nie potrafią osiągnąć.
Dokładnie tak działali Ci, którzy w UK 130 lat temu wprowadzili RedFlagAct.
Jak to się skończyło wiemy, a może jednak mieli rację? i gdyby byli skuteczniejsi, to z dużym opóźnieniem, ale przesiedlibyśmy się z koni bezpośrednio do BEV pomijając smrodowozy 🤣
 

Olecki

Pionier e-mobilności
Problem w tym że oni nawet nie wiedzą pod czym się podpisują. Wprowadzenie SCT jest już przesądzone, zgodziliśmy się na to na poziomie rządu więc samorządy miast przekraczających określone normy muszą wprowadzić SCT nawet gdyby ich nie chciały. W przypadku Krakowa problem jest inny - SCT ma obejmować obszar całego miasta, włącznie z kawałkami obwodnicy. Co jak co ale obwodnica powinna być wyłączona ze SCT, co najwyżej mogą jak w Austrii wprowadzić limit prędkości do np. 80 km/h z wyłączeniem pojazdów zeroemisyjnych.
 

daniel

Pionier e-mobilności
Ale strefy wykluczenia dla posiadaczy starszych aut wprowadzono ustawą o ELEKTROMOBILNOŚCI, co pokazuje że chodzi i wtrynianie ludziom elektryków na siłę, a nie żadną ochronę powietrza, na którą transport samochodowy ma pomijany wpływ. W Krakowie problem ze smogiem skończył się po zakazie palenia węglem, a jak przyszła pandemia i były puste ulice to zanieczyszczenie nie spadło już bardziej. Dziś Kraków stoi w korkach, a wszystkie odczyty jakości powietrza na zielono.
Jak się odniesiesz w takim razie do badania, które przeprowadzono w Kaliforni w latach 2013-2019. Na podstawie kodu pocztowego badali zależność między adopcją EV, a różnymi innymi zjawiskami. Wyszło, że na każde 2% przyrostu EV o 3% spada ilość przyjęć na SORze związanych z astmą. Ale tylko do nieznacznego spadku tlenków azotu. Więc może na miernikach na dachu budynku jakość powietrza jest na zielono, ale na poziomie chodnika to robi różnicę.
Jeśli chcesz mieć zdrowsze dzieci to mieszkaj tam gdzie jest więcej samochodów elektrycznych, a mniej spalinowych.

Źródło:
 

Michal

Pionier e-mobilności
On się musi martwić co włoży na talerz na kolację, więc kompletnie nie interesuje go przyszłość nawet jego dzieci, jeśli jakieś ma, a co dopiero ogólnie innych ludzi. Kompletny brak oszczędności najczęściej niestety niweczy jakiekolwiek myślenie o przyszłości.
 

marco_25

Posiadacz elektryka
Uderzamy: https://bip.krakow.pl/obiu/2023. Każdego trzeźwo myślącego zachęcam żeby to podpisał. Inicjatywa ma być sygnałem dla kandydatów na radnych i prezydentów miast na przyszłoroczne wybory samorządowe.
Rownie dobrze mógłbym odpowiedzieć, że to przecież nie jeżdżący "starymi rzęchami" ustalają zakazy wjazdu elektryków do garaży podziemnych. A że to popierają bądź cieszą się z tego, z wiadomych sobie powodów, to inna sprawa. Jak Kuba Bogu.
Jeśli mieszkasz w Krakowie to dobrze wiesz, że to ni jak ma się do tego jakimi autobusami jeździ KMK bo to są bardzo nowoczesny tabór autobusowy i tramwajowy. Dotyka też bardzo znikomej ilości użytkowników samochodów bo na tą chwile obejmuje tylko normę Euro1 lub 1992 (to 31 letnie samochody), nie obejmuje to samochodów zabytkowych.

Problem jest za to z tymi trupami jakie są używane do przewożenia ludzi z okolicznych miejscowości do Krakowa. Kilkakrotnie sam zgłaszałem takiego kopcącego busa na straż miejsca i niektórzy nawet z mandatem wyjeżdżali. Ta strefa to zwyczajną ochrona przed takimi Januszami biznesu jeżdżącymi na starym oleju z frytek i za nim mającymi czy to bezpieczne, ekologiczne i zwyczajnie uczciwe bo z bezpieczeństwem tych pojazdów też jest różnie. Ich stać na zakup nowych busów tylko po co jak nikt ich nie zmusza a zyski są takie same bez różnicy czy jadę generatorem smogu czy nowoczesnym dieslem.

To, że tak to wygląda to wina zniszczenia kolei lokalnych (powoli odbudowywane), oraz transportu PKS (jak zwykle pusta deklaracja pis). Pojawili się busiarze i taka strefa czystego transportu uderza właściwie tylko w nich, reszta może zostawić swoje kopcące samochody w P+R i po mieście jeździć już komunikacją miejscową która naprawdę daję radę, doskonale to wiem bo wolę ją niejednokrotnie od samochodu (nawet elektrycznego).

Także przestań się do "Boga" odwoływać bo jesteś zwyczajnym trolem który chciałbym żeby "było jak dawniej" a to dzięki tym zmianom w Krakowie wreszcie można normalnie oddychać zimą i będzie coraz lepiej mimo trudności z wprowadzimy dalszych zmian.
 

daniel

Pionier e-mobilności
On się musi martwić co włoży na talerz na kolację, więc kompletnie nie interesuje go przyszłość nawet jego dzieci, jeśli jakieś ma, a co dopiero ogólnie innych ludzi. Kompletny brak oszczędności najczęściej niestety niweczy jakiekolwiek myślenie o przyszłości.
Hola, hola. Czy odczuwasz ostatnio zwiększoną suchość w ustach od tego ciągłego plucia na biedaków?
Nie ma co się zniżać do poziomu trolla, bo on jest w tym zawodowcem.
Widzę tutaj ideologicznego wojownika konfederatę, który się nasilił w kampanii przedwyborczej.
Nawet jakby jeździł Rollce Roycem to byłby przeciwko elektrykom.
 
Top